Forum dla studentów i wykładowców aMuz, podczas którego odbędzie się prezentacja słuchaczy Szkoły Doktorskiej aMuz. W programie znajdą się krótkie prezentacje tematów rozpraw doktorskich, panel dyskusyjny oraz warsztat, podczas którego odbędzie się wspólne wykonanie partytury graficznej, która powstanie w trakcie warsztatów. Zapraszamy serdecznie całą Społeczność Akademicką aMuz.

Harmonogram:

Prelekcje

  • Adam Diesner
    Symfonia piaśnicka jako rytuał w kontekście muzyki XX w.
    Promotor: dr hab. Andrzej Dziadek
  • Krzysztof Falkowski
    Twórczość czy odtwórczość – o pracy aranżera słów kilka

    Promotor: dr hab. Andrzej Dziadek

  • Dominik Kisiel

    Kreacja osobistego przeżycia dźwiękowego poprzez wejście w stan improwizacji
    Promotor: prof. dr hab. Leszek Kułakowski

  • Emil Miszk
    Eksperymentalne Combo Jazzowe jako novum w kontekście edukacji jazzowej w Polsce

    Promotorzy: prof. dr Włodzimierz Nahorny, dr hab. Monika Karwaszewska

  • Tomasz Raff
    Od manuskryptu do studia nagrań – odkrywanie zapomnianych pieśni Mieczysława Weinberga

    Promotor: prof. dr hab. Ewa Marciniec

  • Jakub Stefaniak

    Połączenie akordeonu z instrumentami historycznymi – wybrana problematyka
    Promotor: dr hab. Paweł Zagańczyk

  • José Valente
    Classical accordion in Portugal – perceptions and expectations / EN

    Promotor: prof. dr hab. Elżbieta Rosińska

Warsztaty

Debata + Q&A


pomysł, opieka organizacyjna w ramach podsumowania przedmiotu „zarządzanie projektem artystycznym”:

dr hab. Krzysztof Komendarek-Tymendorf


Adam Diesner
Kompozytor, dyrygent Ur. 2 września 1991 r. w Pucku. Edukację muzyczną rozpoczął w 2004 r. pod kierunkiem Zbigniewa Pniewskiego – gdańskiego kompozytora. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku specjalnościach: Kompozycja w klasie prof. Andrzeja Dziadka (dyplom z wyróżnieniem), Dyrygentura chóralna w klasie dra hab. Sławomira Bronka oraz Muzyka kościelna. W latach 2016-2022 był członkiem zarządu Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich. Od 2021 r. doktorant Akademii Muzycznej w Gdańsku. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2017/2018 i 2018/2019) oraz Marszałka Województwa Pomorskiego (2016/2017). Laureat kilkunastu konkursów kompozytorskich m.in.: – GRAND PRIX w Franz Schubert International Music Competition (2023); – III nagroda w 5. World Championship in Composition we Wiedniu (2023); – II nagroda w World Music Championship we Wiedniu (2023); – III nagroda w World Music Championship we Wiedniu (2023); – III nagroda 5. European Composer Competition we Wiedniu (2022); – III nagroda w 3. International Composer Competition NEW VISION w Nowym Jorku (2020); – II nagroda w Konkursie Kompozytorskim im. Stanisława Moniuszki Gdańsku (2018); – Laureat VIII Konkursu Kompozytorskiego im. Zygmunta Mycielskiego w Warszawie (2017); – Finalista 57 Konkursu Młodych Kompozytorów im Tadeusza Bairda w Warszawie (2016); – I nagroda w Konkursie Kompozytorskim im. Henryka Hubertusa Jabłońskiego w Gdańsku (2015). Kompozycje A. Diesnera wykonywano m.in. podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, w Teatrze Polskim w Warszawie, w Piwnicy pod Baranami w Krakowie, w Studio Koncertowym Radia Gdańsk, podczas Festiwalu Muzyki Współczesnej Nowe Fale w Gdańsku, podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Chóralnej w Rumi, Ogólnopolskiego Festiwalu Współczesnej Muzyki Chóralnej Music Everywhere w Gdańsku.

Krzysztof Falkowski

Urodzony w 1996 roku kompozytor, aranżer i dyrygent.

