Wykonawcy:
Izabela Pożoga – fortepian, Weronika Kalupa – saksofon altowy
duet z klasy dr Izabeli Paszkiewicz-Ginter
Katarzyna Bąk – fortepian, Krzysztof Lorek – tenor
duet z klasy dr hab. Anny Mikolon
W programie:
André Waignein – Rapsodia, cz. I
wyk. Izabela Pożoga – fortepian, Weronika Kalupa – saksofon altowy
Robert Schumann – Dichterliebe op. 48 nr 1-8
Im wunderschönen Monat Mai
Aus meinen Tränen sprießen
Die Rose, die Lilie, die Taube, die Sonne
Wenn ich in deine Augen seh
Ich will meine Seele tauchen
Im Rhein, im heiligen Strome
Ich grolle nicht
Und wüßten's die Blumen, die kleinen
wyk. Katarzyna Bąk – fortepian, Krzysztof Lorek – tenor
Miejsce:
Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina Filia w Białymstoku (ul. Kawaleryjska 5)
Koordynator:
dr hab. Anna Mikolon
Organizator:
Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina Filia w Białymstoku
Izabela Pożoga
Pianistka, urodzona w 2003 roku, ukończyła z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Oskara Kolberga w Szczecinku w klasie fortepianu mgr Filipa Maciborskiego. Obecnie kontynuuje naukę w klasie fortepianu dr hab. Elżbiety Pasierowskiej i dr Mikołaja Sikały oraz w klasie kameralistyki dr Mirosławy Sumlińskiej w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich z takimi pedagogami jak Wojciech Świtała, Hanna Holeksa, Šviesė Čepliauskaitė, Peter von Wienhardt, Michael Dalberto, Therese Fahy oraz Gil Garburg.
Weronika Kalupa
Urodzona w 2000 r. Studentka II roku studiów I stopnia w Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie saksofonu dra Szymona Zawodnego. Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Białymstoku w klasie saksofonu mgr Sławomira Bielskiego (2022), absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Zambrowie w klasie saksofonu mgr Krzysztofa Witkowskiego (2016). Brała udział w konkursach o randze ogólnopolskiej i międzynarodowej, do ostatnich jej osiągnięć należą: II nagroda w V Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „OPUS 2023”, II nagroda podczas New York Classical Music Competition 2023, I nagroda z wyróżnieniem w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Classical Hobbists” (2023), I miejsce z wyróżnieniem na Festiwalu Młodego Wirtuoza w Bydgoszczy – edycja online (2022), wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie „Miniatura – Online” (2021), I miejsce w Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych WINDSTARS w Rydze (2020). Czynnie uczestniczy w życiu artystycznym uczelni i Trójmiasta podczas wydarzeń: Nowa Muzyka w Starym Ratuszu, XXI Festiwal Muzyki Kameralnej, Blended Intensive Programme (w ramach Erasmus+) oraz jako muzyk doangażowany w orkiestrze festiwalu Sopot Classic i Filharmonii Bałtyckiej. Uczestnicząc w kursach i festiwalach, m.in. w Sax Evencie w Poznaniu, Międzynarodowym Festiwalu Saksofonowym w Szczecinie, pracowała z wybitnymi muzykami takimi jak: Arno Bornkamp, Vincent David, Jan Schulte-Bunert, Asya Fateyeva, Kenneth Tse, Henk van Twillert, Hans de Jong, John Sampen.
Katarzyna Bąk – pianistka, urodzona w 2000 roku w Warszawie. W 2019 roku z wyróżnieniem ukończyła ZPSM im. Karola Szymanowskiego w Warszawie w klasie fortepianu Marii Palmowskiej-Guz. W 2022 roku ukończyła z wyróżnieniem I stopień studiów na kierunku filologia polska na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, a w 2023 roku z wynikiem bardzo dobrym studia licencjackie w klasie fortepianu dra hab. Pawła Rydla w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Brała udział w licznych kursach mistrzowskich, a także koncertach. Aktualnie kontynuuje studia magisterskie w klasie fortepianu dra hab. Pawła Rydla.
Krzysztof Lorek – tenor. Urodził się 4 stycznia 2002 r. w Gdyni. W wieku jedenastu lat rozpoczął edukację muzyczną w Szkole Muzycznej I st. im. Zygmunta Noskowskiego w Gdyni w klasie gitary mgra Jana Kowalczyka. Po ukończeniu szkoły w 2017 roku, rozpoczął kształcenie na kierunku śpiew solowy w Szkole Muzycznej II st. im. Zygmunta Noskowskiego w Gdyni w klasie mgr Bogny Forkiewicz. W roku 2020 rozpoczął studia muzyczne na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie śpiewu solowego dra hab. Roberta Kaczorowskiego. Zajmuje się wszelkimi dziedzinami muzyki wokalnej, od muzyki dawnej, przez chóralistykę, solowe partie operowe, aż po twórczość musicalową. Jednak w jego życiu muzycznym szczególne miejsce zajmuje muzyka oratoryjno-kantatowa (m.in. 9 kwietnia 2022 r.: koncert w Archikatedrze Oliwskiej — solowa partia tenorowa w „Stabat Mater” Józefa Haydna, dyr. George Tchitchinadze, czy 25 stycznia 2023 r.: partia Pana w kantacie „Der Streit zwischen Phoebus und Pan” Jana Sebastiana Bacha, przygotowana pod kierunkiem prof. dr hab. Jadwigi Rappé i prof. dr hab. Witosławy Frankowskiej) oraz pieśniarstwo (m.in. liczne koncerty z „Dichterliebe” Roberta Schumanna). Jego debiut na scenie operowej odbył się 28 kwietnia 2023 r. w Operze Bałtyckiej w Gdańsku, gdzie miał okazję zaśpiewać trzy solowe partie tenorowe (Imbryk, Arytmetyka oraz Żaba) oraz partie chóralne w spektaklu akademickim „L’enfant et les sortilèges” (fr. „Dziecko i czary”) Maurice’a Ravela, pod batutą Michała Krężlewskiego. Współpracuje z chórami i zespołami wokalnymi, takimi jak chór Cantores Veiherovienses, Goldberg Vocal Ensamble, Chór Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Gdańsku czy chór Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Współpracował z takimi artystami jak George Tchitchinadze, Marek Janowski, Sylwia Janiak-Kobylińska, Michał Krężlewski, Przemysław Stanisławski, Leszek Skrla, Jacek Szymański, Dariusz Wójcik, Rafał Lewandowski, Piotr Jankowski, Michał Jaros, Tomasz Chyła, Witosława Frankowska, Anna Mikolon, Joanna Kurek, Aneta Pawlik-Figiel czy Andrzej Szadejko. Jego najważniejszym z ostatnich projektów była lipcowa realizacja spektaklu „Latający Holender” Richarda Wagnera w ramach Baltic Opera Festival w Operze Leśnej w Sopocie wraz z chórem Opery Bałtyckiej w Gdańsku, pod batutą Marka Janowskiego i opieką artystyczną Tomasza Koniecznego.