„Jaś i Małgosia”
Engelbert Humperdinck / muzyka
Adelheid Wette / libretto
baśń operowa
niemiecka wersja językowa z polskimi napisami
„Jaś i Małgosia” Engelberta Humperdincka, z librettem opartym na utworze braci Grimm, łączy elementy baśniowe z bogatą, liryczną muzyką, tworząc uniwersalną opowieść o odwadze, sprycie i triumfie dobra nad złem.
Romuald Wicza-Pokojski, jako reżyser spektaklu, przenosi klasyczną historię do współczesnych realiów. Jaś i Małgosia stają się dziećmi-uchodźcami, a ich wędrówka przez las ma symbolizować trudną podróż w poszukiwaniu bezpieczeństwa.
Spektakl dla młodszych i starszych widzów.
Zapraszamy na zaczarowaną dźwiękami muzyki baśniową opowieść.
Terminy spektakli:
KUP BILET NA SPEKTAKL 8.11, 11:00
KUP BILET NA SPEKTAKL 8.11, 19:00
Zapraszamy dodatkowo na transmisję online wieczornego spektaklu, który odbędzie się 8.11 o 19:00. Można z niej skorzystać w 2 opcjach:
- Live streaming: 8 listopada 2024 r. o godz. 19:00
- VOD streaming: zakupiony bilet umożliwia obejrzenie spektaklu w sobotę 9 listopada. Sprzedaż zakończy się 9.11.2024 r. o godz. 21:00
KUP BILET NA TRANSMISJĘ SPEKTAKLU 8.11, 19:00 – 9.11, 23:55
KUP BILET NA SPEKTAKL 9.11, 11:00
Dla społeczności aMuz bilety w cenie 25 zł. Więcej informacji w korespondencji e-mailowej.
Realizatorzy:
Romuald Wicza-Pokojski – reżyseria
Michał Krężlewski – kierownictwo muzyczne
Katarzyna Zawistowska – scenografia i kostiumy
Maciej Iwańczyk – światła
Marcin Dąbrowski – reżyseria dźwięku
Agnieszka Długołęcka-Kuraś – przygotowanie chóru dziecięcego
Piotr Mitelski – asystent kierownika muzycznego
Liana Krasyun-Korunna – pianista korepetytor
Bogdan Theisebach – kierownictwo produkcji
Marcelina Winczewska-Lipka – koordynacja produkcji
Ewa Marciniec – kierownictwo merytoryczne
Wykonawcy:
Obsada:
soliści – studenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego aMuz:
Hänsel – Jagoda Staruch
Gretel – Natalia Groda
Czarownica – Julia Nitczyńska
Matka – Marcelina Winczewska-Lipka
Ojciec – Alan Wittbrodt
Sandmännchen – Julia Fydrych
Taumännchen – Katarzyna Ćwik
Narrator – Radosław Smużny
Operowy Chór Dziecięcy
Orkiestra Symfoniczna aMuz
Michał Krężlewski – dyrygent
Skrzypce I:
Jakub Piwowarski (koncertmistrz), Julia Grzywińska
Alexandra Panasiuk, Marta Gocel
Aleksandra Scharner, Anna Dąbrowska
Julia Olczyk, Weronika Depta
Maria Paluszyńska, Jagoda Kosicka
Emilia Wachowska, Antonina Łukaszczyk
Skrzypce II:
Szymon Janiszewski, Maria Chwedyna
Jagoda Tymińska, Alicja Siemiątkowska
Maja Michalska, Maria Szopa
Małgorzata Borsich, Agnieszka Pawłowska
Alicja Marczak, Franciszka Bernatek
Łucja Borysow, Alanis Alvarez
Altówki:
Antonina Todoroska, Weronika Kosmowska
Gilberto Ortiz, Emilia Szpiech
Aleksandra Sadziak, Martyna Raczyńska
Wiolonczele:
Flavia Rachwał, Adam Janicki
Hanna Nieborak, Kacper Śliwiński
Wiktoria Skoczylas, Magdalena Maćko
Zofia Sokołowska, Natalia Claudia Dell’Olio
Kontrabasy:
Jakub Kaczkowski, Maria Kierejsza, Tadeusz Banaś, Yanqiao Pei
Piccolo:
Karolina Krasoń
Flety:
Aleksandra Kalinowska, Noemi Bazzanella
Oboje / rożek angielski:
Zofia Biedawska, Emilia Robakowska / Małgorzata Dubieniecka
Klarnet / klarnet b.:
Filip Mikłas, Marta Bocheńska / Ronaldin Jączyk
Fagoty:
Helene Erdocia Aramburu, Adrianna Dwojakowska
Waltornie:
Darren Malgeri, Mateusz Kubat, Cyprian Chomik, Alicja Bydołek
Trąbki:
Adam Pastwa, Rafał Frydrych
Puzony:
Tomasz Przybysławski, Marta Plichta, Pola Zduńczuk
Kotły:
Pavel Hurbo
Instrumenty perkusyjne:
Eliza Petruk, Jan Jankowski, Joanna Legawiec, Klaudia Rucińska
Harfa:
Urszula Hazuka
Koordynatorzy:
prof. dr hab. Ewa Marciniec
dr hab. Krzysztof Bobrzecki
dr Mirosław Pachowicz
Organizatorzy:
Opera Bałtycka
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Sponsor:
Cefetra Polska Sp. z o.o.
