Program
Pełna wersja programu, zawierająca tytuły poszczególnych wystąpień oraz szczegóły organizacyjne, dostępna jest na stronie wydarzenia: harma.eu.com
BOOKLET
HARMONOGRAM
April 19, 2023
- 9:30-9:45
Session 1 – Introduction
Welcome speeches:
prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz – Rector, Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki (Gdańsk)
prof. dr hab. Elżbieta Frołowicz – Head of Music Theory Department, Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki (Gdańsk)
Salvatore Gioveni – President of the HarMA Seminar, Conservatoire royal de Bruxelles - 9:45-10:15
Welcome Concert
Mikołaj Sikała – piano
Karol Szymanowski – Masks, Op. 34: No. 1. Scheherezade
Leopold Godowski – Java Suite. Part II: The Bromo Volcano and The Sand Sea at Daybreak
Stefan Kisielewski – Danse vive
Award ceremony of the Competition for Composition Students for the Sound Logo of HarMA Seminar
Adam Dzieżyk – sound logo of HarMA Seminar - 10:15-11:30
Presentation of the strategic partnership project HarMA+. European landscape of teaching practices and pedagogical innovation in HMEIs – Harmony and Music Analysis fields (KA 203 Erasmus+ Programme) - 12:00-13:30
Session 2 – E-Learning, New and Renewed Devices
Speakers:
Fabio Ferrucci (Conservatorio di Musica “Arrigo Boito” di Parma, ITALY)
Pavlina Velichkova (New Bulgarian University, Sofia, BULGARIA)
Mihaela Georgina Balan, Emanuela Izabela Vieriu (“George Enescu” National University of Arts in Iași, ROMANIA) - 15:00-16:30
Session 3 – Training Session
Speaker: László Stachó (Liszt Ferenc Academy of Music in Budapest, HUNGARY) - 17:00-18:00
Session 4 – Music Analysis in Ideological Contexts
Speakers: Josep Margarit (Escola Superior de Música de Catalunya, Barcelona, SPAIN)
Antonio Grande (Conservatorio di Musica “G. Verdi” di Como, ITALY)
April 20, 2023
- 9:00-9:30
Special Interest Groups - 9:30-11:00
Session 1 – Music Theory for Performance and Performers
Speakers:
Anders Tykesson (The Norwegian Academy of Music (NMH), Oslo, NORWAY)
Ville Olavi Komppa (Sibelius Academy, University of the Arts, Helsinki, FINLAND)
Cecilia Oinas (Sibelius Academy, University of the Arts, Helsinki, FINLAND) - 11:30-13:00
Session 2 – Teaching Methods
Speakers:
Ante Knešaurek (University of Zagreb – Academy of Music, CROATIA)
Urszula Koza (Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego, Wrocław, POLAND)
Máté Balogh (Liszt Ferenc Academy of Music in Budapest, HUNGARY) - 14:30-16:00
Session 3 – Comparative Analysis Session
Speaker: Renata Skupin (Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki, Gdańsk, POLAND) - 16:30-17:30
Session 4 – New Teaching Practices for Composition
Speakers:
Alberto Carretero (Conservatorio Superior de Música “Manuel Castillo”, Sevilla, SPAIN)
Pedro Vicente Caselles Mulet (Conservatori Superior de Música „Joaquín Rodrigo” de Valencia, SPAIN)
April 21, 2023
- 9:00-9:30
Special Interest Groups - 9:30-11:30
Session 1 – Issues occured in Music Theory Courses
Speakers:
Baiba Jaunslaviete (Jāzeps Vītols Latvian Academy of Music, Riga, LATVIA)
Stefano Procaccioli (Conservatorio di musica “J. Tomadini” in Udine, ITALY)
Ilona Iwańska (Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego, Kraków, POLAND)
Aare Tool (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, Tallinn, ESTONIA) - 12:00-13:30
Session 2 – Training Session – Faculty of Conducting, Composition and Music Theory in Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki in Gdańsk
Speakers:
Elżbieta Frołowicz, Beata Kotłowska, Piotr Jędrzejczyk (Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki, Gdańsk, POLAND) - 15:00-15:30
Closing session - 20:00 Final Concert
Karol Kurpiński – Cavatina for trumpet and orchestra
Andrzej Panufnik – Bassoon Concerto
Tadeusz Baird – 4 Love Sonnets for baritone and orchestra
Piotr Kasiłowski – Interludes for strings and harp
Ignacy Kapica – trumpet
Mirosław Pachowicz – bassoon
Krzysztof Bobrzecki – baritone
Symphony Orchestra of the Academy of Music in Gdańsk
Sylwia Janiak-Kobylińska – conductor
Compère:
Franciszek Rusek
Partnerzy projektu HarMA+:
Projekt realizowany jest w ścisłej międzynarodowej współpracy zespołów teoretyków muzyki z czterech uczelni partnerskich:
- Belgia: Conservatoire royal de Bruxelles (lider projektu), Bruksela
- Polska: Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki, Gdańsk
- Estonia: Estonian Academy of Music and Theatre, Tallin
- Węgry: Liszt Ferenc Academy of Music, Budapeszt
oraz - Europejskie Stowarzyszenie Konserwatoriów AEC: Association Européenne des Conservatoires, Académies de Musique et Musikhochschulen (AEC), Belgia
Koordynator:
dr hab. Renata Skupin
Organizator:
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku