Wnioski o miejsce w Domu Studenta dla osób już studiujących w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki na rok akademicki 2025/2026
Studenci aMuz mogą składać wnioski o miejsce w Domu Studenckim w dniach od 15 maja do 31 maja 2025 roku.
UWAGA! Kandydaci na studia w Akademii Muzycznej, uczestniczy Szkoły Doktorskiej, absolwenci, osoby spoza aMuz składają wnioski w dniach od 1 do 30 sierpnia 2025.
Wnioski wraz z załącznikami można składać osobiście w pok. 210 (budynek żółty aMuz), przesłać mailowo na dzialnauczania1@amuz.gda.pl lub pocztą tradycyjną na adres Akademii z dopiskiem „Biuro Działu Nauczania Wydziału I”.
Lista dokumentów, które trzeba dołączyć do wniosku, znajduje się poniżej.
Składany wniosek musi być uzupełniony i podpisany oraz mieć dołączone wszystkie wymagane dokumenty potwierdzające dochody członków rodziny.
Do wniosku należy dołączyć dokumenty, zgodnie z listą poniżej:
a) zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodu za 2024 rok, opodatkowanego podatkiem od osób fizycznych, od wszystkich pracujących członków rodziny i / lub studenta lub PIT za 2024 rok z urzędowym poświadczeniem odbioru (UoP);
b) zaświadczenie z ZUS o składce na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 rok od wszystkich pracujących członków rodziny i / lub studenta lub PIT za 2024 rok z urzędowym poświadczeniem odbioru (informacja o składce na ubezpieczenie zdrowotne znajduje się również w PIT 11/40A za 2024 rok);
Jeżeli pracujący członkowie rodziny / student nie rozliczają się podatkiem dochodowym od osób fizycznych to zamiast zaświadczenia z Urzędu Skarbowego / PIT za 2024 rok z UoP należy przedstawić:
- oświadczenia o dochodzie uzyskanym z karty podatkowej lub ryczałtu ewidencjonowanego;
- oświadczenie o dochodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym.
c) oświadczenie o nieprowadzeniu wspólnego gospodarstwa domowego z rodzicami w przypadku studentów samodzielnych finansowo;
d) dokumenty świadczące o składzie rodziny – należy dołączyć jeden z poniższych dokumentów, który odpowiada sytuacji rodzinnej Wnioskującego:
- odpis wyroku sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację;
- akt zgonu małżonka lub rodzica wnioskodawcy;
- odpis wyroku sądu rodzinnego stwierdzającego przysposobienie lub zaświadczenie ośrodka adopcyjno-opiekuńczego o prowadzonym postępowaniu o przysposobienie dziecka;
- zaświadczenie o uczęszczaniu do szkoły lub szkoły wyższej dzieci lub rodzeństwa do 26. roku życia;
- odpis skrócony aktu urodzenia rodzeństwa lub dzieci do 18. roku życia, w przypadku nieuczęszczania do szkoły;
e) jeżeli student lub rodzina studenta otrzymuje alimenty lub pozostaje w obowiązku ich opłacania należy dołączyć dokument odpowiadający sytuacji studenta:
- odpis orzeczenia zasądzającego alimenty lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej lub odpisy ugody zawartej przed mediatorem, zobowiązującej do alimentów na rzecz dzieci w rodzinie lub poza nią oraz przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące wysokość opłaconych / otrzymanych alimentów;
- zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne (np. komornika) o całkowitej lub częściowej bezskuteczności egzekucji alimentów, a także o wysokości wyegzekwowanych alimentów;
- decyzję Funduszu Alimentacyjnego o przyznaniu świadczeń z Funduszu oraz o ich wysokości;
- odpis prawomocnego wyroku oddalającego powództwo o ustalenie alimentów;
- orzeczenie sądu zobowiązujące jednego z rodziców do ponoszenia całkowitych kosztów utrzymania dziecka;
- odpis zupełny aktu urodzenia w przypadku, gdy ojciec jest nieznany;
- poświadczenie otrzymywania alimentów (potwierdzenia przelewów), w przypadku, jeżeli Wnioskujący nie jest w stanie przedstawić ww. dokumentów;
f) jeżeli student ubiega się o pokój małżeński / dla osoby z dzieckiem / dla osób z niepełnosprawnościami powinien oprócz ww. obligatoryjnych dokumentów obowiązkowo dołączyć (zgodnie z sytuacją życiową studenta):
- kserokopię aktu małżeństwa;
- akt urodzenia dziecka / zaświadczenie o pobieraniu nauki przez dziecko do 26. roku życia lub orzeczenie o niepełnosprawności bez względu na wiek;
- orzeczenie o niepełnosprawności studenta.
g) w przypadku studenta, który nie ukończył 18. roku życia, należy dostarczyć zgodę rodziców / opiekunów prawnych o ubieganie się i późniejsze zamieszkanie w Domu Studenckim.
Cudzoziemcy
Obcokrajowcy dostarczają zaświadczenia z krajowych odpowiedników urzędów wydających wyżej wymienione dokumenty, chyba że rodzina pracuje w Polsce. Wszystkie dokumenty w obcym języku powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
Obywatel Ukrainy posiadający status ochrony czasowej na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, jeśli nie posiada wyżej wskazanych dokumentów składa oświadczenie o sytuacji materialnej.
Przykładowa treść:
Oświadczam, że:
1) jestem obywatelem Ukrainy, mój pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest uznawany za legalny na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 103) i przybyłem/przybyłam* do Polski od dnia 24 lutego 2022 r.
2) nie posiadam lub nie jestem w stanie dostarczyć, ze względu na konflikt zbrojny na terenie mojego kraju, dokumentów poświadczających moją trudną sytuację rodzinną i materialną.
Opis sytuacji materialnej studenta:..... [tu należy wskazać wysokość i źródła dochodów studenta/studentki i członków rodziny].
Do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający status ochrony czasowej uzyskany na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (np. zaświadczenie o nadaniu numeru PESEL ze statusem UKR).
Do pobrania:
Więcej informacji
aktualizacja: 24.04.2025