Wnioski o miejsce w Domu Studenta dla osób już studiujących w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki na rok akademicki 2025/2026

 

Studenci aMuz mogą składać wnioski o miejsce w Domu Studenckim w dniach od 15 maja do 31 maja 2025 roku.

 

UWAGA! Kandydaci na studia w Akademii Muzycznej, uczestniczy Szkoły Doktorskiej, absolwenci, osoby spoza aMuz składają wnioski w dniach od 1 do 30 sierpnia 2025.

 

Wnioski wraz z załącznikami można składać osobiście w pok. 210 (budynek żółty aMuz), przesłać mailowo na dzialnauczania1@amuz.gda.pl lub pocztą tradycyjną na adres Akademii z dopiskiem „Biuro Działu Nauczania Wydziału I”.

Lista dokumentów, które trzeba dołączyć do wniosku, znajduje się poniżej.

Składany wniosek musi być uzupełniony i podpisany oraz mieć dołączone wszystkie wymagane dokumenty potwierdzające dochody członków rodziny

 

 

Do wniosku należy dołączyć dokumenty, zgodnie z listą poniżej:

a) zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodu za 2024 rok, opodatkowanego podatkiem od osób fizycznych, od wszystkich pracujących członków rodziny i / lub studenta lub PIT za 2024 rok z urzędowym poświadczeniem odbioru (UoP);

b) zaświadczenie z ZUS o składce na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 rok od wszystkich pracujących członków rodziny i / lub studenta lub PIT za 2024 rok z urzędowym poświadczeniem odbioru (informacja o składce na ubezpieczenie zdrowotne znajduje się również w PIT 11/40A za 2024 rok);

 

Jeżeli pracujący członkowie rodziny / student nie rozliczają się podatkiem dochodowym od osób fizycznych to zamiast zaświadczenia z Urzędu Skarbowego / PIT za 2024 rok z UoP należy przedstawić:

  • oświadczenia o dochodzie uzyskanym z karty podatkowej lub ryczałtu ewidencjonowanego;
  • oświadczenie o dochodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

c) oświadczenie o nieprowadzeniu wspólnego gospodarstwa domowego z rodzicami w przypadku studentów samodzielnych finansowo;

d) dokumenty świadczące o składzie rodziny – należy dołączyć jeden z poniższych dokumentów, który odpowiada sytuacji rodzinnej Wnioskującego:

  • odpis wyroku sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację;
  • akt zgonu małżonka lub rodzica wnioskodawcy;
  • odpis wyroku sądu rodzinnego stwierdzającego przysposobienie lub zaświadczenie ośrodka adopcyjno-opiekuńczego o prowadzonym postępowaniu o przysposobienie dziecka;
  • zaświadczenie o uczęszczaniu do szkoły lub szkoły wyższej dzieci lub rodzeństwa do 26. roku życia;
  • odpis skrócony aktu urodzenia rodzeństwa lub dzieci do 18. roku życia, w przypadku nieuczęszczania do szkoły;

e) jeżeli student lub rodzina studenta otrzymuje alimenty lub pozostaje w obowiązku ich opłacania należy dołączyć dokument odpowiadający sytuacji studenta:

  • odpis orzeczenia zasądzającego alimenty lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej lub odpisy ugody zawartej przed mediatorem, zobowiązującej do alimentów na rzecz dzieci w rodzinie lub poza nią oraz przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące wysokość opłaconych / otrzymanych alimentów;
  • zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne (np. komornika) o całkowitej lub częściowej bezskuteczności egzekucji alimentów, a także o wysokości wyegzekwowanych alimentów;
  • decyzję Funduszu Alimentacyjnego o przyznaniu świadczeń z Funduszu oraz o ich wysokości;
  • odpis prawomocnego wyroku oddalającego powództwo o ustalenie alimentów;
  • orzeczenie sądu zobowiązujące jednego z rodziców do ponoszenia całkowitych kosztów utrzymania dziecka;
  • odpis zupełny aktu urodzenia w przypadku, gdy ojciec jest nieznany;
  • poświadczenie otrzymywania alimentów (potwierdzenia przelewów), w przypadku, jeżeli Wnioskujący nie jest w stanie przedstawić ww. dokumentów;

f) jeżeli student ubiega się o pokój małżeński / dla osoby z dzieckiem / dla osób z niepełnosprawnościami powinien oprócz ww. obligatoryjnych dokumentów obowiązkowo dołączyć (zgodnie z sytuacją życiową studenta):

  • kserokopię aktu małżeństwa;
  • akt urodzenia dziecka / zaświadczenie o pobieraniu nauki przez dziecko do 26. roku życia lub orzeczenie o niepełnosprawności bez względu na wiek;
  • orzeczenie o niepełnosprawności studenta.

g) w przypadku studenta, który nie ukończył 18. roku życia, należy dostarczyć zgodę rodziców / opiekunów prawnych o ubieganie się i późniejsze zamieszkanie w Domu Studenckim.

 

Cudzoziemcy

Obcokrajowcy dostarczają zaświadczenia z krajowych odpowiedników urzędów wydających wyżej wymienione dokumenty, chyba że rodzina pracuje w Polsce. Wszystkie dokumenty w obcym języku powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.

Obywatel Ukrainy posiadający status ochrony czasowej na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, jeśli nie posiada wyżej wskazanych dokumentów składa oświadczenie o sytuacji materialnej.

Przykładowa treść:

Oświadczam, że:

1) jestem obywatelem Ukrainy, mój pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest uznawany za legalny na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 103) i przybyłem/przybyłam* do Polski od dnia 24 lutego 2022 r.

2) nie posiadam lub nie jestem w stanie dostarczyć, ze względu na konflikt zbrojny na terenie mojego kraju, dokumentów poświadczających moją trudną sytuację rodzinną i materialną.

Opis sytuacji materialnej studenta:..... [tu należy wskazać wysokość i źródła dochodów studenta/studentki i członków rodziny].

Do wniosku należy dołączyć  dokument potwierdzający status ochrony czasowej uzyskany na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (np. zaświadczenie o nadaniu numeru PESEL ze statusem UKR).


Do pobrania:

Więcej informacji

 

aktualizacja: 24.04.2025