Kolumbijski klawesynista Rafael Puyana był ostatnim uczniem Wandy Landowskiej. Studiował u niej w Lakeville, Connecticut aż do śmierci swej mistrzyni, w 1959 roku.
Oboje byli pasjonatami klawesynowego repertuaru, z zapałem kolekcjonowali historyczne instrumenty i oboje mieszkali w Paryżu.
Landowska, nazywana przez dyrygenta Arthura Nikischa „La Bachante” (Bachantką), nosiła w sercu szczególne upodobanie do François Couperina, podczas gdy Puyana na zawsze będzie pamiętany dzięki olśniewającym wykonaniom dzieł Padre Antonio Solera.
Wykonawca:
Anne Galowich – klawesyn (kopia francuska dwumanuałowa według Tas-can / Hubbard, Kaczmarski)
Program:
L. Couperin
Suite en fa: Prélude, Allemande grave, Branle de Basque, Sarabande, Tombeau de Mr de Blancrocher
A. Forqueray
Allemande: La Laborde
La Bellmont
La Couperin
H. Purcell
Ground in c minor
F. Couperin
La Favorite
La Princesse Marie: cz. I, cz. II, Air dans le goût polonais
Les Sylvains
J.-F. Dandrieu & J.-P. Rameau
L’harmonieuse
L’enharmonique
D. Scarlatti
Sonata K208
Sonata K209
P.A. Soler
Sonata en modo dorico R49
Sonata de clarines R54
Sonata en modo dorico R117
Koordynator:
prof. dr hab. Wojciech Szlachcikowski, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka
Organizator:
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku; Ambasada Wielkiego Księstwa Luksemburga
Anne Galowich
Urodzona w Luksemburgu, Anne Galowich studiowała klawesyn i inne historyczne instrumenty klawiszowe w Królewskim Konserwatorium w Brukseli oraz w Hogeschool w Antwerpii. Koncertuje jako solistka, kameralistka, a także członek orkiestry. Nagrywała albumy m.in. dla MIM (Musée des Instruments de Musique Bruxelles), a wspólnie z Josem van Immerseelem – Anima Eterna stworzyła nagrania poświęcone Bachowi i Hugo Distlerowi. Od 2000 r. uczy gry na klawesynie w Conservatoire de la Ville de Luxembourg. Jej klasa należy do największych w Europie. Pasjonuje się historią muzyki a także tworzy autorskie programy radiowe o muzyce klasycznej.