Bilety dostępne w kasach Opery i na bilety24.pl
KUP BILET
Studenci aMuz (za okazaniem legitymacji studenckiej) i pedagodzy aMuz mogą zakupić dowolną liczbę biletów zniżkowych w cenie 25 zł.
Wykonawcy:
dyplomanci specjalności śpiew solowy z Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku:
- Nikolina Gąsior / sopran / klasa dr hab. Aleksandry Kucharskiej-Szefler
- Sylwia Jędrzejewska / sopran / klasa dr hab. Alicji Rumianowskiej
- Beata Kałudow / sopran / klasa prof. dr hab. Bożeny Harasimowicz
- Katarzyna Kłodzińska / sopran / klasa prof. dra hab. Dariusza Paradowskiego
- Agnieszka Nurzyńska / sopran / klasa prof. dra hab. Leszka Skrli
- Weronika Pacholska-Bożejewicz / mezzosopran / klasa dr hab. Alicji Rumianowskiej
- Małgorzata Priebe / sopran / klasa prof. dra hab. Ryszarda Minkiewicza i dra Krzysztofa Bobrzeckiego
- Aniela Sanetra / mezzosopran / klasa prof. dra hab. Dariusza Paradowskiego
- Wojciech Bałchanowski / baryton / klasa dra hab. Marcina Ciszewskiego
- Aleksander Kopecki / bas-baryton / klasa prof. dra hab. Stanisława Daniela Kotlińskiego
Gościnnie:
Przemysław Radziszewski / tenor
Zuzanna Lisiecka-Madeja, Liana Krasyun-Korunna – fortepian
Prowadzenie koncertu:
Maciej Mielewczyk
Program:
- W.A. Mozart – aria Elviry „Ah, chi mi dice mai” z I aktu opery Don Giovanni
G. Verdi – aria Amelii „Morro, ma prima in grazia” z III aktu opery Bal maskowy
wyk. Katarzyna Kłodzińska – sopran
Zuzanna Lisiecka-Madeja – fortepian
- G. Bizet – „Habanera” z I aktu opery Carmen
wyk. Weronika Pacholska-Bożejewicz – mezzosopran
Zuzanna Lisiecka-Madeja – fortepian
- J. Offenbach – duet „Belle nuit o nuit d’amour” z opery Opowieści Hoffmana
wyk. Weronika Pacholska-Bożejewicz – mezzosopran, Sylwia Jędrzejewska – sopran
Zuzanna Lisiecka-Madeja – fortepian
- L. Arditi – walc „Il bacio”
wyk. Sylwia Jędrzejewska – sopran
Zuzanna Lisiecka-Madeja – fortepian
- W.A. Mozart – serenada Don Giovanniego „Deh, vieni alla finestra” z opery Don Giovanni
W.A. Mozart – aria Gulielma „Donne mie, la fate a tanti” z opery Così fan tutte
wyk. Aleksander Kopecki – bas-baryton
Zuzanna Lisiecka-Madeja – fortepian
- C. Saint-Saëns – aria Dalili „Mon cœur s'ouvre à ta voix” z II aktu opery Samson i Dalila
G. Verdi – aria księżniczki Eboli „O don fatale” z III aktu opery Don Carlos
wyk. Aniela Sanetra – mezzosopran
Zuzanna Lisiecka-Madeja – fortepian
Ch. Gounod – walc Julii „Ah, je veux vivre” z opery Romeo i Julia
wyk. Agnieszka Nurzyńska – sopran
Liana Krasyun-Korunna – fortepian
I. Kalman – duet Sylvii i Edwina „Jakże mam Ci wytłumaczyć” z operetki Księżniczka Czardasza
wyk. Agnieszka Nurzyńska – sopran, gościnnie: Przemysław Radziszewski – tenor
Liana Krasyun-Korunna – fortepian
- V. Bellini – recytatyw i aria „Ah, non giunge…” z II aktu opery Lunatyczka
M. Ravel – aria Ognia „Arriere! Je rechauffe les bons” z opery Dziecko i czary
wyk. Nikolina Gąsior – sopran
Liana Krasyun-Korunna – fortepian
- G.C. Menotti – walc Moniki „Bravo” z opery The Medium
P. Mascagni – aria Suzel „Son pochi fiori” z opery Przyjaciel Fritz
wyk. Beata Kałudow – sopran
Liana Krasyun-Korunna – fortepian
- S. Moniuszko – aria Janusza „Skąd tu przybyła” z I aktu opery Halka
wyk. Wojciech Bałchanowski – baryton
Liana Krasyun-Korunna – fortepian
- W.A. Mozart – duet Papageno i Papageny „Pa, pa, pa...” z I aktu opery Czarodziejski flet
wyk. Wojciech Bałchanowski – baryton w duecie z Małgorzatą Priebe – sopran
Liana Krasyun-Korunna – fortepian
- K. Szymanowski – aria Roxany „Uśnijcie, krwawe sny króla Rogera” z opery Król Roger
G. Puccini – aria Musetty „Quando m’en vo” z opery Cyganeria
wyk. Małgorzata Priebe – sopran
Liana Krasyun-Korunna – fortepian
KOORDYNATOR, Opieka artystyczna:
prof. dr hab. Leszek Skrla
ORGANIZATORZY:
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Opera Bałtycka w Gdańsku
fot. Anna Świeczkowska
Nikolina Gąsior / sopran
Studentka II roku studiów II st. na kierunku śpiew solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie śpiewu dr hab. Aleksandry Kucharskiej-Szefler.