Realizatorzy
fot. Krzysztof Mystkowski
Romuald Wicza-Pokojski | reżyseria
Reżyser, dramaturg, manager, doktor w dziedzinie sztuki filmowej i teatralnej. Jest twórcą awangardowym, eksperymentatorem w obszarze języka i form teatralnych, nastawionym na społeczny wymiar teatru. W 2017 otrzymał brązowy medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis. Laureat Nagrody Teatralnej Miasta Gdańska 2016 za całokształt dorobku artystycznego. W 1991 założył autorski Teatr Wiczy, uważany za legendarny teatr alternatywny mający wpływ na rozwój teatru zaangażowanego w Polsce. Wykładał na Uniwersytecie Gdańskim, Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Akademii Muzycznej w Gdańsku. W latach 2008–2011 pracował jako dyrektor programowy Biura Gdańsk 2016, jest współautorem strategii kulturalnej Wolność kultury. Kultura Wolności przygotowanej dla Gdańska. Od 2011 do 2019 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru Miniatura w Gdańsku. Od 2018 dyrektor Opery Bałtyckiej, gdzie zrealizował opery: Thais, Olga, Judyta, Syn marnotrawny, Madama Butterfly, Król Roger, Rigoletto.
dr Katarzyna Zawistowska | scenografia i kostiumy
Realizuje projekty scenograficzne, wystawiennicze, artystyczne i edukacyjne we współpracy z teatrami i instytucjami kultury. Jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku (2003), gdzie obecnie prowadzi autorską Pracownię Architektury Spektaklu i Scenografii na Wydziale Architektury.
Jest laureatką Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców w Dziedzinie Kultury (2011). W 2012 roku otrzymała Nagrodę Teatralną Marszałka Województwa Pomorskiego za scenografię i kostiumy do spektaklu Sen z choreografią Wojciecha Misuro (Opera Bałtycka, 2011). Została nagrodzona przez Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego w Warszawie w konkursie na najlepszy dyplom scenograficzny (2006).
Swoje projekty prezentowała podczas dwóch edycji Quadriennale Scenografii w Pradze (2007 i 2011), w Korei Południowej na zaproszenie Hooyong Performing Arts Centre (2008) oraz podczas World Stage Design w Cardiff (2013). Brała udział w konferencjach naukowych International Federation for Theatre Research w Pradze (2007) i Seulu (2008). W latach 2008-2011 pełniła funkcję konsultantki artystycznej Międzynarodowego Festiwalu Zdarzenia w Tczewie i była inicjatorką konkursu instalacji w przestrzeni miejskiej Sztuka na wynos. Prowadziła warsztaty scenograficzne i kostiumowe ze studentami w Polsce i za granicą, m.in. we Francji podczas Paris Summer Academy (2013).
W latach 2013-2020 realizowała projekty wystawiennicze i artystyczne we współpracy z instytucjami kultury i jednostkami samorządowymi takimi jak m.in. Muzeum Miasta Gdyni, Muzeum Historyczne Miasta Gdańska, Muzeum II Wojny Światowej, Gdański Teatr Szekspirowski, Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, Nadbałtyckie Centrum Kultury czy Międzynarodowe Targi Gdańskie.
