Wykonawcy:
Jakub Grzelachowski – wiolonczela
Polska Filharmonia Kameralna Sopot
Piotr Pawlak – dyrygent
z klasy dyrygentury symfoniczno-operowej prof. dra Zygmunta Rycherta
W programie m.in.:
A. Dvořák – Serenada na smyczki
J. Haydn – Koncert wiolonczelowy D-dur
W.A. Mozart – Symfonia nr 40 g-moll KV 550
Bilety w cenie 25 zł / 15 zł / 10 zł
Studentom aMuz przysługują darmowe wejściówki (za okazaniem legitymacji studenckiej) – do odbioru przed koncertem.
Bilety oraz wejściówki do nabycia na stronie wydarzenia link
Bilety ulgowe przysługują:
uczniom, studentom, dzieciom do lat 7, emerytom, rencistom, posiadaczom Karty Sopockiej, posiadaczom Metropolitalnej Karty do Kultury, posiadaczom Karty Turysty, posiadaczom Karty Dużej Rodziny, osobom posiadającym orzeczenie o lekkim, umiarkowanym bądź znacznym stopniu niepełnosprawności, orzeczenie o całkowitej bądź częściowej niezdolności do pracy na podstawie odrębnych przepisów, orzeczenie o niepełnosprawności wydane przed ukończeniem 16. roku życia.
Więcej
Piotr Pawlak
Jeden z najbardziej wszechstronnych polskich pianistów młodego pokolenia. Zwycięzca wielu międzynarodowych konkursów, m.in. V Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Maj Lind w Helsinkach (2022) i XI Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w Darmstadt (2017), laureat konkursów chopinowskich w Pekinie (2016), Budapeszcie (2018) i Krakowie (2019), laureat Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie (2019) i Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (2022), a także dwukrotny uczestnik Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2015, 2021).
Po zwycięstwie na konkursie w Helsinkach regularnie występuje w Finlandii. W tym roku debiutuje z większością fińskich orkiestr, m.in. Jyväskylä, Vaasy i Kuopio, wykonując koncerty fortepianowe Mozarta, Schumanna, Brahmsa i Rachmaninowa. Z recitalami dotarł z kolei m.in. do Helsinek, Tampere i Turku. Został również zaproszony na najważniejsze fińskie festiwale pianistyczne, takie jak Mänttä Music Festival czy PianoEspoo Festival.
Regularnie koncertuje również w Polsce. W tym sezonie współpracuje z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Orkiestrą Filharmonii Zielonogórskiej i Toruńską Orkiestrą Symfoniczną z koncertami fortepianowymi Chopina i Griega.
W poprzednich latach występował m.in. w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, na Węgrzech, w Belgii, Szwajcarii, Gruzji, Rosji, Stanach Zjednoczonych; z orkiestrami m.in. Filharmonii Narodowej, Bałtyckiej, Świętokrzyskiej, Dolnośląskiej i Podkarpackiej. Koncertował na takich scenach jak Filharmonia Petersburska, Filharmonii Berlińska, Filharmonia Narodowa, Sala Verdi w Mediolanie czy Teatr La Scala oraz na festiwalach takich jak „Kissinger Sommer” w Bad Kissingen czy „Chopin i jego Europa” w Warszawie. W 2019 roku odbył też tournée po Chinach.
W przyszłym sezonie powraca kilkukrotnie do Finlandii, m.in. na koncerty z orkiestrami Kymi i Joensuu, ma także zaplanowany cykl recitali w Japonii.
Edukację muzyczną rozpoczął w wieku 6 lat w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku pod kierunkiem Ewy Włodarczyk, a następnie kontynuował naukę u prof. Waldemara Wojtala, aż do zakończenia studiów w 2021 roku. Szkołę muzyczną ukończył również w klasie organów dr Hanny Dys, a obecnie studiuje dyrygenturę na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Zygmunta Rycherta. Swoje umiejętności pianistyczne doskonalił na masterclassach pod okiem m.in. Kevina Kennera, Dang Thai Son'a, Dmitrij Aleksiejewa, Eugena Indijca, Philippe'a Giusano, Katarzyny Popowej-Zydroń, Wojciecha Świtały czy Janusza Olejniczaka.
Pianista angażuje się w przywracanie improwizacji do świata muzyki klasycznej. Inspiruje się w tym zakresie historyczną praktyką wykonawczą, np. poprzez wykonywanie improwizowanych kadencji w koncertach Mozarta. Na konkursie chopinowskim w Darmstadt oprócz I nagrody uzyskał również nagrodę za najlepszą improwizację na tematy z „Wolnego Strzelca” Webera. W 2020 roku otrzymał drugą nagrodę w konkursie improwizacji fortepianowej „Transatlantyk Instant Composition Contest” w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Katowicach.
Oprócz kariery pianistycznej, jest również laureatem konkursów organowych oraz olimpiad matematycznych. Po obronie pracy magisterskiej z matematyki w 2020 roku, kontynuuje studia w szkole doktorskiej Uniwersytetu Gdańskiego, przygotowując rozprawę doktorską w dziedzinie grup klas odwzorowań powierzchni nieorientowalnych.