Studencie!
Weź udział w inspirującym, intensywnym programie, podczas którego zdefiniujesz swoją wizję rozwoju zawodowego, zaprojektujesz ścieżkę kariery, znajdziesz swój osobisty, kluczowy przekaz oraz stworzysz plan budowania swojej autentycznej MARKI ARTYSTYCZNEJ!
CO TO?
Marka Artysty: Rozwój kariery i przedsiębiorczości artystycznej to przedmiot fakultatywny obejmujący wykłady, ćwiczenia, dyskusje i prezentacje case study. Za udział w przedmiocie można uzyskać 4 punkty ECTS, które są przyznawane dopiero po ukończeniu całego kursu, czyli po dwóch semestrach.
DLA KOGO?
Przedmiot jest skierowany do studentów wszystkich wydziałów aMuz studiów:
> licencjackich (II, III, IV rok),
> magisterskich (I, II rok),
> doktoranckich (III rok).
KIEDY?
Przedmiot jest realizowany ONLINE przez dwa semestry (pierwszy i drugi) w łącznym wymiarze 60 h wykładowych.
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie (jednorazowo 4 h wykładowe raz na dwa tygodnie).
Terminy zajęć (piątki):
I semestr — 2020: 16.10, 30.10, 13.11, 27.11, 11.12, 18.12, 2021: 08.01, 22.01
II semestr — 2021: 19.02, 05.03, 19.03, 16.04, 23.04, 14.05, 28.05
w godz. 15:30-18:30
Forma zajęć
wykład + ćwiczenia + dyskusje + prezentacje case study
Limit miejsc
brak
JAK MOGĘ SIĘ ZAPISAĆ?
KTO POPROWADZI ZAJĘCIA?
Zajęcia poprowadzI Anna Proszowska-Sala, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego w Salzburgu w klasie klawesynu prof. Kennetha Gilberta oraz prof. Elżbiety Chojnackiej, jak również Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie klawesynu prof. Leszka Kędrackiego. Koncertowała solo i z orkiestrami w Polsce i zagranicą. Swoją artystyczną edukację poszerzyła o studia z zakresu nauk ekonomicznych i psychologicznych na najlepszych uczelniach w kraju m.in. na Koźmiński University oraz Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Od 16 lat jest związana z biznesem. W swojej dotychczasowej karierze zarządzałam działami public affairs, public relations i komunikacji korporacyjnej w polskich i międzynarodowych firmach. Jest założycielką i CEO CITYBELL CONSULTING, jednej z wiodących, wielokrotnie nagradzanej firm doradztwa komunikacyjnego w Polsce.
Nadzorowała realizację ponad 150 projektów doradczych i kampanii promocyjnych o randze krajowej i międzynarodowej dla ponad 50 firm, marek oraz instytucji publicznych m.in. dla T-mobile, Orange, Jeronimo Martins, COSTA COFEE, Grupy Ströer, PZU, ABB, Warszawy, Poznania, Gdańska i wielu innych. W kreowanych przeze nią i jej zespół wydarzeniach wzięło udział ponad 200 tys. osób, a realizowane kampanie publicity wygenerowały ponad 10 tysięcy publikacji w kluczowych mediach gospodarczych, branżowych, lifestylowych on-line i off-line o wartości ponad 15 mln zł.
Połączenie osobistych doświadczeń zawodowych ze świata sztuki i biznesu pozwoliło jej na stworzenie programu rozwoju osobistego i zawodowego o unikatowej wartości i zaoferowanie wolnego od stereotypów i schematów spojrzenia z nowej perspektywy na zawodowe możliwości i działalność artystyczną. Jako trener i Performance Enhancement Coach współpracuje z wybitnymi muzykami, aktorami, młodymi i utalentowanymi profesjonalistami z branży artystycznej i kreatywnej jak również z przedstawicielami biznesu. Od wielu lat prowadzi działalność dydaktyczną jako wykładowca i opiekun merytoryczny programów studiów podyplomowych współpracując z uczelniami artystycznymi i biznesowymi w kraju i za granicą.
IDEA i opis PRZEDMIOTU "Marka Artysty: Rozwój kariery i przedsiębiorczości artystycznej"
Przedmiot ten związany jest z rozwojem zawodowym i osobistym. Koncentruje się na wyzwalaniu potencjału twórczego, kreatywności, poszerzeniu perspektywy w odniesieniu do osobistych i zawodowych możliwości, definiowania własnej artystycznej tożsamości, powołania, długo i krótkoterminowych celów oraz projektowaniu Wizji i Strategii Kariery Artystycznej.
Praca ze studentami w ramach realizacji tego przedmiotu nastawiona będzie na zwiększenie, a następnie utrzymanie wyższego poziomu osobistej efektywności. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych technik pracy, wiedzy i umiejętności psychologicznych prowadzącej program przedmiotu pomaga stawić czoła i przekształcić narzucone przez siebie przeszkody w realizację działań.