Teatr, architektura i miasto to obszary jej zainteresowań. Problem miast nadrzecznych poruszyła w projekcie plenerowego spektaklu Teatr na Barce. MIASTO MOŻLIWE (Gdańsk i Tczew, 2011). TESTER przestrzeni miejskiej to autorski projekt tymczasowej instalacji z rusztowań zaprojektowany dla opuszczonej przestrzeni Targu Węglowego w Gdańsku (2014).
W latach 2004-2019 zrealizowała ponad 30 autorskich projektów scenografii i kostiumów do spektakli dramatycznych (m.in. Maria Stuart, Teatr im. W.Horzycy w Toruniu; Przed odejściem w stan spoczynku, Teatr im. S. Jaracza w Łodzi; Persona, Teatr Wybrzeże w Gdańsku), muzycznych (Comedy of the Dumb Wife, Akademia Muzyczna w Gdańsku); spektakli tańca współczesnego (Tamashii oraz Sen, Opera Bałtycka w Gdańsku) czy oper (m.in. Apollo i Hiacynt, Théâtre Montansier w Wersalu, Francja; Halka, Opera Bałtycka w Gdańsku). Realizowała także scenografie i kostiumy do dyplomowych spektakli Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej czy Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej w Gdyni.
Współpracowała z reżyserkami: Iwoną Kempą, Eweliną Pietrowiak, Dorotą Androsz; reżyserami min.Tomaszem Manem, Grzegorzem Wiśniewskim, Remigiuszem Brzykiem, Romualdem Wicza-Pokojskim, Piotrem Jankowskim czy choreografem Wojciechem Misiuro.
W 2020 r. Opera Bałtycka w Gdańsku zaproponowała jej dwie ważne realizacje scenograficzne. Powstały tam wówczas: spektakl baletowy Sen Nocy Letniej z choreografią Gray'a Veredon'a oraz opera Fidelio w reżyserii Michaela Sturm'a, która wpisana została w obchody Roku Beethovena, jednak jej premiera została przesunięta na 2021 rok z powodu pandemii.
Ostatnia jej realizacja scenograficzno-kostiumowa to spektakl Charków Charków w Teatrze Polskim w Warszawie, do którego tekst napisał Serhij Żadan, a muzykę skomponował Noam Zylberberg. Historia inspirowana jest życiem i twórczością ukraińskiego reżysera Łesia Kurbasa (1887-1937). Spektakl wyreżyserowała Svitlana Oleshko, założycielka Teatru Arabeski w Charkowie, obecnie rezydentka Teatru Polskiego na zaproszenie jego dyrektora, Andrzeja Seweryna. Prapremiera miała miejsce 22 marca 2024 r.
Obsada
fot. Łucja Stefaniuk
Wiktoria Rudnicka | Hänsel
MEZZOSOPRAN LIRYCZNY
Studentka I roku studiów II st. na specjalności śpiew solowy w klasie prof. dr hab. Ewy Marciniec na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku (aMuz). W 2024 r. ukończyła z wyróżnieniem studia I st. w klasie dr hab. Alicji Rumianowskiej. Debiutowała w głównej roli Dziecka w operze „Dziecko i czary” M. Ravela na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Wcielała się również w rolę Mrs. Nolan w operze „The Medium” G.C. Menottiego w Teatrze Atelier w Sopocie oraz wystąpiła z tym dziełem na Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy Zdrój. W 2024 r. debiutowała na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi w operze E. Humperdincka „Jaś i Małgosia” w roli Jasia. W listopadzie 2024 r. wcielać się będzie w tytułową rolę Hänsa z opery „Jaś i Małgosia” E. Humperdincka w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Artystka związana jest z Zespołem Muzyki Dawnej „Cappella Gedanensis”, z którym wykonała m.in. Mszę Koronacyjną C-dur KV 317 W.A. Mozarta w solowej partii altu.
