Konferencja naukowa poświęcona muzyce elektroakustycznej.
program:
18.11.2019, poniedziałek
9:00–13:00 – próba przed wieczornym koncertem muzyki elektroakustycznej
12:00–13:00 – rejestracja uczestników (foyer w budynku czerwonym)
13:00–13:30 – otwarcie konferencji
13:30–15:30 – Panel 1.
- Małgorzata Walentynowicz: PopCouture.
- Krzysztof Gawlas: Wirtualne akusmonium – akustyczna naturalność dźwięków syntetycznych.
- Michał Janocha: Koncepcja 5-wymiarowej geometrii dźwięku.
- Marta Śniady: Komponowanie obiektami audio-wizualnymi na przykładzie własnej twórczości.
15:30–16:00 – przerwa obiadowa
16:00–18:00 – Panel 2.
- Krzysztof Kostrzewa: Utwory elektroakustyczne Bogusława Schaeffera.
- Marcin Bortnowski: „Komponowanie” instrumentów. Komputer jako narzędzie współczesnego kompozytora.
- Marcin Rupociński: Interfejs instrumentem. Czyli jak dotknąć mediów w XXI wieku.
- Rafał Łuc: cROSSFAdE 2 Cezarego Duchnowskiego jako przykład wirtuozowskiego utworu na akordeon, altówkę i elektronikę.
18:00–18:30 – przerwa kawowa
18:00–19:00 – próba przed koncertem
19:00 Koncert muzyki elektroakustycznej
PROGRAM KONCERTU:
Nicole Lizée – David Lynch Etudes (2015, wybór)
na fortepian, taśmę i wideo
Małgorzata Walentynowicz – fortepian
Dariusz Mazurowski – realizacja elektroakustyczna
Wojciech Błażejczyk – Gestofonia na Gestofon (2019)
Wojciech Błażejczyk – instrumenty, środki elektroniczne
Krzysztof Gawlas – Abstract Objects 2 (2019, prawykonanie)
Anna Zielińska – skrzypce
Krzysztof Gawlas – syntezator modularny, komputerowa projekcja dźwięku
Dariusz Mazurowski – Dossier of Oblivion na taśmę (2015)
Dariusz Mazurowski – realizacja elektroakustyczna
Christian Eloy – Dix huit, dix neuf (2008)
Igor Torbicki – fortepian
Dariusz Mazurowski – realizacja elektroakustyczna
19.11.2019, wtorek
9:00–10:30 – Panel 3.
- Agata Krawczyk: Relacje fakturalne i materiałowe w „Chanson” na akordeon i środki elektroniczne Krzysztofa Olczaka.
- Paweł Zagańczyk: Akordeon w laboratorium elektroakustycznym na przykładzie płyty „Fall of Icarus” Dariusza Mazurowskiego oraz Pawła Zagańczyka.
- Wojciech Błażejczyk: Gestofon – sterowany gestami instrument oparty na próbkach dźwiękowych rozszerzonych technik wykonawczych wybranych instrumentów akustycznych.
10:30–11:00 – przerwa kawowa
11:00–12:30 – Panel 4.
- Paulina Bielesz: Zadania słuchowe w grze komputerowej wspomagającej rozwijanie umiejętności w zakresie Solfeżu Barwy.
- Dariusz Mazurowski: Przestrzeń, dyfuzja, percepcja – wybrane zagadnienia z zakresu przestrzennego dźwięku w muzyce akusmatycznej i z udziałem żywych instrumentów.
- Igor Torbicki: Polifonia w muzyce elektroakustycznej z wykorzystaniem fortepianu – perspektywa wykonawcza wybranych utworów.
12:30–13:00 – przerwa kawowa
13:00–14:00 – Panel 5.
- Bożena Boba-Dyga: O intermedialnych zastosowaniach muzyki elektroakustycznej
na przykładzie projektu pt. Soundpictures. - Marzena Majcher: Proces tworzenia i realizacji muzyki interaktywnej
Marzeny Majcher, prezentowanej na koncertach multimedialnych.
14:00–15:00 – przerwa obiadowa
15:00–16:00 – panel dyskusyjny, zamknięcie konferencji
Organizator:
Katedra Kompozycji
Zaproszenie do udziału w konferencji
Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku zaprasza do udziału w konferencji naukowej obejmującej zagadnienia związane z szeroko rozumianą muzyką elektroakustyczną.
Wydarzenie odbędzie się w dniach 18-19 listopada 2019 roku, w Auli Koncertowej (budynek czerwony) Akademii Muzycznej w Gdańsku, a w jego ramach znajdą się referaty, prezentacje oraz wieczorny koncert muzyki elektroakustycznej (18 listopada o 19:00).
Zapraszamy do składania propozycji referatów. Czas prezentacji nie powinien przekroczyć 15 minut (referat), plus dodatkowe 5 minut na pytania i dyskusję. Do dyspozycji będzie nagłośnienie oraz projektor z ekranem. Sugerowana jest tematyka związana z percepcją dźwięku i środowiska akustycznego, praktycznym zastosowaniem różnych technik w procesie realizacji i tworzenia muzyki, a także zagadnieniami z zakresu komponowania, realizacji i żywego wykonawstwa muzyki elektroakustycznej. Możliwe będą także referaty dotyczące psychoakustyki, informatyki, multimediów, filmu itp. Zainteresowanym pozostawiamy pełną swobodę w wyborze tematu i sposobu jego ujęcia. Referaty mogą być wygłoszone w języku polskim lub angielskim.
Propozycje referatów (autor, tytuł, abstrakt do 2000 znaków), prosimy składać na adres: katedrakompozycji@amuz.gda.pl.