V edycja Academia Musica Judaica: Warsztaty muzyczne
Zapraszamy Cię do wzięcia udziału w wyjątkowych warsztatach, inspirowanych kulturą żydowską.
Academia Musica Judaica to wydarzenie organizowane przez Fundację Kultury Zbliżenia, którego partnerem jest Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w ramach Festiwalu Kultury Żydowskiej ZBLIŻENIA. W tym roku zapraszamy Was na 5. edycję tego unikatowego przedsięwzięcia.
Uczestników projektu czekają:
- Warsztat muzyki kameralnej, prowadzony przez dr Dominikę Glapiak-Piłasiewicz (maj 2021)
- Twórczy warsztat muzyki tradycyjnej, prowadzony przez dr Maję Miro-Wiśniewską (maj 2021)
- Profesjonalne nagranie płyty audio, wydanej w ramach tegorocznego Festiwalu (proponowane daty: 25-30.06)
- Udział w charakterze wykonawcy w koncercie kameralnym w ramach Festiwalu Kultury Żydowskiej ZBLIŻENIA (planowany termin Festiwalu: 2-5.09.2021)
- Udział w procesie kreowania twórczego projektu artystyczno-nagraniowego.
Udział w projekcie jest bezpłatny.
Będziesz też miał okazję pracować nad rejestracją płyty CD, która zostanie wydana jeszcze w 2021 roku (przed wrześniową edycją Festiwalu). To znakomita sposobność, by zapoznać się z ciekawą muzyką, nagrać ją i mieć profesjonalną wizytówkę artystyczną.
Zamysł artystyczny projektu zakłada wykorzystanie wybranych pozycji z poniższego repertuaru. Jeśli masz ochotę poznać nowe, fascynujące utwory, te warsztaty są dla Ciebie! Jesteśmy otwarci również na Wasze propozycje: jeśli dysponujesz repertuarem kompozytorów żydowskiego pochodzenia lub inspirowanym tą kulturą – zgłoś się!
Repertuar:
dr Dominika Glapiak-Piłasiewicz - proponowany wybór repertuaru:
Maurice Ravel – 2 Mélodies hébraïques, na wiolonczelę i fortepian
Ernest Bloch – 3 scenes from jewish life, na wiolonczelę i fortepian
Lazare Saminsky – Hassidic Suite op. 24, na wiolonczelę i fortepian
Lazare Saminsky – 4 pieces op. 17 (Hebrew Fairy Tale, Etude, Deuxieme conte, Vision), na fortepian solo
Michał Bergson – Miniatury, na fortepian solo
Szymon Laks – Passacaille (Vocalise), na wiolonczelę i fortepian
Bela Kovacs – Shalom Aleihem, na klarnet i fortepian
Michele Mangani – Jewish suite, na klarnet i fortepian
Andrzej Czajkowski – Sonata, na klarnet i fortepian op. 1
Dr Maja Miro-Wiśniewska:
Serdecznie zapraszam na kreatywny, twórczy warsztat na bazie melodii z manuskryptów Susmana Kiselgofa.
Kiselgof był badaczem i kolekcjonerem tradycyjnej muzyki żydowskiej – prowadził wyprawy o charakterze etnomuzykologicznym na terenie Rosji. Zebrał ponad 2000 melodii, które obecnie są przechowywane w Bibliotece Narodowej Ukrainy im. Władimira Wiernadskiego. Obecnie trwa ich digitalizacja, dokonywana przez The Klezmer Institute (USA). Podjęłam kroki, by nagrania powstałe w trakcie naszego warsztatu stały się częścią międzynarodowej prezentacji tego materiału online. Podczas warsztatu będziemy pracować na 5-6 wybranymi melodiami.
Dla kogo jest ten warsztat?
Zachęcamy do zgłoszenia wszystkich instrumentalistów.
W tym roku projekt kierujemy szczególnie do studentów:
fortepianu, wiolonczeli, klarnetu, perkusji, fagotu, kontrabasu, akordeonu
Jeśli jednak czujesz, że ten warsztat jest dla Ciebie, dysponujesz repertuarem z kręgu naszych zainteresowań lub masz ochotę poznać tego typu repertuar – jesteśmy otwarte na Twoje zgłoszenie!
Jak się zgłosić?
Prześlij e-mail ze swoją specjalizacją, informacją o roku studiów i krótkim opisem swojej motywacji do udziału w projekcie do dnia 5 maja 2021 r.
Adresy e-mail: dominikaglapiak@gmail.com oraz maja.miro.wisniewska@gmail.com
Liczba miejsc na warsztacie jest ograniczona.
Pamiętaj, że decydując się na udział, deklarujesz uczestnictwo we wszystkich etapach projektu.
Masz pytania? Nie wahaj się ich zadać!
Zapraszamy!
partner:
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska, Województwa Pomorskiego, American Jewish Joint Distribution Committee oraz Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny.