WYKONAWCY:
Agnieszka Nurzyńska – sopran / klasa prof. dra hab. Leszka Skrli
Małgorzata Priebe – sopran / klasa prof. dra hab. Ryszarda Minkiewicza i dra Krzysztofa Bobrzeckiego
Paulina Kurdybelska i Łukasz Maciejewski – marimba i wibrafon / klasa prof. dr hab. Katarzyny Myćki i dra Mirosława Adrjanczyka
Patryk Morgaś – fortepian / klasa dra Kordiana Góry
Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Sylwia Janiak-Kobylińska – dyrygent
W PROGRAMIE:
Emmanuel Séjourné – Double Concerto for vibes, marimba and orchestra
wyk. Paulina Kurdybelska i Łukasz Maciejewski – marimba i wibrafon
Vincenzo Bellini – Aria Elwiry „O rendetemi la speme…” z opery „Purytanie”
wyk. Małgorzata Priebe – sopran
Charles Gounod – Aria Małgorzaty „Les grands seigneurs... O Dieu! Que de bijoux!” z opery „Faust”
wyk. Agnieszka Nurzyńska – sopran
Gaetano Donizetti – Aria Noriny „Quel guardo il cavaliere...” oraz „So an'chio la virtu magica...” z opery „Don Pasquale”
wyk. Małgorzata Priebe – sopran
***
Karol Szymanowski – IV Symfonia koncertująca na fortepian i orkiestrę op. 60
I. Moderato
II. Andante molto sostenuto
III. Allegro non troppo, ma agitato ad ausioso
wyk. Patryk Morgaś – fortepian
Bedřich Smetana – poemat symfoniczny nr 2 „Wełtawa” z cyklu „Moja ojczyzna”
Prowadzenie koncertu:
Marta Goluch
KOORDYNATOR:
Magdalena Lewandowska
ORGANIZATOR:
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Agnieszka Nurzyńska / sopran
Studentka drugiego roku studiów II stopnia Akademii Muzycznej w Gdańsku, w klasie śpiewu solowego prof. dra hab. Leszka Skrli.
W 2017 roku zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi w tytułowej roli „Semele” G.F. Händla, pod batutą Marcina Wolniewskiego, w reżyserii Evy Buchmann.
W swoim repertuarze posiada partie: Zuzanny w „Weselu Figara” W.A. Mozarta, Noriny w „Don Pasquale” G. Donizettiego, Walentyny w „Wesołej Wdówce” F. Lehára, a także partie sopranowe w dziełach oratoryjno-kantatowych.
Występowała w Filharmonii Świętokrzyskiej im. O. Kolberga w Kielcach, w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie, w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.
Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich z Ryszardem Karczykowskim, Izabelą Kłosińską, Lotharem Odiniusem, Markiem Rzepką, Christianne Stotijn, Janem Willemem de Vriend.
Finalistka II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Bogdana Paprockiego w Bydgoszczy.
fot. Alicja Weydmann
Małgorzata Priebe / sopran
Zaczęła kształcić się wokalnie w wieku 8 lat, wykonując szeroko pojętą muzykę rozrywkową. Od najmłodszych lat brała udział w międzynarodowych konkursach oraz trasach koncertowych. Wzięła udział w IV edycji programu „The Voice of Poland” w drużynie Marysi Sadowskiej. W roku 2018 ukończyła studia licencjackie na specjalności dyrygentura chóralna w klasie prof. dra hab. Marka Rocławskiego. W roku 2017 zdobyła wyróżnienie oraz nagrodę specjalną na Ogólnopolskim Wokalnym Konkursie Dla Dyrygentów „Dirigere e Cantare” w Katowicach.
Od 2016 roku śpiewa w Zespole Wokalnym Art’n’Voices, który z powodzeniem koncertuje w całym kraju i Europie, zyskując uznanie środowiska muzycznego. W roku 2021 razem z Art’n’Voices zdobyła najważniejszą nagrodę fonograficzną – Fryderyk w kategorii Album Roku Muzyka Współczesna za album „Midnight Stories. Contemporary Music of Polish Composers” wydany przez wytwórnię DUX.