Przedmiot ten obejmuje również zagadnienia związane z planowaniem działań promocyjnych, w tym narzędziami i technikami służącymi budowaniu Marki osobistej; Marki zespołu; Marki orkiestry. Marki Edukacyjnej. Obejmować będzie zagadnienia związane z procesem brandingu, przygotowania zestawu głównych materiałów promocyjnych on-line i off-line, planowaniu działań komunikacyjnych stałych i projektowych oraz przeglądzie możliwości prezentacji i promocji własnych przedsięwzięć artystycznych w świecie earned, owned i paid media.
Zakres merytoryczny – zagadnienia wykładowe i warsztatowe
- Self-Assesment – określenie punktu wyjścia – Gdzie jestem teraz?
- Definiowanie artystycznej tożsamości.
- Mapowanie sukcesu i redefinicja sukcesu we współczesnej branży muzycznej – Poszerzenie perspektywy patrzenia na aktualne i potencjalne osobiste możliwości działalności artystycznej i zawodowej, idee i pomysły. Poszukiwanie rozwiązań, eksperymentowanie.
- Doprecyzowanie lub zredefiniowanie własnych celów zawodowych i osobistych.
- Zasady odnoszenia sukcesu w życiu zawodowym.
- Rozwijanie strategicznego podejścia do zarządzania swoją przyszłą karierą zawodową. Nadanie priorytetów i mierników efektywności swoim działaniom.
- Kształtowanie proaktywnej postawy w opozycji do postawy reaktywnej.
- Budowanie świadomości ograniczających przekonań własnych i oraz przekonań wzmacniających, które mają wpływ na indywidualnej kształtowanie kariery zawodowej: instrumentalnej i pedagogicznej.
- Techniki radzenia sobie ze stresem i frustracją.
- Zarządzanie sobą w czasie – Prezentacja metod lepszego planowania swojej pracy. Określenie właściwych proporcji na konieczne działania w obszarach: ćwiczenie, tworzenie, działalność artystyczna, pedagogiczna, marketing, promocja, nawiązywanie kontaktów, budowanie swojego CV, rozwój osobisty, nabywanie nowych kompetencji, odpoczynek, życie osobiste.
- Rola odwagi w rozwoju kariery artystycznej – Jak sobie radzić ze strachem przed porażką, oceną i popełnieniem błędu, odmową i rozczarowaniem.
- Stworzenie Wizji Swojej Kariery Artystycznej i Zawodowej w określonej perspektywie czasowej. Stworzenie Planu działania.
- Obietnica marki osobistej; Tożsamość marki osobistej; Korzyści zawodowe z silnej marki osobistej.
- Profesjonalne Bio. Profesjonalne CV.
- Signature Story, Signature Voice, Signature Content i Signature Style.
- Redefiniowanie sukcesu w przemyśle artystycznym we współczesnym świecie w sztuce muzycznej.
- Pojęcie „Klienta” w muzycznej branży artystycznej i definiowanie jego potrzeb.
- Mapowanie projektu artystycznego i kreowanie doświadczenia: a) Koncertu; b) Festiwalu; c) Konkursu
- Mapowanie produktu edukacyjnego.
- Planowanie nagrania płyty (wydawnictwa muzycznego) – dobór repertuaru, studia nagrań, przygotowanie do procesu produkcyjnego.
- Strategia, narzędzia i techniki promocji wydawnictwa płytowego
- Planowanie i zarządzanie wydarzeniem artystycznym: Tworzenie koncepcji. Produkcja. Zarządzanie. Budowanie Marki wydarzenia. Strategia promocji.
- Zasady tworzenia i rozwijania sieci kontaktów zawodowych.
- Rola partnerstw w działalności artystycznej.
- Obietnica marki osobistej; Tożsamość marki osobistej; Korzyści zawodowe z silnej marki osobistej.
- Jak budować swoją publiczność?
- Zasady realizowania działań publicity i współpracy z mediami.
- Materiały promocyjne – BTL.
- Rola zdjęć we współczesnej komunikacji marketingowej.
- Strona www – Struktura, Cele i Treści.
- Budowanie wizerunku on-line w mediach społecznościowych. Plusy i minusy nieobecności. Najważniejsze zasady komunikacji social mediowe w zależności od rodzaju medium. Jakie medium wybrać. Jak budować relacje z użytkownikami? Case study. Planowanie i realizacja działań komunikacyjnych stałych i projektowych służących budowaniu:
A. Marki osobistej;
B. Marki zespołu;
C. Marki orkiestry;
D. Marki edukacyjnej;
E. Koncertu;
G. Festiwalu;
F. Fundacji.
Metody prowadzenia zajęć
- Wykłady
- Prezentacja case study
- Warsztaty
- Dyskusje
- Metody pracy kreatywnej – Points of You
- Dedykowane materiały ćwiczeniowe i dydaktyczne
- Prezentacje własnych projektów przygotowanych przez studentów