GRaMuz #12: „Władysław Żeleński – Następca Moniuszki” | studenci specjalności śpiew solowy

 

Transmisja koncertu na kanale aMuz na YouTube na żywo z Sali Koncertowej 

Koncert bez udziału publiczności.

 

OGLĄDAJ GRaMuz #12

 

PREMIERA:

21.01.2021, godz. 18:00

WYKONAWCY:

studenci specjalności śpiew solowy:
Agnieszka Karpińska – mezzosopran
Bartłomiej Fic – tenor
Dominik Mazan – bas-baryton

Aleksandra Mozgiel – fortepian

PROGRAM:

Władysław Żeleński – pieśni z towarzyszeniem fortepianu


Zakochana
sł. Józef Bohdan Zaleski

Pieśń Jaruhy
sł. Józef Ignacy Kraszewski
wyk. Agnieszka Karpińska, Aleksandra Mozgiel

O Jaśku spod Sącza
sł. Maryla Wolska
wyk. Dominik Mazan, Aleksandra Mozgiel

Czarna sukienka
sł. Konstanty Gaszyński
wyk. Agnieszka Karpińska, Aleksandra Mozgiel

Czy aniołek, czy diabełek
sł. Antoni Edward Odyniec
wyk. Bartłomiej Fic, Aleksandra Mozgiel

Nie wróci
sł. Teresa Wodzicka
wyk. Agnieszka Karpińska, Aleksandra Mozgiel

Tęsknota za zimą
sł. Józef Kościelski
wyk. Bartłomiej Fic, Aleksandra Mozgiel

Zawód
sł. Kazimierz Przerwa-Tetmajer

Róża dzika
sł. Karol Kucz

Śpiewak w obcej stronie
sł. Józef Bohdan Zaleski
wyk. Dominik Mazan, Aleksandra Mozgiel

Siedzi ptaszek na drzewie
sł. Adam Asnyk
wyk. Bartłomiej Fic, Aleksandra Mozgiel

SCENARIUSZ, PRZYGOTOWANIE WOKALNE:

prof. dr hab. Jadwiga Rappé

SŁOWO O MUZYCE:

prof. dr hab. Piotr Kusiewicz

REALIZACJA:

Studio Nagrań aMuz

ORGANIZATOR:

Katedra Wokalistyki


GRaMuz to zapoczątkowany w połowie października 2020 r. cykl kameralnych koncertów online w wykonaniu studentów i pedagogów wszystkich wydziałów aMuz. Premiery koncertów przypadają na poniedziałki i/lub czwartki o godz. 18:00 i są dostępne na kanale aMuz na YouTube: youtube.com/akademiamuzycznawgdansku. Premiera pierwszego koncertu z cyklu GRaMuz odbyła się 15.10.2020.

 

Zapraszamy do słuchania i oglądania!


Agnieszka Karpińska – mezzosopran

Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Kreowała rolę Rozyny w wodewilu „Nocleg w Apeninach” Stanisława Moniuszki na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej w 2014 r. Rok później ponownie wcieliła się w tę samą postać w ramach projektu Scena Młodych Warszawskiej Opery Kameralnej pod batutą Sławomira A. Wróblewskiego. Spektakl ten reżyserowany był przez Małgorzatę Kaczmarską. Koncertowała z Europejską Fundacją Promocji Sztuki Wokalnej. Brała udział w koncertach kolędowych w Sali Wielkiej Zamku Królewskiego w Warszawie w 2015 r. Była chórzystką, a następnie solistką Chóru Flaminae, z którym wykonywała m.in. Stabat Mater G.B. Pergolesiego oraz Mszę G-dur F. Schuberta w kościołach w Polsce i za granicą.

Ukończyła studia licencjackie z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie śpiewu prof. dr hab. Wiesławy Maliszewskiej. Otrzymywała stypendium rektora Akademii Muzycznej w Gdańsku dla najlepszych studentów. Będąc studentką II roku studiów pierwszego stopnia zrealizowała partię Drugiej Wiedźmy w operze „Dido and Aeneas” H. Purcella w reżyserii Dariusza Paradowskiego dyrygowanej przez Przemysława Stanisławskiego. W marcu 2019 r. tworzyła kreację roli Apolla w operze „Apollo et Hyacinthus” W.A. Mozarta pod tym samym kierownictwem muzycznym oraz ponownie w reżyserii Dariusza Paradowskiego.