W swoim repertuarze posiada partię Konstancji z Uprowadzenia z Seraju W.A. Mozarta, Cleopatry z opery Juliusz Cezar G. F. Handela, Giulietty z opery I Capuletti e i Montecchi V. Belliniego, Noriny z Don Pasquale G. Donizettiego, Moniki z The Medium G.C.Menottiego, pieśni kompozytorów XIX i XX wieku oraz partie oratoryjno-kantatowe począwszy od epoki baroku po czasy współczesne.
Występowała na wielu scenach w Polsce i zagranicą. Debiutowała w 2022 r. na deskach Opery Bałtyckiej w rolach Ognia i Księżniczki z opery Dziecko i czary M. Ravela. Reżyserem tej realizacji był prof. Jarosław Kilian, zaś kierownikiem muzycznym mgr Michał Krężlewski. W kwietniu 2022 r. zaśpiewała partię solową w Stabat Mater J. Haydna pod kierunkiem znakomitego dyrygenta, George Tchitchinadze – dyrektora artystycznego Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. Współpracuje z zespołem wokalno-instrumentalnym Goldberg Baroque Ensemble pod kierunkiem organisty prof. Andrzeja Szadejko, z kompozytorem Adamem Diesnerem („Kaszubskie Te Deum”).
Wielokrotnie koncertowała z Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej w Gdańsku, jak również brała udział w licznych projektach i kursach organizowanych przez m.in.: prof. dr hab. Jadwigę Rappe, prof. dra hab. Przemysława Stanisławskiego, prof. dr hab. Witosławę Frankowską, mgra Marcina Kozieła. W swoim dorobku artystycznym posiada nagrania płytowe oraz radiowe.
fot. Aleksander Szpakowicz
Sylwia Jędrzejewska / sopran
Studentka II roku studiów II st. na kierunku śpiew solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie śpiewu dr hab. Alicji Rumianowskiej.
Swoją edukację artystyczną rozpoczęła w Szkole Muzycznej im. Andrzeja Krzanowskiego w Mławie w klasie skrzypiec, a następnie w klasie śpiewu solowego.
Brała udział w licznych przedstawieniach operetkowych realizowanych na deskach wyżej wspomnianej szkoły muzycznej, zarówno w roli chórzystki jak i solistki.
Podczas edukacji na Akademii Muzycznej, kilkukrotnie występowała jako chórzystka w przedsięwzięciach realizowanych przez uczelnię. Między innymi były to: „Petite Messe solenelle” G. Rossiniego czy operetka „Ptasznik z Tyrolu” K. Zellera.
W trakcie studiów występowała podczas różnych koncertów okolicznościowych – realizowanych zarówno na uczelni jak i poza nią.
W kwietniu tego roku, w ramach realizowanego przez Akademię projektu zadebiutowała na deskach sceny Opery Bałtyckiej w roli Księżniczki z opery „Dziecko i czary” M. Ravela.
fot. Aleksander Szpakowicz
Beata Kałudow / sopran
Urodzona 17 czerwca 1995 roku w Warszawie. Studentka II roku studiów II st. na kierunku śpiew solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie śpiewu prof. dr hab. Bożeny Harasimowicz.
W 2012 roku miała przyjemność zaśpiewać na koncercie plenerowym pt. Włoska Noc Bel Canto z udziałem Kałudiego Kałudowa, Pawła Skałuby i Filharmonii Kaliskiej pod batutą Adama Klocka. Zadebiutowała wtedy na scenie utworem metalowym zespołu Within Temptation w aranżacji symfonicznej, z którym wróciła we wrześniu tego samego roku na VI Festiwal im. Pawła Bergera w Kaliszu. Od 2016 do 2020 roku należała do zespołu Chaostream (progressive metal). W 2018 wydali swój pierwszy teledysk do utworu „Placid Child”, a rok później nagrali płytę pt. „A World To Embrace”. Beata wraz z zespołem występowali przed takimi muzykami jak Grzegorz Kupczyk (Turbo), KAT i Roman Kostrzewski, KOMBI, Czesław Mozil i innymi.