Efektem jego szerokich zainteresowań muzycznych jest tworzenie muzyki zarówno klasycznej jak również filmowej i rozrywkowej a jego kompozycje usłyszeć można na prestiżowych festiwalach i koncertach w kraju i za granicą (Niemcy, Peru, Litwa, Dania, Holandia, USA). Kompozytor w swojej twórczości zwraca szczególną uwagę na sferę ekspresyjną i formalną swych utworów, pragnąc w ten sposób uczynić ją dostępną dla każdego słuchacza. Jego utwory znajdują się w repertuarze wybitnych artystów polskiej sceny muzycznej m.in. Neo String Quartet, Anna Fabrello, Katarzyna Mycka, The Whoop Group, EOK, PFK. Szczególnie bliska jest mu aranżacja, z którą związany jest od ponad 13 lat. Jego muzykę i aranżacje wykonywali topowi artyści sceny rozrywkowej (m.in. Kuba Badach, Kasia Cerekwicka, Igor Herbut, Łukasz Zagrobelny, Mateusz Ziółko), podczas dużych produkcji koncertowych i telewizyjnych. Na stałe współpracuje także z zespołem wokalnym 5/6. Falkowski ma na swoim koncie udział w ponad 11 projektach płytowych, gdzie oprócz kompozycji i aranżacji, pracował nieraz jako perkusista oraz producent muzyczny. Niektóre z nich to: krążek „Orchestral Tribute to Grzegorz Ciechowski”, płyta kolędowa „Na inny czas” czy „Nieoblicza: zespołu 5/6. W swoim dorobku może pochwalić się również wydaniami swoich utworów przez Norweskie Wydawnictwo Muzyczne ”Norsk Musikforlag" oraz PWM. Mimo młodego wieku, kompozytor zdobył już obszerną ilość nagród (m.in. I nagroda na Konkursie Kompozytorskim w USA), stypendiów (m.in. stypendium MKiDN) oraz kilka nominacji (tytuł finalisty Studenckiego Nobla w dziedzinie Kultury, nominacja do Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców w dziedzinie Kultury).

Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej krzysztoffalkowski.pl.

Dominik Kisiel

Pianista improwizator, uczestnik Szkoły Doktorskiej Akademii Muzycznej w Gdańsku. Laureat konkursów solo i z zespołem Dominik Kisiel Exploration Quartet m.in. 20. LOTOS Bielska Zadymka Jazzowa, NOVUM Jazz Festival 2018. Autor cyklu koncertów improwizowanych „PIANOWORKS”' oraz grupowych zajęć ze studentami Katedry Jazzu aMuz w Gdańsku – Jazzowe koncerty improwizowane. Na swoim koncie ma dwie płyty w kwartecie – Exploration i Live at Radio Katowice oraz najnowszy album solowy – „STOP”. W 2019 otrzymał nominację do nagrody muzycznej Fryderyki w kategorii debiut roku.

Jako pianista dąży do maksymalnego wykorzystania brzmieniowych możliwości fortepianu i poszukuje harmonicznych zależności tworzących naturalnie piękne współbrzmienia. Improwizacja stanowi najważniejszą część jako terapia muzyką, uwalnianie duszy i połączenie z wszechświatem.

Emil Miszk 

Edukację muzyczną rozpoczął w roku 1998, podejmując naukę gry na trąbce w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. Mieczysława Michalskiego w Lęborku. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku i Bydgoszczy.

Prowadzi bardzo bogate życie koncertowe i świetnie odnajduje się na wielu płaszczyznach muzycznych. Jego styl opiera się na starciu dwóch energii – z jednej strony przynależność do tradycji, z drugiej totalna wolność. Jest to efekt współpracy z takimi artystami jak: Markus Stockhausen, John Medeski, John Scofield, Andreas Staier, Leszek Kułakowski, Marcin Masecki, Mitch & Mitch, Nikola Kołodziejczyk, Aleksandra Tomaszewska.

Od 2019 roku jest wykładowcą na kierunku Jazz i muzyka estradowa w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Prowadzi również działalność dydaktyczną poza uczelnią, organizując warsztaty z improwizacji jazzowej w szkołach muzycznych na terenie województwa pomorskiego.

W roku 2019 zdobył nagrodę Akademii Fonograficznej FRYDERYK w kategorii Jazzowy Debiut Roku za album „Don't Hesitate!”. Poza tym, jest pięciokrotnie nominowanym artystą do nagrody Akademii Fonograficznej FRYDERYK w kategorii Jazzowy Album Roku („Popular Music”, „Product Placement” Kamil Piotrowicz Sextet, „Mandala”, „Termomix” Algorhythm, „Artificial Stupidity” Emil Miszk & The Sonic Syndicate). Współzałożyciel niezależnej oficyny wydawniczej Alpaka Records.

Tomasz Raff

Zawodowo poszukuje punktów styku współczesnej rzeczywistości z tekstami kultury z poprzednich epok i przekonuje, że muzyka klasyczna może mieć realny wpływ na kształtowanie dzisiejszego świata, nie tylko być jej ozdobą estetyczną.

Urodzony w Warszawie, mieszkający w Gdyni polski bas, absolwent Universität der Künste Berlin w klasie Kammersängera prof. Petera Mausa i Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Knetiga. Od 2022 roku uczestnik Szkoły Doktorskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Stypendysta MKiDN oraz m.st. Warszawy, solista Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, Polskiej Opery Królewskiej, Mainfranken Theater Würzburg, Oper Halle, Opery Krakowskiej, Opery Wrocławskiej.

