wykonawcy:
Studenci Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi:
Adrianna Szymczyk – klarnet, Michał Słojewski – fortepian
Sylwia Sulikowska – skrzypce, Roksolana Kit – fortepian
Studenci Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy:
Marta Kwiatkowska – sopran, Roksana Florczyk – fortepian
Jagoda Janiec – mezzosopran, Natalia Jadzińska – fortepian
Studenci Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku:
Tianji Liu – baryton, Piotr Czerwiński – fortepian
Julia Nowikowska – mezzosopran, Arturo Gutiérrez – fortepian
w Programie:
C. Saint-Saëns – Sonata op. 167
cz. I – Allegretto
cz. II – Allegro animato
cz. III – Lento
cz. IV – Molto allegro
wyk. Adrianna Szymczyk – klarnet
Michał Słojewski – fortepian
G. Bacewicz – IV Sonata na skrzypce i fortepian
cz. I – Moderato – Allegro non troppo
cz. II – Andante ma non troppo
cz. III – Scherzo. Molto vivo
cz. IV – Finale. Con passione
wyk. Sylwia Sulikowska – skrzypce
Roksolana Kit – fortepian
F. Schubert – Sei mir gegrüßt op. 20 nr 1 D. 741 do słów Friedricha Rückerta
J. Brahms – Meine Liebe ist grün op. 63 nr 5 z cyklu 9 Lieder und Gesänge do słów Felixa Schumanna
W. Żeleński – Dola moja do słów Maryli Wolskiej
M. Weinberg – Kołysanka, List sieroty z cyklu 7 pieśni żydowskich op. 13
Ch. Ives – Tom sails away nr 51 z cyklu Three Songs of the War
J. Bauer – Kot w pustym mieszkaniu do słów Wisławy Szymborskiej
wyk. Marta Kwiatkowska – sopran
Roksana Florczyk – fortepian
R. Vaughan Williams – The Vagabond do słów R.L. Stevensona
F. Schubert – Auf dem See do słów Johanna Wolfganga von Goethego op. 92 nr 2, D. 543
J. Brahms – Ständchen do słów Franza Kuglera op. 106 nr 1
W. Żeleński – Łzy do słów Teofila Lenartowicza op. 19 nr 3
H. Opieński – Ku mej kołysce do słów Kazimierza Przerwy-Tetmajera op. 13 nr 7
W. Lutosławski – La Tortue do słów Roberta Desnosa z cyklu Chantefleurs et Chantefables w opracowaniu Eugeniusza Knapika
Ch. Ives – Majority nr 1 z cyklu 114 Songs
wyk. Jagoda Janiec – mezzosopran
Natalia Jadzińska – fortepian
G. Puccini – Aria Franka z opery Edgar
H. Zi – Tęsknię za domem
W.A. Mozart – Aria Hrabiego z opery Wesele Figara
wyk. Tianji Liu – baryton
Piotr Czerwiński – fortepian
M. de Falla – Siete Canciones populares Españolas
wyk. Julia Nowikowska – mezzosopran
Arturo Gutiérrez – fortepian
KOORDYNATOR:
prof. dr hab. Anna Mikolon
ORGANIZATOR:
Międzywydziałowa Katedra Akompaniamentu
Adrianna Szymczyk – ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w Piotrkowie Trybunalskim. Obecnie jest studentką II roku Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie klarnetu dr hab. Roberta Stefańskiego. Ma na swoim koncie wiele nagród zdobytych w konkursach, zarówno w kategorii solistów jak i zespołów kameralnych. Swoje umiejętności doskonaliła na wielu kursach prowadzonych m.in przez prof. Karela Dohnala i prof. Antonio Saiote. Jako klarnecistka współpracuje projektowo z Teatrem Śląskim w Katowicach.
Michał Słojewski – ukończył Samorządową Szkołę Muzyczną II stopnia w Skierniewicach. Rozwija swoje umiejętności pianistyczne na Wydziale Instrumentalnym w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi pod kierunkiem prof. Tomasza Bartoszka, prof. Adama Manijaka oraz prof. Roberta Marata. Jest absolwentem Wydziału Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej (specjalność: teoria muzyki). Jako pianista współpracował z Teatrem Wielkim w Łodzi.