Współpracuje również z chórem Opery Bałtyckiej.
fot. Aleksander Szpakowicz
Jagoda Staruch | Hänsel
MEZZOSOPRAN
Studentka IV roku studiów I st. w klasie śpiewu prof. dr hab. Ewy Marciniec oraz mgra Tomasza Raffa na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). Wielokrotnie występowała w roli solistki z orkiestrami oraz chórami, wykonując dzieła takich kompozytorów, jak: A. Vivaldi, G.B. Pergolesi, S. Moniuszko, B. Ollén, F. Mendelssohn. Jest także chórzystką i solistką Akademickiego Chóru Politechniki Gdańskiej. Laureatka konkursów zespołowych, a także solowych, m.in. I nagrody na II Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Wings for Stars” (Bułgaria, 2023) oraz II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Perusia Harmonica” (Włochy, 2023). W grudniu 2023 r. otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za szczególne osiągnięcia artystyczne.
fot. Ewelina Stańczyk
Zuzanna Topolska | Hänsel
MEZZOSOPRAN
Śpiewaczka i flecistka urodzona w 1999 r. Absolwentka z wyróżnieniem studiów I st. na kierunku Wokalistyka w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Obecnie studentka II roku studiów II st. na specjalności śpiew solowy w klasie prof. dr hab. Ewy Marciniec na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz).
fot. Ewelina Stańczyk
Karolina Zielińska | Gretel
SOPRAN
Studentka II roku studiów II st. na specjalności śpiew solowy w klasie dr hab. Aleksandry Kucharskiej-Szefler na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). W lutym 2021 r. debiutowała na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku w operze „Dziecko i czary” Maurice Ravela. Była również odtwórczynią roli Mrs. Goubineau w operze „The Medium” G.C. Menottiego, granej w Teatrze Atelier w Sopocie, a także na Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju.
fot. Alicja Weydmann
Natalia Groda | Gretel
SOPRAN
Studentka II roku studiów II st. na specjalności śpiew solowy w klasie prof. dr hab. Anny Fabrello na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). Studia I st. ukończyła z wyróżnieniem. W 2022 r. zadebiutowała na deskach Opery Bałtyckiej, wcielając się w rolę Pasterki w spektaklu „Dziecko i czary” M. Ravela. Zaśpiewała również partię Papageny w operze „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta, na Scenie Kameralnej Teatru Wybrzeże w Sopocie. Czteroletnie studia wzbogacone były o uczestnictwo w rocznej wymianie w ramach programu Erasmus+, w Conservatorio di Musica Luigi Cherubini we Florencji, w klasie śpiewu Profesor Marii Costanzy Nocentini. Aktualnie wokalistka współpracuje z Gdańskim Zespołem Muzyki Dawnej „Cappella Gedanensis”.
fot. materiały prywatne
Katarzyna Ćwik | Gretel, Taumännchen
SOPRAN
Studentka II roku studiów II st. na specjalności śpiew solowy w klasie dr hab. Aleksandry Kucharskiej-Szefler na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). Absolwentka PPSWA im. D. Baduszkowej w Gdyni, gdzie w Teatrze Muzycznym debiutowała w spektaklu „Cud albo Krakowiaki i Górale”. Wśród wykonanych partii operowych można wymienić m.in. Pasterza i Wiewiórkę w operze „Dziecko i czary” M. Ravela w Operze Bałtyckiej w Gdańsku, postać Mrs. Gobineau w produkcji opery „The Medium” G.C. Menottiego w sopockim Teatrze Atelier, a także Papagenę podczas produkcji „Czarodziejskiego fletu” W.A. Mozarta w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. We wrześniu 2024 r. wystąpiła na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi, gdzie wykonała partię Małgosi w operze „Jaś i Małgosia” E. Humperdincka.
Występowała również z Elbląską Orkiestrą Kameralną, a także z orkiestrą aMuz, pod batutą Maestro G. Tchitchinadze, w koncertowej wersji „Czarodziejskiego fletu” W.A. Mozarta, wykonując partię Paminy.
fot. Karol Makurat
Maria Pilachowska | Czarownica
MEZZOSOPRAN
Studentka IV roku studiów I st. na specjalności śpiew solowy w klasie prof. dr hab. Ewy Marciniec na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). Debiutowała w Operze Bałtyckiej w Gdańsku w operze „Dziecko i czary” M. Ravela (rola Filiżanki i Kotki) w reżyserii Jarosława Kiliana, pod batutą Michała Krężlewskiego. W swoim repertuarze ma również dzieło A. Vivaldiego, oratorium „Juditha triumphans devicta Holofernis barbarie”, partia Holofernesa pierwszy raz wykonane w Sali Polskie Niebo w Gdańsku oraz w Sali Koncertowej aMuz pod batutą Przemysława Stanisławskiego. We wrześniu 2024 r. debiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi w roli Baby Jagi w operze „Jaś i Małgosia” E. Humperdincka w reżyserii Natalii Babińskiej, pod batutą Marii Fuller. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Agnes Orlowicz, Ewę Iżykowską-Lipińską i Iwonę Hossę.