Wielokrotnie brała udział w kursach mistrzowskich Kałudiego Kałudowa – w podwarszawskim Otwocku, Pszczynie i Czernej. W czasie studiów miała przyjemność zaśpiewać w operze G.C. Menottiego „Medium” w roli Moniki w Teatrze Atelier im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie.
fot. Katarzyna Łukaszewska
Katarzyna Kłodzińska / sopran dramatyczny
W 2017 roku ukończyła naukę w Szkole Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Gdańsku-Wrzeszczu, w klasie śpiewu solowego mgr Bogny Forkiewicz. Absolwentka studiów I st. na kierunku śpiew solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie śpiewu prof. dra hab. Dariusza Paradowskiego, z którym kontynuuje naukę podczas studiów magisterskich. W trakcie studiów pobierała nauki również we Włoszech, studiując pod okiem Maestry Gabrielli Morigi. Od początku edukacji muzycznej brała aktywny udział w wielu spektaklach operowych, koncertach i masterclass. Wykonywała m.in. partię Zefira z opery „Apollo i Hiacynt” W.A. Mozarta, partię baronowej Adelajdy z operetki „Ptasznik z Tyrolu” C. Zellera, partię Macochy z opery dla dzieci „Królewna Śnieżka” P. Staniszewskiego oraz partię Second Woman z opery „Dydona i Eneasz” H. Purcella. Współpracowała z wieloma wspaniałymi dyrygentami, tu m.in. Przemysław Stanisławski, Sylwia Janiak-Kobylińska, Piotr Staniszewski, Wiktor Kozłowski oraz Alessandro Benigni.
Agnieszka Nurzyńska / sopran
Studentka II roku studiów II st. na kierunku śpiew solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie śpiewu prof. dra hab. Leszka Skrli.
W 2017 roku zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi w tytułowej roli „Semele” G.F. Händla, pod batutą Marcina Wolniewskiego, w reżyserii Evy Buchmann.
W swoim repertuarze posiada partie: Zuzanny w „Weselu Figara” W.A. Mozarta, Noriny w „Don Pasquale” G. Donizettiego, Walentyny w „Wesołej Wdówce” F. Lehára, a także partie sopranowe w dziełach oratoryjno-kantatowych.
Występowała w Filharmonii Świętokrzyskiej im. O. Kolberga w Kielcach, w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie, w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.
Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich z Ryszardem Karczykowskim, Izabelą Kłosińską, Lotharem Odiniusem, Markiem Rzepką, Christianne Stotijn, Janem Willemem de Vriend.
Finalistka II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Bogdana Paprockiego w Bydgoszczy.
Weronika Pacholska-Bożejewicz / mezzosopran
Studentka II roku studiów II st. na kierunku śpiew solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie śpiewu dr hab. Alicji Rumianowskiej.
fot. Alicja Weydmann
Małgorzata Priebe / sopran
Zaczęła kształcić się wokalnie w wieku 8 lat, wykonując szeroko pojętą muzykę rozrywkową. Od najmłodszych lat brała udział w międzynarodowych konkursach oraz trasach koncertowych. Wzięła udział w IV edycji programu „The Voice of Poland” w drużynie Marysi Sadowskiej. W roku 2018 ukończyła studia licencjackie na specjalności dyrygentura chóralna w klasie prof. dra hab. Marka Rocławskiego. W roku 2017 zdobyła wyróżnienie oraz nagrodę specjalną na Ogólnopolskim Wokalnym Konkursie Dla Dyrygentów „Dirigere e Cantare” w Katowicach.
Od 2016 roku śpiewa w Zespole Wokalnym Art’n’Voices, który z powodzeniem koncertuje w całym kraju i Europie, zyskując uznanie środowiska muzycznego. W roku 2021 razem z Art’n’Voices zdobyła najważniejszą nagrodę fonograficzną – Fryderyk w kategorii Album Roku Muzyka Współczesna za album „Midnight Stories. Contemporary Music of Polish Composers” wydany przez wytwórnię DUX.