Sylwia Sulikowska – skrzypce. Urodziła się w Leżajsku 3 sierpnia 2003 r. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 6 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Leżajsku pod kierunkiem mgr Danuty Wołoszyn. Od początku swojej edukacji na skrzypcach uczestniczyła w Kursach Muzycznych w Łańcucie, Przemyślu, Stalowej Woli (Sierpniowe Spotkania Muzyczne), oraz w kursach muzycznych ,,Zimowa Akademia Muzyki” w Lusławicach. W latach 2013-2014 była członkiem I edycji Lusławickiej Orkiestry Talentów, która została utworzona przy Europejskim Centrum Muzyki im. Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. W latach 2013-2016 była podopieczną Fundacji Pro Musica Bona w Krakowie. W roku 2015 ukończyła z wyróżnieniem PSM I st. w Leżajsku. W roku szkolnym 2015-2017 rozpoczęła naukę w Niepaństwowej Szkole Muzycznej II st. w Leżajsku pod kierunkiem dr Małgorzaty Staszewskiej-Janik. W latach 2018-2021 uczyła się w Państwowej Szkole Muzycznej II st. w Rzeszowie pod kierunkiem dr Wojciecha Wiązownickiego. Podczas nauki w PSM II st. była laureatką Ogólnopolskich przesłuchań CEA Szkół Muzycznych II st. (Stalowa Wola 2020), a także innych konkursów skrzypcowych. W roku 2021 ukończyła z wyróżnieniem PSM II st. w Rzeszowie. Obecnie jest studentką drugiego roku studiów I stopnia w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, w klasie skrzypiec prof. dr hab. Izabeli Ceglińskiej oraz w klasie kameralistyki prof. dr hab. Aleksandry Nawe.
Roksolana Kit – fortepian. Urodziła się 10 lutego 2000 roku w miejscowości Buczacz (obwód tarnopolski, Ukraina). W 2015 roku ukończyła Liceum Ogólnokształcące i Szkołę Muzyczną w swoim rodzinnym mieście. W latach 2015-2019 uczyła się w Tarnopolskiej Szkole Muzycznej im. S. Kruszelnickiej, w klasie Lesiji Kornij. Studia we Lwowskiej Narodowej Akademii Muzycznej im. M. Łysenki (dyplom I stopnia) w klasie prof. Oksany Rapity odbyła w latach 2019-2023. W roku 2023 rozpoczęła studia II stopnia w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, w klasie fortepianu dr. hab. Wojciecha Kubicy, prof. AM oraz dr. hab. Łukasza Kwiatkowskiego, prof. AM oraz w klasie kameralistyki prof. dr hab. Aleksandry Nawe. Jest laureatką wielu ogólnoukraińskich konkursów. Podczas studiów we Lwowie uczestniczyła w koncertach muzyki kameralnej, a także w nagraniach dzieł młodych kompozytorów lwowskich i charkowskich. Brała udział w: XV Międzynarodowym Forum Pianistów „Bieszczady bez granic” w Sanoku (2020), warsztatach muzyki dawnej „Mid Europe Early Music Festival” w Kielcach (2022). W Młodzieżowej Orkiestrze Symfonicznej Ukrainy była pianistką przy nagraniu muzyki ukraińskiej „Ark: Ukraine” pod dyrekcją Oksany Lyniv (2020). Na Ukraińskim Uniwersytecie Katolickim (Lwów) ukończyła program zarządzania artystycznego „Warsztat praktyków kultury” (2021). Pisze również artykuły do ukraińskiego media muzycznego „The Claquers”. W 2023 roku stworzyła duet „Etc.duo” wraz z flecistką Natalią Kozhushko-Maksimiv, w którym wykonuje muzykę ukraińskich i europejskich kompozytorów XX i XXI wieku.
Marta Kwiatkowska – dyplomantka wydziału Wokalno-Aktorskiego w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. dr hab. Katarzyny Rymarczyk. Brała udział w takich projektach jak „Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale” J. Stefaniego, „Wesoła wdówka” F. Lehara, „Skrzypek na dachu” J. Bock, „Zemsta Nietoperza” J. Strauss oraz „Czarodziejski Flet” W. A. Mozarta. Podczas licznych współprac z pianistami miała możliwość wykonywania muzyki kameralnej. Jej zainteresowania w trakcie trwania studiów zostały nakierowane na muzykę XX wieku – w swoim repertuarze posiada utwory takich kompozytorów jak G. Bacewicz, M. Weinberg, A. Berg, K. Szymanowski, Ch. Ives, L. Bernstein, J. Bauer.
