Baryton, dr hab. sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej wokalistyka.

W 1995 r. ukończył studia teologiczne w Akademii Teologii Katolickiej (obecnie Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego) w Warszawie. W 2002 r. ukończył studia na Wydziale Instrumentalnym w klasie organów prof. Bogusława Grabowskiego, zaś w 2004 r. – studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie śpiewu solowego prof. Piotra Kusiewicza w Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Doktorat sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej wokalistyka zdobył w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, zaś stopień doktora habilitowanego uzyskał w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Kapłan Archidiecezji Gdańskiej, proboszcz parafii św. Mikołaja w Szemudzie.

W swoim dorobku artystycznym ma szereg koncertów zarówno jako organista (solista i akompaniator), jak i wokalista (w repertuarze oratoryjno-kantatowym).

Należy do Zespołu Księży Solistów Servi Domini Cantores, który tworzy pięciu kapłanów diecezjalnych i zakonnych, absolwentów wydziałów wokalnych polskich akademii muzycznych. Od momentu ukonstytuowania się zespołu pod koniec 2004 r., artyści mają na swym koncie kilkadziesiąt koncertów we Francji, na Litwie oraz w znaczących ośrodkach muzycznych w Polsce podczas krajowych i międzynarodowych festiwali muzycznych (m.in. (Międzynarodowy Letni Festiwal Kultury i Sztuki w Helu, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej, Chóralnej i Kameralnej w Bazylice Mariackiej w Gdańsku, Międzynarodowy Festiwal Organowy organizowany przez Filharmonię Koszalińską, Festiwal Muzyczne Dni Drozdowo – Łomża, Międzynarodowe Olkuskie Dni Muzyki Organowej i Kameralnej, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej na Podbeskidziu „Sacrum in Musica” w Bielsku-Białej, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej w Nadwiślańskim Parku Etnograficznym w Wygiełzowie, Międzynarodowy Festiwal Organowy w Legnicy, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej im. Franciszka Liszta w Żaganiu). Servi Domini Cantores koncertowało również m.in. w Panteonie Wielkich Polaków w Centrum Opatrzności Bożej w Warszawie, w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, w Hali Amber Expo w Gdańsku oraz na Wałach Jasnogórskich w Częstochowie – koncert ten zgromadził kilkadziesiąt tysięcy słuchaczy i za pośrednictwem mediów katolickich był transmitowany na cały świat. Zespół brał także udział w Ogólnopolskiej Kampanii Hospicyjnej „Hospicjum to też życie” w Chorzowie, Katowicach i Sosnowcu oraz uświetnił uroczystość nadania tytułu doktora honoris causa nestorowi polskiej wokalistyki, maestro Janowi Kusiewiczowi, w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Gdańsku.

W działalności solistycznej Robert Kaczorowski współpracował m.in. z orkiestrą Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Cappellą Gedanensis, Polską Filharmonią Kameralną SOPOT Wojciecha Rajskiego, Orkiestrą Kameralną Hanseatica, Orkiestrą Camerata Baltica, Orkiestrą Akademii Muzycznej w Gdańsku, Orkiestrą Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” w Słupsku, orkiestrą Filharmonii Koszalińskiej, orkiestrą Filharmonii Szczecińskiej, Orkiestrą Symfoników Bydgoskich, z Inowrocławską Orkiestrą Symfoniczną Pro Arte, orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach, orkiestrą Opery Śląskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Zabrzańskiej, z Orkiestrą Reprezentacyjną Pomorskiego Okręgu Wojskowego, z Orkiestrą Reprezentacyjną Marynarki Wojennej RP oraz Kwintetem dętym blaszanym Classic Brass.