fot. Mateusz Józefiak
Julia Nitczyńska | Czarownica
SOPRAN
Studentka II roku studiów II st. w klasie dr hab. Aleksandry Kucharskiej-Szefler oraz mgr Magdaleny Molendowskiej na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). Jej muzyczna podróż rozpoczęła się w Szkole Muzycznej I i II stopnia w Mławie, gdzie ukończyła klasę śpiewu, zdobywając solidne podstawy wokalne. Podczas studiów aktywnie angażuje się w różnorodne projekty artystyczne i koncerty. Występowała na scenie Opery Bałtyckiej, gdzie z powodzeniem wcieliła się w rolę Matki w operze „Dziecko i czary” Maurice’a Ravela, prezentując swoje umiejętności sceniczne i interpretacyjne.
fot. Ewelina Stańczyk
Michalina Gogola | Matka
SOPRAN
Studentka III roku studiów I st. na specjalności śpiew solowy w klasie dra hab. Krzysztofa Bobrzeckiego na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). W wieku 6 lat rozpoczęła naukę gry na skrzypcach w Państwowej Szkole Muzycznej w Łęczycy. Drugi stopień ukończyła już na śpiewie klasycznym. Rola Matki w „Jasiu i Małgosi” E. Humperdincka będzie dla Michaliny rolą debiutancką.
fot. Aleksander Szpakowicz
Marcelina Winczewska-Lipka | Matka
SOPRAN
Absolwentka (2024) studiów II st. na specjalności śpiew solowy w klasie prof. dr hab. Anny Fabrello na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). W latach 2020–2024 laureatka Stypendium Rektora dla najlepszych studentów aMuz. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie w Kulturze na Politechnice Gdańskiej. Jako solistka występowała m.in. z Orkiestrą Kameralną „Camerata Gedania”, Orkiestrą Kameralną Progress czy Elbląską Orkiestrą Kameralną. W operze „Jaś i Małgosia” wciela się w rolę Matki, a także odpowiada za koordynację produkcji całego przedstawienia.
fot. ATV Film
Julia Skuza | Matka
SOPRAN
Studentka IV roku studiów I st. na specjalności śpiew solowy w klasie prof. dr hab. Bożeny Harasimowicz na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie w klasie fortepianu (I st.) i puzonu (II st.). Debiutowała w projekcie szkolnym PSM w Sochaczewie „Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale” w roli Doroty. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Ewę Iżykowską-Lipińską i Jana Čižmářa.
fot. Katarzyna Plichta
Maciej Mielewczyk | Ojciec
BARYTON
Student IV roku studiów I st. na specjalności śpiew solowy w klasie w klasie prof. dra hab. Leszka Skrli na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz) oraz III roku studiów I st. na kierunku Zarządzanie na Uniwersytecie WSB Merito. Występował m.in. na deskach sceny Opery Bałtyckiej w Gdańsku, Opery Leśnej w Sopocie, MCK Sokół w Nowym Sączu oraz w Studiu Koncertowym Radia Gdańsk im. Janusza Hajduna. Swoje umiejętności wokalne rozwijał na kursach mistrzowskich u takich artystów, jak Andrzej Dobber, Fiorella Burato, Stefano Seghedoni, Sabina Martinaitytė, Izabela Kłosińska, Wojciech Maciejowski i Anna Marchwińska. Jest laureatem międzynarodowych konkursów oraz ma na swoim koncie współpracę z agencją artystyczną.
fot. materiały prywatne
Alan Wittbrodt | Ojciec
BARYTON
Absolwent (2024) studiów II st. na specjalności śpiew solowy w klasie dra hab. Roberta Kaczorowskiego na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). Aktualnie pracuje w zawodzie i ma nadzieję rozwinąć swoje skrzydła. Lubi grać amatorsko w szachy oraz „brzdękolić” na pianinie (gra na instrumencie klawiszowym nie jest opanowana w stopniu zawodowym). Jego marzeniem jest wystąpienie kiedyś na deskach sceny La Scalii.