Roksana Florczyk – ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie fortepianu prof. dra hab. Mirosława Herbowskiego oraz Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach u dra Szczepana Kończala i dra Macieja Słapińskiego. Obecnie kontynuuje studia na kierunku kameralistyka fortepianowa w Akademii im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy pod kierunkiem dr hab. Magdaleny Swatowskiej oraz dra Michała Szymanowskiego w klasie fortepianu solowego. Brała udział w projektach i koncertach związanych z propagowaniem muzyki współczesnej, takich jak Koncert kompozytorski organizowany przez Koło Kompozytorów Spektrum działające w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Uczestniczyła także w festiwalach muzyki kameralnej (Duetissimo) i projektach solowych (występy w ramach cyklu koncertów z utworami L. van Beethovena oraz J. Brahmsa w ramach sesji naukowych organizowanych przez Katedrę fortepianu w Akademii Muzycznej w Krakowie). W swoim repertuarze zawiera utwory zarówno solowe, jak i kameralne, zróżnicowane stylistycznie – z naciskiem na muzykę XX, a nawet XXI wew. Współpracuje z różnymi instrumentalistami oraz z wokalistami. Szczególnie ceni sobie możliwość współtworzenia muzyki w duetach.
Jagoda Janiec jest aktualnie studentką Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy na IV roku I stopnia w klasie śpiewu prof. dr hab. Małgorzaty Greli. Zdobyła m.in. wyróżnienie I stopnia na 7 Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Zygmunta Noskowskiego w Bochni. Występowała na Scenie Kameralnej Opery Nova w Bydgoszczy w roli Redfernowej w „Błękitnym Zamku” Romana Czubatego i Baby w „Medium” G.C. Menottiego w ramach Operowego Forum Młodych. W ramach projektów realizowanych przez Akademię Muzyczną zagrała w „Czarodziejskim Flecie” W.A. Mozarta jako III Dama.
Natalia Jadzińska – pianistka, studentka II roku studiów drugiego stopnia Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu dr hab. Bartłomieja Weznera, prof. AMFN. Do jej ostatnich osiągnięć zalicza się 3. nagroda w 3. Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej KraCamera 2023, którą zdobyła występując w duecie Jadzińska & Kopeć Piano Duo. Doskonali swoje umiejętności biorąc udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez m.in.: prof. dr hab. Katarzynę Popową-Zydroń, prof. Annę Malikovą, dr hab. Joannę Marcinkowską, prof. Huberta Rutkowskiego, prof. Olgę Łazarską, prof. dr hab. Andrzeja Tatarskiego, prof. dr hab. Zbigniewa Raubo, prof. dr hab. Wojciecha Świtałę, prof. Tamasa Ungara oraz prof. dr hab. Katarzynę Jankowską-Borzykowską. W roku akademickim 2023/2024 została wyróżniona Stypendium Rektorskim dla najlepszych studentów Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy.
Tianji Liu – baryton. Należy do grona szczególnie uhonorowanych i docenianych chińskich artystów młodego pokolenia. Pochodzi z miasta Xingyi w Prowincji Guizhou w Chinach. W 2018 roku, z doskonałymi wynikami ukończył Music Department Changzhou Institute of Technology w Chinach. Otrzymał Stypendium Kulturalno-Artystyczne, Stypendium na Studia Zagraniczne oraz prestiżowy tytuł Honorowego Studenta. W tym samym roku postanowił kontynuować naukę w Polsce. Został przyjęty na studia magisterskie Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Ukończył je w roku 2022 w klasie śpiewu prof. Marcina Ciszewskiego. Wybitny talent wokalny Tianji Liu został doceniony w Chinach bardzo wcześnie. W 2010 roku zdobył Srebrną Nagrodę w ogólnokrajowym, chińskim III Konkursie Wybitnych Studentów Sztuki. W następnych latach brał udział w licznych turniejach i konkursach wokalnych. Wielokrotnie zdobywał nagrody i tytuły mistrzowskie, jak np. The Most Vigorous Singer oraz Most Soulful Singer. Wygrał łącznie osiem konkursów wokalnych. Po studiach w Polsce wygrał trzy konkursy międzynarodowe: w marcu 2023 roku, zdobył Pierwszą Nagrodę w kategorii klasyczna aria operowa oraz Drugą Nagrodę w kategorii artystyczna pieśń chińska na X Międzynarodowym Otwartym Konkursie Wokalnym w Hongkongu /Chiny/. 10 marca 2023 roku, zdobył Pierwszą Nagrodę w kategorii arii barokowej na Międzynarodowym Konkursie Bachowskim /The Bach International Music Competition 2023/. W kwietnu 2023, zdobył Pierwszą Nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Vivaldiego /Vivaldi International Music Competition/. Tianji Liu koncertuje w Chinach i w Polsce. Debiutował w Operze Bałtyckiej w Gdańsku w spektaklu Maurice Ravela Dziecko i czary. Kilkukrotnie występował w Radiu Gdańsk. Śpiewał pod batutą takich dyrygentów jak m.in. Michał Krężlewski, Michał Kłoczko. Chętnie bierze udział w licznych koncertach, spektaklach i akcjach charytatywnych. Współpracuje z wybitnymi instrumentalistami, takimi jak m.in. Liana Krasyun-Korunna, Aleksandra Dąbrowska, Anna Mikolon, Ewa Bąk, Zbigniew Gach, Stanisław Pielczyk, Gedymin Grubba. Współpracuje z Cappellą Gedanensis. Co ciekawe, nie ogranicza się wyłącznie do muzyki klasycznej. Lubi eksperymentować z głosem, czego wynikiem jest udział w nagraniach utworów muzyki Pop, promujących chińskie regiony i miasta: Xingyi oraz Xingren. Występuje w teledyskach stacji Radiowo-Telewizyjnej w Guizhou. Aktywnie uczestniczy w oficjalnych wydarzeniach kulturalnych, promuje sztukę w mediach społecznościowych, prowadzi wykłady i koncerty w różnych regionach swojej Ojczyzny.
