fot. Sisi Cecylia

 

Edukację muzyczną rozpoczął w roku 1998, podejmując naukę gry na trąbce w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. Mieczysława Michalskiego w Lęborku w klasie trąbki mgra Mirosława Pawlaka. W latach 2003-2009 kontynuował naukę w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku w klasie trąbki prof. Szymona Pawłowskiego. Następnie kontynuował edukację muzyczną w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie trąbki prof. Szymona Pawłowskiego i mgra Adama Stachowiaka. Uzyskał tytuł magistra sztuki w Akademii Muzycznej w Gdańsku w specjalności trąbka na Wydziale Instrumentalnym (2014) oraz Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Jazzu (2017), jak również tytuł magistra w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego Bydgoszczy w specjalności trąbka naturalna na Wydziale Instrumentalnym (2016).

Emil Miszk jest założycielem kwintetu jazzowego Algorhythm, który ma na swoim koncie występy na wielu prestiżowych festiwalach m.in. Warsaw Summer Jazz Days, Sopot Jazz Festival, Jazz nad Odrą, So What's Next, European Jazz Contest. Zespół ten wydał trzy autorskie albumy: Segments (2015), Mandala (2017), Termomix (2019). W 2017 roku Miszk założył oktet Emil Miszk & The Sonic Syndicate, z którym nagrał dwa albumy: Don't Hesitate! (2018) i Artificial Stupidity (2020). Wszystkie te wydawnictwa spotkały się z dużym uznaniem wśród publiczności oraz krytyków.

Współtworzy wiele formacji związanych z trójmiejskim środowiskiem muzycznym: Sławek Jaskułke Sextet, Dominik Bukowski Quartet, Michał Bąk Quartetto, Kamil Piotrowicz Sextet, kwartet trąbek barokowych Tubicinatores Gedanenses czy zespół wykonawców muzyki współczesnej Sinfonietta Pomerania.

Emil Miszk prowadzi bardzo bogate życie koncertowe i świetnie odnajduje się na wielu płaszczyznach muzycznych. Jego styl opiera się na starciu dwóch energii – z jednej strony przynależność do tradycji, z drugiej totalna wolność. Jest to efekt współpracy z takimi artystami jak: Markus Stockhausen, John Medeski, John Scofield, Andreas Staier, Leszek Kułakowski, Marcin Masecki, Mitch & Mitch, Nikola Kołodziejczyk, Aleksandra Tomaszewska.

Wielokrotnie występował jako muzyk orkiestrowy z zespołami takimi jak: Polska Filharmonia Kameralna Sopot, Polska Filharmonia Bałtycka, Teatr Muzyczny w Gdyni, Filharmonia Warmińsko-Mazurska w Olsztynie, Państwowa Opera Bałtycka, {OH}! Orkiestra Historyczna, Cappella Gedanensis, Cappella Bydgostiensis, Orkiestra Fundacji Akademii Muzyki Dawnej w Szczecinie, Jan Konop Big Band, Leszek Kułakowski Jazz Orchestra, Konglomerat Big Band.

Od 2019 roku jest wykładowcą przedmiotu Eksperymentalne Combo Jazzowe na kierunku Jazz i muzyka estradowa w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Prowadzi również działalność dydaktyczną poza uczelnią, organizując warsztaty z improwizacji jazzowej w szkołach muzycznych na terenie województwa pomorskiego.

W roku 2019 zdobył najbardziej prestiżową nagrodę przemysłu muzycznego w Polsce – nagrodę Akademii Fonograficznej FRYDERYK w kategorii Jazzowy Debiut Roku za album „Don't Hesitate! Poza tym, jest czterokrotnie nominowanym artystą do nagrody Akademii Fonograficznej FRYDERYK w kategorii Jazzowy Album Roku ("Popular Music", "Product Placement" Kamil Piotrowicz Sextet, "Mandala", "Termomix" Algorhythm). Został także laureatem Pomorskiej Nagrody Artystycznej za rok 2019 w kategorii KREACJE ARTYSTYCZNE "za niezwykle pracowity rok jazzowego trębacza, obfitujący w koncerty na najważniejszych festiwalach jazzowych w Europie".


aktualizacja: 13.12.2020