Robert Kaczorowski występuje w Polsce oraz za granicą (Niemcy, Francja, Wielka Brytania, USA, Meksyk, Australia). 19 VI 2005 r. w Bazylice Mariackiej w Gdańsku wykonał „Requiem” Jeana Gilles, z Cappellą Gedanensis pod dyr. Aliny Kowalskiej-Pińczak (polskie prawykonanie). 22 VII 2008 r. w Bazylice Sacré-Coeur w Grenoble we Francji z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Szczecińskiej pod dyr. Zygmunta Rycherta brał udział w koncercie „La memoire plus forte que la mort”, gdzie wykonał „Stabat Mater” K. Szymanowskiego.
12 IX 2008 r. w Bazylice Jasnogórskiej w Częstochowie z Orkiestrą Opery Śląskiej brał udział w Wielkim Międzynarodowym Koncercie pod patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego z okazji 325. rocznicy Odsieczy Wiedeńskiej.

Pomysłodawca i organizator koncertów w Kaplicy Królewskiej w Gdańsku w ramach cykli „Cztery pory roku w Kaplicy Królewskiej” oraz „Letnie koncerty w Kaplicy Królewskiej”. W latach 2009–2015 przeprowadził 97 koncertów w tym jedynym barokowym wnętrzu sakralnym na gdańskiej starówce.

Organizator koncertów w kościele w Szemudzie. W 2013 r. wykonana została Msza koronacyjna KV 317 W.A. Mozarta, w 2014 r. – Requiem d-moll KV 626 W.A. Mozarta, w 2015 r. – Missa Cellensis Cäcilienmesse Hob. XXII:5 J. Haydna, w 2016 r. – Requiem op. 48 G. Fauré, w 2017 r. – Messe de Notre-Dame de Sion op. 47 René de Boisdeffre’a (polska prapremiera), w 2018 r. – koncert muzyki filmowej, zaś w 2019 r. – Koncert Moniuszkowski.

Dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Fundusz Promocji Twórczości) Robert Kaczorowski w firmie fonograficznej Acte Préalable w 2013 r. wydał pierwszą płytę z utworami religijnymi mało znanego polskiego kompozytora Ottona Mieczysława Żukowskiego (1867–1942), rozpoczynając w ten sposób serię „Opera omnia religiosa”. W ramach tego cyklu ukazało się 8 płyt, które dokumentują wszystkie odnalezione i zachowane utwory religijne Żukowskiego. Z kolei w ramach cyklu „Opera omnia saecularia” ukazały się 3 płyty CD z twórczością świecką (ostatnia płyta została wydana w 2019 r. dzięki dotacji otrzymanej z Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku).

Na zaproszenie Jana A. Jarnickiego – dyrektora artystycznego Acte Préalable, Robert Kaczorowski kierował pracami i uczestniczył w fonograficznej, premierowej rejestracji następujących dzieł:

  • Józef Michał Poniatowski, Mass in F, 2015 (polskie prawykonanie dzieła w wersji oryginalnej miało miejsce podczas VIII Letniego Festiwalu im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach),
  • Władysław Żeleński, Secular Choral Works, 2016,
  • René de Boisdeffre. Choral Works, 2018,
  • Jerzy Gablenz, Songs 1–4, 2018–2020. Na 4 płytach CD zarejestrowano wszystkie zachowane, w większości w rękopisach, 86 pieśni kompozytora (ostatnia płyta w przygotowaniu).

Autor monografii o Towarzystwie Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Gdańsku („Semper fidelis. O chórze Szymanowskiego z Gdańska”, cz. I – 2005, cz. II – 2010, cz. III – 2015 – redakcja) oraz m.in. książek o tematyce religijnej („Jesteś jak kwitnące drzewo...” – 2002, „Ku dojrzałej wierze” – 2003, „W przestrzeni Słowa…” – 2013, „Opowieści z szemudzkiego kościoła. Pieta” – 2013, „Bądź mi skałą schronienia… O Bogu w psalmach ukrytym – 2014, „Tam będzie moje Imię. O Bogu obecnym w znaku świątyni” – 2017). Autor kilkudziesięciu artykułów naukowych, w których m.in. przybliża twórczość Ottona Mieczysława Żukowskiego oraz zajmuje się nazwanym przez siebie „fenomenem” mszy polskich na podstawie wydanego w 1871 r. w Pelplinie „Zbioru pieśni nabożnych katolickich do użytku kościelnego i domowego”.

Wypromował 7 doktorów w dyscyplinie artystycznej wokalistyka.

Pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Wokalistyki na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.