Piotr Czerwiński, ur. w 2004 roku, jest studentem II roku Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie fortepianu dr hab. Elżbiety Pasierowskiej i dr Mikołaja Sikały oraz w klasie nauki akompaniamentu dr Izabeli Paszkiewicz-Ginter. Ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II st. w Gdańsku w klasie fortepianu dr hab. Elżbiety Pasierowskiej. Do najważniejszych osiągnięć Piotra Czerwińskiego należą: I miejsce, Nagroda Fundacji im. Gyorgy’a Ferenczy’ego za najlepsze wykonanie mazurka Fryderyka Chopina, Nagroda NIFC (koncert w Żelazowej Woli) i Nagroda Fundacji im. Gyorgy’a Ferenczy’ego (koncert na Węgrzech) w XXV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina dla Dzieci i Młodzieży w Szafarni (2017), II miejsce w XV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Chopin dla najmłodszych” w Antoninie (2019), I miejsca w V i VII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Broumovska Klavesa” w Broumov (2015 i 2017), I miejsce w II Międzynarodowym Konkursie Młodych Pianistów „Chopin pod Wawelem” w Krakowie (2019), I miejsce i Nagroda Specjalna dla najbardziej obiecującego uczestnika konkursu w V Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Pianistów w Rydze (2016), I miejsce i Nagroda Specjalna za interpretację Fantaisie-Impromptu cis-moll op. 66 F. Chopina w XLVIII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Virtuosi per Musica di Pianoforte” w Usti nad Łabą (2015), I miejsce i Nagroda Kierownika Katedry Fortepianu Akademii Muzycznej w Łodzi za najlepsze wykonanie utworu F. Chopina w Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. W. Kędry w Łodzi (2018), I miejsce i Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie utworu polskiego w XIV Ogólnopolskim Forum Młodych Instrumentalistów w Rybniku (2018), III miejsce w XX Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym w Koninie (2018), II miejsce w V Wileńskim Międzynarodowym Młodzieżowym Konkursie Muzycznym „Scarlatti Award” (2020), III miejsce w X Chopinowskim Turnieju Pianistycznym im. H. i L. Stefańskich w Krakowie (2020), I miejsce w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Moskwie (2021). Podczas Międzynarodowego Konkursu i Festiwalu Pianistycznego „Northern Lights” w Szwecji (2021) zajął I miejsce. Na III Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Danubia Talents Liszt” na Węgrzech (2021) otrzymał II miejsce. Otrzymał III miejsce w VI Międzynarodowym Podkarpackim Konkursie Chopinowskim w Rzeszowie (2022), IV miejsce podczas VII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego w Augustowie (2022) i II miejsce w VI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Moniki Sikorskiej-Wojtacha w Wieliczce (2022). Brał udział w wielu koncertach, m. in. w Rydze (z Ryskim Kwartetem Smyczkowym), siedzibie Filharmonii Czeskiej – Rudolfinum w Pradze, Maglod i Budapeszcie oraz konserwatoriach muzycznych w Logrono i Pamplonie (w ramach nagrody Angela Tellechea Goyena, konsula RP w Nawarze Kraju Basków i La Roja), w Mendigorri na XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym. Koncertował w Poznaniu (XL Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna”), Gdańsku (Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych, koncert z cyklu „Chopin nad wodami Motławy” w Filharmonii Bałtyckiej, a także w Ratuszu Staromiejskim podczas festiwalu „Euro Chamber Festival”, gdzie zagrał z kwartetem smyczkowym „Neoquartet” Koncert fortepianowy e-moll op.11 cz. I Fryderyka Chopina), Łodzi („Estrada Młodych”), Słupsku (Koncert Prolog LIII Festiwalu Pianistyki Polskiej „Pomorskie Talenty Muzyczne”), w Stalowej Woli z Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej („Bieszczady bez granic”), Żelazowej Woli oraz Warszawie – w Zamku Królewskim, Mazowieckim Instytucie Kultury, UMFC i Łazienkach Królewskich. Wielokrotnie otrzymał Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia artystyczne, a w roku 2020 Stypendium Młoda Polska. Jest stypendystą Marszałka Województwa Pomorskiego, Prezydenta Miasta Gdańska oraz Funduszu Stypendialnego NSZZ „Solidarność”. Kilkukrotnie był stypendystą Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci.