Jest ambasadorem liryki wokalnej Mieczysława Weinberga – dokonał prawykonań oraz pierwszych światowych nagrań polskich pieśni na bas z fortepianem tego kompozytora, które wykonywał m.in. w Wiedniu, Salzburgu, Hanowerze i Lipsku. Wyprodukował także album z powyższym repertuarem zatytułowany „Weinberg – Mother tongue”, który ukazał się w 2021 roku nakładem wydawnictwa Opus Series. W 2019 roku powstał spektakl o życiu i twórczości M. Weinberga – poemat muzyczny pt. „M. Wajnberg. Epitafium”, którego powstanie Tomasz Raff zainspirował oraz wcielił się w rolę tytułową. Współpracuje także z współczesną kompozytorką polską Katarzyną Brochocką (*1982) – dokonał prawykonań napisanych z myślą o nim „Psalmów na głos basowy i kontrabas”, zorganizował oraz wziął udział w prawykonaniu opery pt. „Do nieba”. W roku 2020 zorganizował międzynarodowy projekt artystyczny poświęcony zjawisku migracji pt. „neue_heimat: anderswo”, na potrzeby którego nagrał cykl pieśni F. Schuberta do słów S. Barańczaka i W. Müllera pt. „Podróż zimowa” (Winterreise).

Jakub Stefaniak

Uczestnik Szkoły Doktorskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Jako solista i kameralista jest laureatem wielu konkursów akordeonowych w Polsce i zagranicą, do ważniejszych osiągnięć zalicza II nagrodę uzyskaną zarówno na IX Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Reinach (Szwajcaria), jak i na V Międzynarodowych Dniach Akordeonu w Pradze (Czechy) oraz III nagrodę zdobytą na XXXIX Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Akordeonowej „Citta di Castelfidardo” we Włoszech w kategorii zespołów kameralnych. Choć w centrum jego zainteresowań znajdują się zagadnienia wykonawstwa muzyki dawnej na akordeonie, współpracuje także z kompozytorami, m.in. promując na wielu estradach muzykę Pawła Sławińskiego. Ważnym wydarzeniem w działalności koncertowej Jakuba Stefaniaka była współpraca ze skrzypkiem Volkerem Biesenbenderem – wychowankiem Yehudi Menuhina. Jest członkiem Kameralnej Orkiestry Akordeonowej „Arti Sentemo”, koncertuje w duecie z flecistką Justyną Czuryło, jest autorem aranżacji na różne składy instrumentalne. Laureat programu stypendialnego „Młoda Polska” oraz stypendiów Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, Prezydenta Miasta Lublin oraz Marszałka Województwa Lubelskiego.

José Valente is considered amongst the most promising accordionists of his generation. He is currently an assistant teacher at The Royal Danish Academy of Music and also a doctoral student at Stanisław Moniuszko Academy of Music in Gdańsk.

He has performed with Chamber Orchestra Kremlin, Orquestra de Câmara de Cascais e Oeiras, Orquestra Clássica da Madeira, Orquestra Gulbenkian, Orquestra Sinfónica Metropolitana, Orquestra Sinfónica do Porto Casa da Música and Remix Ensemble Casa da Música, under the baton of the great conductors Cesário Costa, Daniele Giulio Moles, Misha Rachlevsky, Nikolay Lalov, Pedro Carneiro, Peter Rundel, Olari Elts and Sian Edwards. He has performed concerts in Belgium, China, Denmark, France, Germany, Italy, Lithuania, Portugal, Russia, Scotland, Serbia, Spain, UK and USA, having performed at prestigious halls such as Casa da Música (Suggia Hall), Centro Cultural de Belém (Concert Hall), Elbphilharmonie (Großer Saal), Gulbenkian (Concert Hall), Laeiszhalle, Merkin Concert Hall, Philharmonie de Paris (Salle des Concerts), Teatro Municipal Baltazar Dias, among others. He has perfomed at international music festivals, like Akordeono Festivalis Vilnius (Vilnius, Lithuania), Dias da Música (Lisboa, Portugal), Marvão International Music Festival (Marvão, Portugal), PIF Castelfidardo (Castelfidardo, Italy), PULSAR (Copenhagen, Denmark), “Star of Competitions” Festival (Kragujevac, Serbia), Vinterjazz (Copenhagen, Denmark), among others.

In October 2014, his dissertation, „Concert accordion in Portugal – perceptions and expectations”, was published by AvA Musical Editions. This study includes the participation of renowned Portuguese musicians: António Victorino d'Almeida, Carlos Marecos, Cristóvão Silva, Fernando Ribeiro, Joaquim Raposo, Paulo Jorge Ferreira, Sérgio Azevedo and Vitorino Matono.

In 2019, he recorded his first album, Modern Music Spectrum, which was published by Aulicus Classics label. The album contains some of the most recognized compositions within the music literature for classical accordion. The last piece from this album, Plus I (for accordion and clarinet), was recorded together with the prestigious Italian clarinetist Giovanni Punzi.