Współpracowała z Cappellą Gedanensis. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Stefanię Toczyską, Izabelę Kłosińską, Piotra Łykowskiego. Współpracowała z taki dyrygentami jak Sławomir A. Wróblewski, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Marta Kluczyńska, Agnieszka Frankow-Żelazny, Przemysław Stanisławski, Paweł Choina, Dawid Jastrząb. Pod koniec grudnia 2019 r. była solistką podczas Koncertu Bożonarodzeniowego w Filharmonii Lubelskiej (partia mezzosopranowa w Oratorium na Boże Narodzenie Camille Saint-Saënsa). W roku 2020 przygotowywała partię Sesto z opery W.A. Mozarta pt. „La clemenza di Tito” pod kierownictwem muzycznym Sylwii Janiak-Kobylińskiej, która miała zostać wystawiona pod koniec marca.

Aktualnie studentka I roku studiów II stopnia Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.

 

Dominik Mazan – bas-baryton

Absolwent wydziałów wokalno-aktorskich: ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie (dyplom w klasie śpiewu prof. dr hab. Jerzego Knetiga – w roku 2016) oraz Akademii Muzycznej im . Stanisława Moniuszki w Gdańsku na studiach licencjackich w klasie śpiewu prof. dr hab. Stanisława Daniela Kotlińskiego (dyplom 2020 r.).

W roku 2014 dwukrotnie kreował postać Bombalo w wodewilu „Nocleg w Apeninach” Stanisława Moniuszki na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej. Spektakl prowadzony przez maestro Sławomira A. Wróblewskiego wyreżyserowała Małgorzata Kaczmarska. W czasie studiów licencjackich opracował partię Barona Wepsa z wodewilu „Ptasznik z Tyrolu” K. Zellera oraz Publia z opery „La clemenza di Tito” W. A Mozarta. Występował w prapremierze opery dla dzieci Piotra Staniszewskiego „Królewna Śnieżka” – zrealizowanej w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Brał udział w szeregu koncertów liryki kaszubskiej oraz uczestniczył w koncertach operetkowych na terenie województwa pomorskiego. Swoje umiejętności wokalne doskonalił również w spotkaniach z pedagogami takimi jak: Urszula Napiórkowska, Fulvio Bettini czy prof. dr hab. Bogdan Makal.

W latach 2019-2020 współpracował z Gdyńskim Centrum Kultury wcielając się w rolę I.P. Jajecznicy, w „Ożenku” M. Gogola (reż. Piotr Jankowski). We wrześniu 2019 roku zagrał rolę Bronisława w premierze musicalu „Przebudzenie 2” M. Puchowskiego w Hali OSiR w Starogardzie Gdańskim.

Jako artysta chóru był członkiem „Collegium Vocale Bednarska” (lata 2013 – 2015) oraz Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego (2018 – 2020). Współpracował z: „OCTAVA ensemble”, „Cappella Gedanensis” oraz „Goldberg Baroque Ensemble”. W czasie projektów pracował pod okiem wybitnych chórmistrzów (Agnieszka Franków -Żelazny, Bartosz Michałowski), dyrygentów (Leonard Slatkin, Jacek Kasprzyk, Jacek Kraszewski, Alexander Liebreich, Maciej Tworek i Michał Klauza) czy kompozytorów (Bob Chilcott, Roxanna Panufnik).

Obecnie kontynuuje edukację śpiewaczą na studiach magisterskich oraz od 2019 roku równolegle studiuje dyrygenturę chóralną w klasie prof. dr hab. Marka Rocławskiego – w ramach IV Wydziału Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.

 

Bartłomiej Fic – tenor

Student I roku studiów magisterskich na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie śpiewu solowego prof. dra hab. Piotra Kusiewicza. Współpracuje z zespołem wokalnym Cappella Gedanensis oraz z pianistką i organistką Alicją Pałką, wykonując koncerty na terenie Pomorza i Mazowsza. Prowadzi zajęcia wokalne w sekcji wokalnej w Filharmonii Kaszubskiej.