Prowadzenie:

dr hab. Andrzej Morawiec
(Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie)

Harmonogram

27.11, godz. 9:00-12:30 – warsztaty

28.11, godz. 9:00-12:30 – warsztaty

Koordynator:

prof. dr hab. Anna Galikowska-Gajewska

Organizator:

Katedra Rytmiki i Improwizacji Fortepianowej


dr hab. Andrzej Morawiec
(Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie) 
tancerz, pedagog, choreograf


Absolwent bytomskiej Państwowej Szkoły Baletowej (1986) oraz Leningradzkiego Instytutu Kultury na wydziale Choreografii i Pedagogiki Baletu (1990). Tańczył w zespole baletu Państwowej Opery Śląskiej i Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu, gdzie jednocześnie zajmował się asystenturą i repetycją prac choreografów zagranicznych. Występował gościnnie w Gdańskim Teatrze Tańca i Kieleckim Teatrze Tańca. Wykładowca metodyki nauczania tańca współczesnego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na specjalności: Pedagogika Baletowa oraz Choreografia i Teoria Tańca. Nauczyciel tańca współczesnego w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku.

Pod czujnym okiem Andrzeja Morawca uczniowie tych szkół stają na podium wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów tańca, między innymi: w Gdańsku, Bytomiu, Kijowie, Rydze. Od 2019 również nauczyciel tańca współczesnego w Niepublicznej Szkole Sztuki Tańca w Siedlcach. Jego choreografie wzbogacały repertuary m.in.: Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Bałtyckiej, Teatru Miejskiego w Gdyni, Kieleckiego Teatru Tańca, Teatru Rozrywki w Chorzowie. Dwukrotnie wyróżniony przez Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej Nagrodą Indywidualną II stopnia (2005, 2019) oraz Nagrodą Indywidualną I stopnia (2022) za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce. W 2014 roku oznaczony „Zasłużony dla Kultury Polskiej" przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zdobywca nagrody ufundowanej przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, za najciekawszą i najbardziej wartościową choreografię numeru dowolnego na XXI Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w 2019 roku. Uzyskał tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej rytmika i taniec w 2010 roku, habilitowany w 2020.