Julia Léa Sophia Nowikowska, francusko-polska mezzosopranistka. Studentka I roku studiów magisterskich na kierunku śpiew solowy w klasie prof. dr hab. Ewy Marciniec. W 2023 roku obroniła dyplom studiów licencjackich z wyróżnieniem, rok wcześniej wystąpiła w głównej roli Fantazji Lirycznej „Dziecko i Czary” M. Ravela na deskach Opery Bałtyckiej w ramach projektu uczelnianego.
Arturo Gutiérrez – urodził się w 1998 roku. Zaczął uczyć się gry na skrzypcach w wieku 5 lat, a w wieku 7 lat równocześnie rozpoczął naukę gry na fortepianie, instrumencie, któremu ostatecznie poświęcił się. Po kilku latach prywatnych lekcji u Juana Guilléna, w wieku 15 lat rozpoczął Studia Profesjonalne w Konserwatorium im. Teresy Berganzi, od razu na 3. roku, pod opieką Maii Turullols. Ukończył je z wyróżnieniem oraz Nagrodą Wybitnego Absolwenta. Konsultował się u pianistów o międzynarodowej renomie, takich jak Boris Berman, Nikolai Lugansky, Elisabeth Leonskaja, István Gulyás, Rafaelle D’Aniello, Bogdan Kulakowski, Elena Mateucci, Ramón Coll, Bernadetta Raatz, Marta Zabaleta, Noelia Rodiles czy Naum Grubert, wśród innych. Otrzymał także nagrody na konkursach takich jak Konkurs Muzyki Kameralnej „Juventudes Musicales” w Ávila, Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny w Sigüenza czy Konkurs Pianistyczny w Livorno (Włochy). Wśród jego występów wyróżnia się solowy koncert z Orkiestrą Symfoniczną Konserwatorium im. Teresy Berganzi – wykonanie koncertu fortepianowego E. Griega w Madrycie i Saragossie. Koncertował w Auditorium w Saragossie, Auditorium Nacional, Real Casa de la Moneda w Madrycie, Teatro Goldoni w Livorno (Włochy) oraz Teatro Fernán Gómez w Madrycie w ramach cyklu „Muzyka Świata”, akompaniując znanej tybetańskiej wokalistce Yungchen Lhamo. Występował również w Radiu Nacional de España w programie „Andante con Moto” prowadzonym przez Luz Orihuelę. W 2019 roku brał udział w nagraniu płyty CD z utworami kompozytora Julio Roblesa Garcíi (1946), wykonując jego Sonatę na skrzypce i fortepian. Od 2017 do 2020 roku uczęszczał na lekcje kompozycji u profesora Jacobo Durán Lorigi. W 2017 roku został przyjęty do Szkoły Muzycznej im. Katariny Gurskiej, do klasy włoskiego koncertującego pianisty Brenno Ambrosiniego, a w 2021 roku rozpoczął studia magisterskie Interpretacji Solowej u tego samego pedagoga w Konserwatorium Muzycznym Górnej Kastylii i Leónu. W 2023 roku został przyjęty do Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (Polska), gdzie kontynuuje swoje studia magisterskie pod opieką dr. Mikołaja Sikały (fortepian) i dr Izabeli Paszkiewicz-Ginter (nauka akompaniamentu).