Koncert wieńczący trzy lata studiów Oskara Tomali będą jego zwrotem w twórczości ku eksploracji ekologii dźwięku oraz spektralności.

Oskar podczas studiów w klasie Leszka Kułakowskiego poznawał zasady prowadzenia narracji w muzyce instrumentalnej oraz była to jego kontynuacja drogi poznania w muzyce improwizowanej, współczesnej oraz jazzowej. Dziś jego zainteresowania nakierowane są na sound-art, spatial sound, Ambisonikę oraz field-recording. Koncert dyplomowy będzie właśnie odważnym krokiem zbliżenia się do powyższych pojęć i zestawienia ich ze sobą.

Ideą całego koncertu jest CISZA/HAŁAS oraz zjawisko zanieczyszczenia akustycznego środowiska. Żyjemy we wciąż pogłębiającej się codzienności hałasu, który wkrada się do naszych wnętrz nawet pomimo słuchawek dousznych. Jesteśmy narażeni na hałas, który w większości zostaje wyparty podświadomie, jednak nie traci on na sile oddziaływania. Szeroko pojęty SZUM zagłusza nasz wewnętrzny głos, wprawiając w zagubienie i pomieszanie.

W kompozycjach zostały użyte nagrania terenowe z odbytej w zeszłym roku podróży na wyspę Brać w południowej Chorwacji, oraz liczne nagrania zrealizowane w lasach Matemblewa. Technicznie koncert zostanie zrealizowany w systemie kwadrofonicznym, czyli z wykorzystaniem czterech głośników ustawionych w okręgu. Widownia znajdować się będzie wewnątrz.

W programie:

kompozycje Oskara Tomali

Wykonawcy:

Oskar Tomala – gitara, multimedia
klasa kompozycji i aranżacji prof. dra hab. Leszka Kułakowskiego

Maja Miro-Wiśniewska – flety

Tomasz Klepczyński – klarnety

Michał Markiewicz – altówka