Małgorzata Priebe współpracuję z profesjonalnymi chórami takimi jak Chór Narodowego Forum Muzyki oraz udziela warsztatów z zakresu emisji głosu chórom na terenie województwa pomorskiego. Była także wieloletnią członkinią Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego. Jako solistka współpracowała z Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej, Orkiestrą Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot, Orkiestrą Kameralną TriCity czy Cappellą Gedanensis. Zdobyła drugą nagrodę w uczelnianym konkursie „Polska Miniatura” w Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Wzięła udział w nagraniu ponad 10 albumów. Niejednokrotnie dokonywała prawykonań, m.in. na festiwalu muzyki współczesnej „Pulsar Festiwal” w The Royal Danish Academy of Music, gdzie odbyła roczną wymianę studencką pod okiem Helene Gjerris. Brała udział w licznych masterclassach z takimi artystami jak Chantal Mathias, Bo Skovhus, Riccardo Mascia, Ulrike Sonntag, czy Izabela Kłosińska. Wcieliła się w role takie jak L’Écureuil oraz La Bergère w operze „L'Enfant et les Sortilèges” M. Ravela, a także postać Moniki w operze „The Medium” G.C. Menottiego.
Oprócz muzyki klasycznej i rozrywkowej odnajduje się także w śpiewie ludowym czy muzyce improwizowanej. Obecnie jest na ostatnim roku studiów II stopnia specjalności śpiew solowy w klasie prof. dra hab. Ryszarda Minkiewicza oraz dra Krzysztofa Bobrzeckiego. Od niedawna prowadzi także zajęcia z emisji głosu na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Muzyki Kościelnej, Edukacji Artystycznej, Rytmiki i Jazzu w Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Paulina Kurdybelska / perkusja
Studentka II roku studiów II stopnia w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie dr hab. Katarzyny Myćki i dra Mirosława Adrjanczyka. Na perkusji gra od 12. roku życia. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich pedagogów jak: David Friedman, Urlike Stadler, Christos Hatzis, Nick Woud, Luigi Morleo, Semi Hwang, Anders Astrand, Martin Opršál, Martin Kleib, Miłosz Pękała, Wojciech Herzyk, Anna Ignatowicz-Glińska, Aurélien Gignoux, Tatiana Koleva, Fumito Nunoya. Brała udział i występowała na wydarzeniach perkusyjnych takich jak: festiwal w Norymberdze (2019), festiwal PULSE 2020 w Kopenhadze (2020), festiwal perkusyjny w Brnie (2021), Amsterdam Marimba Weekend w Amsterdamie (2022), I Kongres Perkusyjnych Kół Naukowych w Katowicach (2023).
Łukasz Maciejewski / perkusja
Student II roku studiów II stopnia w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie perkusji dr hab. Katarzyny Myćki i dra Mirosława Adrjanczyka. Na perkusji gra od 15 lat. Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich pedagogów jak: Christos Hatzis, David Friedman, Anna Ignatowicz-Glińska, Luigi Morleo, Martin Opršál, Martin Kleib, Urlike Stadler, Paolo Cimmino, Wojciech Herzyk, Tatiana Koleva, Fumito Nunoya, Simon Moullier, Nick Woud, Aurélien Gignoux. Brał udział i występował na wydarzeniach perkusyjnych takich jak: festiwal w Norymberdze (2019), festiwal PULSE 2020 w Kopenhadze (2020), festiwal perkusyjny w Brnie (2021), Amsterdam Marimba Weekend w Amsterdamie (2022), I Kongres Perkusyjnych Kół Naukowych w Katowicach (2023).
Patryk Morgaś / fortepian
Student II roku studiów II stopnia w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie fortepianu dra Kordiana Góry.
Jest laureatem wielu konkursów Ogólnopolskich i Międzynarodowych. Wśród zdobytych nagród wartymi wyróżnienia są: III miejsce na międzynarodowym konkursie pianistycznym Orbetello Piano Competition, III miejsce w I Międzynarodowym V Ogólnopolskim Pianistycznym Konkursie Chopinowskim w Turznie oraz tytuł Laureata 55. Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku.
Koncertował między innymi w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej i Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie. Współpracował z Lwowską Orkiestrą Kameralną „Akademia” oraz kwartetem smyczkowym „NeoQuartet”.
Uczestniczył w lekcjach mistrzowskich u boku wielu znamienitych pianistów takich jak m.in. prof. Andrzej Jasiński, prof. Alicja Paleta-Bugaj, prof. Katarzyna Popowa-Zydroń, prof. Waldemar Andrzejewski oraz prof. Bernd Goetzke.