Małgorzata Priebe współpracuję z profesjonalnymi chórami takimi jak Chór Narodowego Forum Muzyki oraz udziela warsztatów z zakresu emisji głosu chórom na terenie województwa pomorskiego. Była także wieloletnią członkinią Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego. Jako solistka współpracowała z Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej, Orkiestrą Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot, Orkiestrą Kameralną TriCity czy Cappellą Gedanensis. Zdobyła drugą nagrodę w uczelnianym konkursie „Polska Miniatura” w Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Wzięła udział w nagraniu ponad 10 albumów. Niejednokrotnie dokonywała prawykonań, m.in. na festiwalu muzyki współczesnej „Pulsar Festiwal” w The Royal Danish Academy of Music, gdzie odbyła roczną wymianę studencką pod okiem Helene Gjerris. Brała udział w licznych masterclassach z takimi artystami jak Chantal Mathias, Bo Skovhus, Riccardo Mascia, Ulrike Sonntag, czy Izabela Kłosińska. Wcieliła się w role takie jak L’Écureuil oraz La Bergère w operze „L'Enfant et les Sortilèges” M. Ravela, a także postać Moniki w operze „The Medium” G.C. Menottiego.
Oprócz muzyki klasycznej i rozrywkowej odnajduje się także w śpiewie ludowym czy muzyce improwizowanej. Obecnie jest studentką II roku studiów II st. na kierunku śpiew solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie śpiewu w klasie prof. dra hab. Ryszarda Minkiewicza oraz dra Krzysztofa Bobrzeckiego. Od niedawna prowadzi także zajęcia z emisji głosu na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Muzyki Kościelnej, Edukacji Artystycznej, Rytmiki i Jazzu w Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Aniela Sanetra / mezzosopran
Studentka II roku studiów II st. na kierunku śpiew solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie śpiewu prof. dra hab. Dariusza Paradowskiego. Pierwsze kroki na scenie stawiała w spektaklu studenckim „Ptasznik z Tyrolu” w reżyserii prof. dra hab. Dariusza Paradowskiego, gdzie wcieliła się w postać baronowej Adelajdy. Brała udział w „Opera? Si!” na deskach Opery Bałtyckiej w 2022 roku pod przewodnictwem Jerzego Snakowskiego. Wykonywała koncerty i recitale m.in. w Gdańsku, Sopocie, Wejherowie oraz Helu.
Wojciech Bałchanowski / baryton
Urodził się w Kielcach, gdzie uczęszczał do Państwowej Szkoły Muzycznej im. Ludomira Różyckiego. Obecnie jest studentem II roku studiów II st. na kierunku śpiew solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie śpiewu dra hab. Marcina Ciszewskiego. Brał udział w licznych warsztatach wokalnych prowadzonych m.in. przez Bogdana Makala, Jana Ballarina, Zdzisława Madeja, Renatę Kuczyńską. Doskonale odnajduje się w repertuarze pieśniarskim, wykonując utwory kompozytorów polskich jak i zagranicznych. Już na pierwszym roku studiów wziął udział w studenckiej premierze opery Henry Purcella „Dydona i Eneasz” (partia Eneasza). Brał udział również w studenckiej prapremierze operetki Karla Zellera „Ptasznik z Tyrolu” (partia Szneka). Wystąpił w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku w operze dla dzieci Piotra Staniszewskiego „Królewna Śnieżka” (partia Sługi i Krasnala). Zadebiutował na deskach Opery Bałtyckiej partią Zegara w operze „Dziecko i czary”. Brał udział w studenckim wykonaniu utworu „Stabat Mater” Josepha Haydna (partia solo – bas). Występował w mobilnym spektaklu „The Telephone” Giana Carla Menottiego (partia Bena). Występował pod batutą wielu dyrygentów, m.in. Sylwii Janiak-Kobylińskiej, Przemysława Stanisławskiego, Piotra Staniszewskiego, Agnieszki Franków-Żelazny, Jagody Wyrwińskiej, Bartolomeja Buráša, Michała Krężlewskiego, George’a Tchitchinadze. Brał udział w koncertach w kraju i za granicą m.in. w Koszycach (Słowacja), Königswinter (Niemcy).
fot. Joanna Gorycka
Aleksander Kopecki / bas-baryton
Student II roku studiów II st. na kierunku śpiew solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie śpiewu prof. dra hab. Stanisława Daniela Kotlińskiego. Bierze udział w koncertach i spektaklach muzycznych aMuz. W premierze operetki „Ptasznik z Tyrolu” Carla Zellera wcielił się w postać wójta Schnecka. Kolejnym projektem było studenckie wykonanie opery „Apollo i Hiacynt” Wolfganga Amadeusza Mozarta, w której śpiewał partię Kapłana. Przedstawienie zostało zaprezentowana w ramach 29. Festiwalu Mozartowskiego w Warszawskiej Operze Kameralnej (czerwiec 2019). Ostatnio wystąpił w roli pana Gobieneau w dwuaktowej operze „The Medium” Gian Carla Menottiego, przygotowanej w koprodukcji z Teatrem Niedużym, na scenie sopockiego Teatru Atelier.