fot. Martyna Chmura
Damian Giczewski | Ojciec
BARYTON
Absolwent (2024) studiów II st. na specjalności śpiew solowy w klasie prof. dra hab. Leszka Skrli na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). Brał udział w licznych kursach wokalnych, m.in. w Zimowych Kursach Wokalnych w Dusznikach-Zdroju czy w Antonina Campi Opera Masterclass. W 2022 r. współpracował z Operą Bałtycką w Gdańsku przy produkcji spektaklu „Pomposo i Straszny Dwór” oraz występował podczas koncertów z serii „Wtorki na fali” w tejże instytucji (2022, 2024). W lutym 2023 r. wziął udział w koprodukcji Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz Teatru Niedużego kreując rolę Mr. Gobineau w operze „The Medium” G.C. Menottiego, natomiast w czerwcu 2024 r. wystąpił w roli Papageno w „Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta (produkcja Akademii Muzycznej w Gdańsku we współpracy z Teatrem Wybrzeże w Gdańsku).
fot. Kamil Roman Wasiluk
Daria Wasiluk | Sandmännchen
SOPRAN
Studentka III roku studiów I st. na specjalności śpiew solowy w klasie dr hab. Aleksandry Kucharskiej-Szefler na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). Pierwsze doświadczenie sceniczne zdobyła w ramach projektu studenckiego, wcielając się w rolę Chłopca w operze „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta na scenie kameralnej Teatru Wybrzeże w Sopocie. Pasjonatka muzyki epoki baroku i romantyzmu, ze śpiewem chóralnym związana od najmłodszych lat.
fot. Agnieszka Maciejewska
Monika Maciejewska | Sandmännchen, Taumännchen
SOPRAN
Absolwentka (2024) studiów II st. na specjalności śpiew solowy w klasie dr hab. Aleksandry Kucharskiej-Szefler i mgr Magdaleny Molendowskiej na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). Swoją edukację muzyczną rozpoczęła od nauki gry na skrzypcach w Szkole Muzycznej I stopnia, a następnie kontynuowała ją w klasie śpiewu solowego w Szkole Muzycznej II stopnia. W 2021 została zaangażowana do Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „Mazowsze”, gdzie przez prawie półtora roku zdobywała doświadczenie sceniczne na stanowisku śpiewak z obowiązkiem tańca. W czasie studiów brała udział w wielu wydarzeniach muzycznych; wykonywała solową partię pierwszego sopranu w kompozycji „Magnificat” J.S. Bacha oraz wcielała się w tytułową postać Galatei z opery „Acis i Galatea” G.F. Haendla. Zrealizowała również solowe role w operze „Dziecko i czary” M. Ravela w Operze Bałtyckiej w Gdańsku oraz występowała jako Mrs. Gobineau w operze „The Medium” G.C. Menottiego w Teatrze Atelier w Sopocie. Uczestniczyła w operowej superprodukcji „Latający Holender” R. Wagnera wystawianej podczas Baltic Opera Festival.
fot. Cezary Lewandowski
Julia Fydrych | Sandmännchen
SOPRAN
Studentka III roku studiów I st. na specjalności śpiew solowy w klasie dr hab. Ewy Marciniec na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). Swoją edukację muzyczną rozpoczęła od nauki gry na fortepianie w szkole muzycznej I i II st. im. Andrzeja Krzanowskiego w Mławie, a następnie kontynuowała ją w klasie śpiewu solowego w tej samej szkole. Na deskach opery Bałtyckiej wcielenie się w postać Sandmännchen w operze „Jaś i Małgosia” E. Humperdincka będzie jej debiutem.
fot. Karol Makurat
Kinga Pojnar | Taumännchen
SOPRAN
Studentka III roku studiów I st. na specjalności śpiew solowy w klasie dr hab. Aleksandry Kucharskiej-Szefler na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (aMuz). Swoją przygodę z muzyką rozpoczęła w klasie saksofonu w Szkole Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Krośnie, gdzie ukończyła I i II stopień. Lekcje wokalne rozpoczęła dopiero w klasie maturalnej, jednak zamiłowanie do śpiewu trwa z nią od dziecka. Zadebiutowała na scenie kameralnej Teatru Wybrzeże w Sopocie, występując w „Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta. Występowała również w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, współpracując z Chórem Filharmonii Narodowej oraz Sinfonią Varsovią podczas wykonania IX Symfonii L. van Beethovena.