Po koncercie odbędzie się zbiórka charytatywna mająca na celu pomoc dla społeczeństwa ukraińskiego w tym trudnym dla niego czasie.
Wydarzenie odbędzie się z zachowaniem aktualnie panującego reżimu sanitarnego oraz zgodnie z zasadami określonymi w Zarządzeniu nr 22/2022 Rektora Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku z dnia 2 marca 2022 roku, znoszącym limity w zakresie ilości osób uczestniczących w charakterze publiczności w wydarzeniach organizowanych przez aMuz.
Liczba miejsc jest ograniczona. Prosimy o wcześniejsze przybycie celem obowiązkowego wypełnienia oświadczenia uczestnika.
Formularz można także POBRAĆ TUTAJ, uzupełnić, wydrukować i podpisany przynieść ze sobą na wydarzenie.
Przed wejściem na wydarzenie formularz należy wrzucić do urny przy drzwiach.
Wykonawcy:
soliści:
Kamil Frątczak – śpiew (musical)
z klasy śpiewu dra Krzysztofa Bobrzeckiego
Weronika Stawska – śpiew (musical)
z klasy śpiewu dra Miłosza Gałaja
Eliza Fronszczyk – skrzypce
z klasy skrzypiec prof. dr hab. Małgorzaty Skorupy
Karolina Vallo Sutt – skrzypce
z klasy skrzypiec prof. dra. hab. Wojciecha Szlachcikowskiego
Duża Orkiestra Symfoniczna
Sylwia Janiak-Kobylińska – dyrygent
Prowadzenie koncertu:
Paulina Kusior
W PROGRAMIE:
K. Szymanowski – I Koncert skrzypcowy op. 35
solistka: Eliza Fronszczyk – skrzypce
J. Brahms – Koncert skrzypcowy D-dur op. 77
solistka: Karolina Vallo Sutt – skrzypce
Song Chrisa „Dlaczego?” (oryg. „Why God, Why”) z musicalu „Miss Saigon”
(muz. i sł. Alain Boublil, Claude-Michel Schönberg, Richard Maltby, tł. Andrzej Ozga, Elżbieta Woźniak, opr. Kamil Cieślik)
solista: Kamil Frątczak – śpiew (musical)
„Never Enough” z filmu „The Greatest Showman”
(muz. i sł. Benj Pasek, Justin Paul, arr. Fedor Vrtacnik)
solistka: Weronika Stawska – śpiew (musical)
ORGANIZATOR:
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
wstęp na bezpłatne wejściówki
fot. Patrycja Gil
Eliza Fronszczyk – skrzypce
Studentka roku dyplomowego w klasie skrzypiec prof. dr hab. Małgorzaty Skorupy. Swoją przygodę z muzyką rozpoczęła w wieku 7 lat, kształcąc się w Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Zygmunta Noskowskiego w Gdyni. Jej ogromną pasją jest muzyka dawna. Swoje umiejętności w tym kierunku kształciła przez 10 lat w Młodzieżowym Domu Kultury w Gdyni pod okiem mgr Barbary Czypul, zdobywając liczne nagrody na Festiwalach Muzyki Dawnej zarówno w Polsce, jak i za granicą. Obecnie swoje umiejętności rozwija występując z Zespołem Muzyki Dawnej Vocantus. Jest laureatką wielu konkursów muzycznych, m.in. I nagrody na World Online Music Competition 2021, II Nagrody w konkursie „North International Music Competition 2021”, II nagrody na IV uczelnianym konkursie „Polska Miniatura”, I Nagrody na Międzynarodowym Konkursie „European Music Festival for Young People” w Neerpelt, a także licznych nagród na Ogólnopolskim Festiwalu Muzyki Dawnej Schola Cantorum w Kaliszu (w tym 3 razy Grand Prix Festiwalu). Jest też członkinią kwartetu Appassionato, gdzie od 6 lat kształci swoje umiejętności w zakresie muzyki kameralnej. Jak mówi: „Muzyka to moje całe życie, a największym szczęściem dla mnie, jest to że mogę połączyć przyszłość ze swoją największą pasją.”
