en
menu

Konferencja naukowa poświęcona muzyce elektroakustycznej.

 

program:

18.11.2019, poniedziałek

 

9:00–13:00 – próba przed wieczornym koncertem muzyki elektroakustycznej

12:00–13:00 – rejestracja uczestników (foyer w budynku czerwonym)

 

13:00–13:30 – otwarcie konferencji

 

13:30–15:30Panel 1.

  1. Małgorzata Walentynowicz: PopCouture.
  2. Krzysztof Gawlas: Wirtualne akusmonium – akustyczna naturalność dźwięków syntetycznych.
  3. Michał Janocha: Koncepcja 5-wymiarowej geometrii dźwięku.
  4. Marta Śniady: Komponowanie obiektami audio-wizualnymi na przykładzie własnej twórczości.

15:30–16:00 – przerwa obiadowa

 

16:00–18:00 – Panel 2.

  1. Krzysztof Kostrzewa: Utwory elektroakustyczne Bogusława Schaeffera.
  2. Marcin Bortnowski: „Komponowanie” instrumentów. Komputer jako narzędzie współczesnego kompozytora.
  3. Marcin Rupociński: Interfejs instrumentem. Czyli jak dotknąć mediów w XXI wieku.
  4. Rafał Łuc: cROSSFAdE 2 Cezarego Duchnowskiego jako przykład wirtuozowskiego utworu na akordeon, altówkę i elektronikę.

18:00–18:30 – przerwa kawowa

18:00–19:00 – próba przed koncertem

 

 

19:00 Koncert muzyki elektroakustycznej

PROGRAM KONCERTU:

 

Nicole Lizée – David Lynch Etudes (2015, wybór)

na fortepian, taśmę i wideo

Małgorzata Walentynowicz – fortepian

Dariusz Mazurowski – realizacja elektroakustyczna

 

Wojciech BłażejczykGestofonia na Gestofon (2019)

Wojciech Błażejczyk – instrumenty, środki elektroniczne

 

Krzysztof GawlasAbstract Objects 2 (2019, prawykonanie)

Anna Zielińska – skrzypce

Krzysztof Gawlas – syntezator modularny, komputerowa projekcja dźwięku

 

Dariusz MazurowskiDossier of Oblivion na taśmę (2015)

Dariusz Mazurowski – realizacja elektroakustyczna

 

Christian EloyDix huit, dix neuf (2008)

Igor Torbicki – fortepian

Dariusz Mazurowski – realizacja elektroakustyczna

 

19.11.2019, wtorek

 

9:00–10:30 – Panel 3.

  1. Agata Krawczyk: Relacje fakturalne i materiałowe w „Chanson” na akordeon i środki elektroniczne Krzysztofa Olczaka.
  2. Paweł Zagańczyk: Akordeon w laboratorium elektroakustycznym na przykładzie płyty „Fall of Icarus” Dariusza Mazurowskiego oraz Pawła Zagańczyka.
  3. Wojciech Błażejczyk: Gestofon – sterowany gestami instrument oparty na próbkach dźwiękowych rozszerzonych technik wykonawczych wybranych instrumentów akustycznych.

10:30–11:00 – przerwa kawowa

 

11:00–12:30 – Panel 4.

  1. Paulina Bielesz: Zadania słuchowe w grze komputerowej wspomagającej rozwijanie umiejętności w zakresie Solfeżu Barwy.
  2. Dariusz Mazurowski: Przestrzeń, dyfuzja, percepcja – wybrane zagadnienia z zakresu przestrzennego dźwięku w muzyce akusmatycznej i z udziałem żywych instrumentów.
  3. Igor Torbicki: Polifonia w muzyce elektroakustycznej z wykorzystaniem fortepianu – perspektywa wykonawcza wybranych utworów.

12:30–13:00 – przerwa kawowa

 

13:00–14:00 – Panel 5.

  1. Bożena Boba-Dyga: O intermedialnych zastosowaniach muzyki elektroakustycznej
    na przykładzie projektu pt. Soundpictures.
  2. Marzena Majcher: Proces tworzenia i realizacji muzyki interaktywnej
    Marzeny Majcher, prezentowanej na koncertach multimedialnych.

14:00–15:00 – przerwa obiadowa

 

15:00–16:00 – panel dyskusyjny, zamknięcie konferencji

 

Organizator:

Katedra Kompozycji


Zaproszenie do udziału w konferencji

Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku zaprasza do udziału w konferencji naukowej obejmującej zagadnienia związane z szeroko rozumianą muzyką elektroakustyczną.

Wydarzenie odbędzie się w dniach 18-19 listopada 2019 roku, w Auli Koncertowej (budynek czerwony) Akademii Muzycznej w Gdańsku, a w jego ramach znajdą się referaty, prezentacje oraz wieczorny koncert muzyki elektroakustycznej (18 listopada o 19:00).

Zapraszamy do składania propozycji referatów. Czas prezentacji nie powinien przekroczyć 15 minut (referat), plus dodatkowe 5 minut na pytania i dyskusję. Do dyspozycji będzie nagłośnienie oraz projektor z ekranem. Sugerowana jest tematyka związana z percepcją dźwięku i środowiska akustycznego, praktycznym zastosowaniem różnych technik w procesie realizacji i tworzenia muzyki, a także zagadnieniami z zakresu komponowania, realizacji i żywego wykonawstwa muzyki elektroakustycznej. Możliwe będą także referaty dotyczące psychoakustyki, informatyki, multimediów, filmu itp. Zainteresowanym pozostawiamy pełną swobodę w wyborze tematu i sposobu jego ujęcia. Referaty mogą być wygłoszone w języku polskim lub angielskim.

Propozycje referatów (autor, tytuł, abstrakt do 2000 znaków), prosimy składać na adres: katedrakompozycji@amuz.gda.pl.