Prowadzenie:
Gośka Isphording (Holandia)
Harmonogram:
- 10 i 12.12, godz. 10:00-14:00 | spotkania
- 11.12, godz. 17:00 | wykład „Klawesyn a ekstremum – granice instrumentu, wykonawstwa i notacji we współczesnej literaturze klawesynowej”
- 11.12, godz. 10:00-14:00 | warsztaty kompozytorskie
Warsztaty poprowadzi Gośka Isphording, klawesynistka specjalizująca się w wykonawstwie muzyki współczesnej na instrumentach historycznych. Jest aktywną solistką i kameralistką. Edukuje również kompozytorów i wykonawców prowadząc warsztaty, wykłady i kursy mistrzowskie.
Możliwe jest czynne i bierne uczestnictwo.
Zgłoszenia czynnego uczestnictwa:
Zgłoszenia (imię i nazwisko, rok studiów, specjalność) należy wysyłać na adres kolo.w1@amuz.gda.pl do 7.12.2023 r.
Partytury oraz symulacje proszę wysyłać na adres (kolo.w1@amuz.gda.pl). Zgłaszane utwory powinny być na klawesyn solo bądź z wykorzystaniem klawesynu (elektronika, preparacje instrumentu są również mile widziane). Termin przesyłania partytur i symulacji upływa 9.12.2023 r. do godz. 23:59.
Koordynator:
Joanna Liwo
Organizator:
Koło Artystyczno-Naukowe Wydziału Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki
Koło Naukowe Muzyki Dawnej
Współfinansowane przez Unię Europejską
Gośka Isphording jest klawesynistką aktywną na polu muzyki współczesnej i eksperymentalnej. Mieszka w Holandii, ale niestrudzenie pełni rolę ambasadorki polskiej muzyki poza granicami kraju.
Jest adresatką ponad stu kompozycji solowych i kameralnych napisanych z myślą o niej, w tym pięciu koncertów klawesynowych: Hanny Kulenty („GG Concerto”, 2009), Roderika de Mana („Le Clavecin Illuminé”, 2012), Andrzeja Kwiecińskiego („Concerto. Re Maggiore”, 2013), Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil („Ao-Tea-Roa”, 2019) i Evana Johnsona. („Linke Hand eines Apostels”, 2019).
Jako solistka występowała na prestiżowych festiwalach muzyki współczesnej: Huddersfield Contemporary Music Festival (Huddersfield), ICMC (Barcelona), The GAIDA Festival (Wilno), Transit (Leuven) Klangzeit Festival (Münster), Cutting Edge Festival (Londyn), Progetto Musica/Musica Experimento (Rzym), November Music Festival ('s-Hertogenbosch), Holland Festival (Amsterdam) oraz w Polsce: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (Warszawa), Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej „Musica Polonica Nova” (Wrocław), Audio Art Festival (Kraków), Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY (Lublin), Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich” (Kraków), Festiwal Muzyki Polskiej (Kraków).
W latach 2011-2015 pełniła funkcję dyrektor artystycznej Festiwalu i Konkursu Klawesynowego i Kompozytorskiego Prix Annelie de Man w Amsterdamie.
Współpracowała z takimi formacjami muzycznymi jak: Asko|Schönberg, Insomnio Ensemble, Musikfabrik; na stałe jest członkinią londyńskiego zespołu The Riot Ensemble.
Jej kreacje muzyczne prezentowane były w rozgłośniach międzynarodowych: BBC3, Radio4 NL, France Musique, NDR i zarejestrowane zostały na licznych wydaniach fonograficznych.
Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie i Królewskiego Konserwatorium w Hadze. Umiejętności w zakresie wykonawstwa współczesnej muzyki klawesynowej doskonaliła na studiach mistrzowskich u Elżbiety Chojnackiej w Mozarteum w Salzburgu oraz u Annelie de Man w Konserwatorium w Amsterdamie, gdzie obecnie prowadzi klasę klawesynu współczesnego.