Kameralistka, etnomuzykolog, pedagog Akademii Muzycznej w Gdańsku. Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Teorii i Kompozycji gdańskiej Akademii Muzycznej. Już w trakcie studiów zainteresowała się muzyką dawną, czego konsekwencją był późniejszy wybór pracy magisterskiej – Rękopisy Johanna Jeremiasa du Graina w zbiorach gdańskiej Biblioteki PAN. Praca ta, napisana pod kierunkiem prof. Pawła Podejki, uzyskała III nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Prac Magisterskich Uczelni Muzycznych (1989). W ślad za teorią przyszło zainteresowanie praktyczną realizacją niektórych zagadnień związanych z muzyką baroku – w szczególności zaś realizacją basso continuo na klawesynie i organach. Wsparta praktyką w klasie muzyki dawnej, prowadzonej w Akademii Muzycznej w Gdańsku przez Ewę Stąporek-Pospiech, pracowała jako muzyk kameralista w zespole Cappella Gedanensis (1982-1992). Uczestniczyła w kursach mistrzowskich odbywających się w ramach Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie (1992-1994) i Bad Lauchstädt (1994). Jako ceniony realizator basso continuo koncertowała w całej Europie i Stanach Zjednoczonych. Współpracuje z wieloma wybitnymi solistami, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Polskim Chórem Kameralnym, Orkiestrą Kameralną „Progress”, Elbląską Orkiestrą Kameralną. Od 1993 roku związana z Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia przygotowujące młodych śpiewaków do praktycznej realizacji repertuaru barokowego (czworo studentów zakwalifikowało się w 2006 r. do półfinału Międzynarodowego Konkursu Le Jardin des Voix, organizowanego przez Williama Christie i zespół „Les Arts Florissant” w Paryżu, student Michał Czerniawski został laureatem). Towarzyszyła prof. Paulowi Esswoodowi podczas cyklu Seminariów Barokowych oraz Letniej Akademii Śpiewu.
Wychowana w rodzinie o długoletnich tradycjach kaszubskich i muzycznych, łączy działalność artystyczno-naukową z popularyzacją muzyki dawnej i regionalnej.
W 2013 r. otrzymała z wyróżnieniem stopień doktora nauk humanistycznych w dziedzinie etnomuzykologii, przyznany jej przez Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. W 2018 r. decyzją Rady Wydziału Fortepianu, Organów, Klawesynu, Muzyki Dawnej i Jazzu Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi uzyskała stopień doktora habilitowanego sztuk muzycznych, w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka.
Komponuje, opracowuje utwory ludowe i regionalne, jest autorką monografii Kolędowanie na Kaszubach, Dzieje kolęd na Pomorzu od XVI do XXI wieku (IS PAN 2015). Pod jej redakcją ukazał się leksykon Muzyka Kaszub. Materiały encyklopedyczne (2005), Kaszubski śpiewnik domowy (2014), Kaszubski śpiewnik bożonarodzeniowy (2015), Kaszubski śpiewnik szkolny (2016), seria wydawnicza Biblioteka Orkiestrowa Kaszub, Kociewia i Powiśla (2014–2016). Od 2002 roku prowadzi cieszący się dużą popularnością cykl koncertów „Spotkania z muzyką Kaszub” w Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie. 2015).
Pozyskała dla twórczości Pomorza wielu znamienitych interpretatorów, dokonała szeregu nagrań archiwalnych dla radia i telewizji, uczestniczyła w wydaniu płyt z kręgu muzyki regionalnej (Mòrze 2004, Ptôszkòwie na lëpie 2006, Gdze mòja chëcz 2006, Kaszuby w pieśni artystycznej, 2015 – wespół z Aleksandrą Kucharską-Szefler) i muzyki dawnej (m.in. TACET’s Four Seasons 2008, Navigare 2018).
Laureatka Medalu Stolema (2006).
Członek Rady Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na kadencję 2021–2025.
W 2023 r. otrzymała tytuł profesora sztuki w dyscyplinie sztuki muzyczne.
aktualizacja: 7.09.2023