fot. Karol Mańk
Kamil Frątczak – śpiew (musical)
Student roku dyplomowego w klasie śpiewu dra Krzysztofa Bobrzeckiego na specjalności musical na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Aktor, wokalista, trener wokalny. Na deskach teatralnych zadebiutował rolą Milionera w spektaklu „Panna Tutli-Putli”, a następnie występował w roli Dziecka w musicalu „Medea – moja sympatia” w Teatrze na Plaży w Sopocie (reż. Piotr Kosewski). Współpracował z Teatrem Miejskim w Lesznie (musical „Tajemnica Tomka Sawyera”, reż. Antoniusz Dietzius) oraz niemieckim teatrem Uckermärkische Bühnen Schwedt (musical „Tamara”, reż. Reinhard Simon). Ponadto zagrał również na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku („Verbum Nobile”, reż. Ewa Iżykowska-Lipińska). Laureat wielu konkursów i festiwali wokalnych oraz uczestnik wielu projektów symfonicznych i estradowych. Aktualnie można go oglądać na deskach Teatru Muzycznego ROMA w musicalu „AIDA” (reż. Wojciech Kępczyński) oraz Sceny Relax, gdzie występuje w nowej adaptacji wyżej wspomnianego musicalu „Tajemnica Tomka Sawyera” (reż. Antoniusz Dietzius).
fot. Piotr Komoń
Weronika Stawska – śpiew (musical)
Studentka roku dyplomowego w klasie śpiewu dra Miłosza Gałaja na specjalności musical na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Współpracowała z Filharmonią Warmińsko-Mazurską, Teatrem Starym im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, Mazowieckim Teatrem Muzycznym w Warszawie, niemieckim Teatrem Uckermärkischen Bühnen Schwedt, Teatrem Rampa, Garnizonem Sztuki. Jest laureatką I miejsca na 22. Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Artystycznej w Rybniku 2018 r. Aktualnie można ją zobaczyć w spektaklach „Żołnierz Królowej Madagaskaru” (Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie), „Musical Show” i „Noc Kolorowych Chmur” (Teatr Polski w Szczecinie), „Mozart da Capo al Fine” (Warszawska Opera Kameralna).
Karolina Vallo Sutt – skrzypce
Gdańszczanka urodzona w 1995 roku. Przygodę ze skrzypcami rozpoczęła w wieku 5 lat, a od ósmego roku życia wygrywała pierwsze konkursy skrzypcowe. Ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II st. w Gdańsku w klasie skrzypiec prof. dr hab. Małgorzaty Skorupy. Doświadczenie sceniczne, które jest nieodłączną częścią zawodu muzyka, zdobywa, występując na scenach polskich i brytyjskich, gdzie kształciła się w londyńskich uczelniach: Guildhall School of Music and Drama (ukończonej z wyróżnieniem) oraz Royal College of Music – drugiej w rankingu najlepszych konserwatoriów muzycznych na świecie, którą ukończyła z wyróżnieniem uzyskując tytuł magistra sztuki. Karolina Vallo Sutt jest absolwentką studiów I stopnia gdańskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w klasie prof. dra hab. Konstantego Andrzeja Kulki. A w tym roku jako dyplomantka z klas prof. dra hab. Wojciecha Szlachcikowskiego oraz dra hab. Roberta Kwiatkowskiego zagra koncert J. Brahmsa. Skrzypaczka reprezentowała Polskę na konkursach międzynarodowych, otrzymując m.in.: Grand Prix oraz pierwsze miejsca: na Malcie, Ukrainie oraz na wielu konkursach w Polsce. Została uhonorowana stypendiami: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”, Guildhall School of Music and Drama, Młodej Polskiej Filharmonii oraz Royal College of Music. Artystka pracowała ze światowej sławy muzykami takimi jak: Sigiswald Kuijken, Sergei Stadler, Alena Baeva, Annette Unger, Krzysztof Śmietana, Maciej Rakowski, Danuta Głowacka, Małgorzata Skorupa, Bartosz Bryła oraz Edward Demieniuk. W nagrodę za swoją pracę w 2019 r. występowała w charakterze solistki i dyrygentki z orkiestrą RCM w Koncercie skrzypcowym W.A. Mozarta w ramach międzynarodowych warsztatów skrzypcowych prowadzonych przez Maxima Vengerova. Jako koncertmistrz wielokrotnie prowadziła londyńskie orkiestry projektowe oraz współpracuje z Orkiestrą Kameralną Progress.