V edycja Academia Musica Judaica: Warsztaty muzyczne

Zapraszamy Cię do wzięcia udziału w wyjątkowych warsztatach, inspirowanych kulturą żydowską.

 

Academia Musica Judaica to wydarzenie organizowane przez Fundację Kultury Zbliżenia, którego partnerem jest Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w ramach Festiwalu Kultury Żydowskiej ZBLIŻENIA.  W tym roku zapraszamy Was na 5. edycję tego unikatowego przedsięwzięcia.

 

Uczestników projektu czekają:

  • Warsztat muzyki kameralnej, prowadzony przez dr Dominikę Glapiak-Piłasiewicz (maj 2021)
  • Twórczy warsztat muzyki tradycyjnej, prowadzony przez dr Maję Miro-Wiśniewską (maj 2021)
  • Profesjonalne nagranie płyty audio, wydanej w ramach tegorocznego Festiwalu (proponowane daty: 25-30.06)
  • Udział w charakterze wykonawcy w koncercie kameralnym w ramach Festiwalu Kultury Żydowskiej ZBLIŻENIA (planowany termin Festiwalu: 2-5.09.2021)
  • Udział w procesie kreowania twórczego projektu artystyczno-nagraniowego. 

Udział w projekcie jest bezpłatny.

Będziesz też miał okazję pracować nad rejestracją płyty CD, która zostanie wydana jeszcze w 2021 roku (przed wrześniową edycją Festiwalu). To znakomita sposobność, by zapoznać się z ciekawą muzyką, nagrać ją i mieć profesjonalną wizytówkę artystyczną.

 

Zamysł artystyczny projektu zakłada wykorzystanie wybranych pozycji z poniższego repertuaru. Jeśli masz ochotę poznać nowe, fascynujące utwory, te warsztaty są dla Ciebie!  Jesteśmy otwarci również na Wasze propozycje: jeśli dysponujesz repertuarem kompozytorów żydowskiego pochodzenia lub inspirowanym tą kulturą – zgłoś się! 

 

Repertuar:

dr Dominika Glapiak-Piłasiewicz - proponowany wybór repertuaru:

Maurice Ravel – 2 Mélodies hébraïques,  na wiolonczelę i fortepian

Ernest Bloch – 3 scenes from jewish life, na wiolonczelę i fortepian

Lazare Saminsky – Hassidic Suite op. 24, na wiolonczelę i fortepian

Lazare Saminsky – 4 pieces op. 17 (Hebrew Fairy Tale, Etude, Deuxieme conte, Vision), na fortepian solo

Michał Bergson – Miniatury, na fortepian solo

Szymon Laks – Passacaille (Vocalise), na wiolonczelę i fortepian

Bela Kovacs – Shalom Aleihem, na klarnet i fortepian

Michele Mangani – Jewish suite, na klarnet i fortepian

Andrzej Czajkowski – Sonata, na klarnet i fortepian op. 1


Dr Maja Miro-Wiśniewska:

Serdecznie zapraszam na kreatywny, twórczy warsztat na bazie melodii z manuskryptów Susmana Kiselgofa. 

Kiselgof był badaczem i kolekcjonerem tradycyjnej muzyki żydowskiej – prowadził wyprawy o charakterze etnomuzykologicznym na terenie Rosji. Zebrał ponad 2000 melodii, które obecnie są przechowywane w Bibliotece Narodowej Ukrainy im. Władimira Wiernadskiego. Obecnie trwa ich digitalizacja, dokonywana przez The Klezmer Institute (USA). Podjęłam kroki, by nagrania powstałe w trakcie naszego warsztatu stały się częścią międzynarodowej prezentacji tego materiału online. Podczas warsztatu będziemy pracować na 5-6 wybranymi melodiami.

 

Dla kogo jest ten warsztat?

Zachęcamy do zgłoszenia wszystkich instrumentalistów.

W tym roku projekt kierujemy szczególnie do studentów:

fortepianu, wiolonczeli, klarnetu, perkusji, fagotu, kontrabasu, akordeonu

Jeśli jednak czujesz, że ten warsztat jest dla Ciebie, dysponujesz repertuarem z kręgu naszych zainteresowań lub masz ochotę poznać tego typu repertuar – jesteśmy otwarte na Twoje zgłoszenie!

 

Jak się zgłosić?

Prześlij e-mail ze swoją specjalizacją, informacją o roku studiów i krótkim opisem swojej motywacji do udziału w projekcie do dnia 5 maja 2021 r. 

Adresy e-mail: dominikaglapiak@gmail.com  oraz maja.miro.wisniewska@gmail.com

 

Liczba miejsc na warsztacie jest ograniczona. 

Pamiętaj, że decydując się na udział, deklarujesz uczestnictwo we wszystkich etapach projektu.

 

Masz pytania? Nie wahaj się ich zadać!

Zapraszamy!

 

partner:

Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku

 

Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska, Województwa Pomorskiego, American Jewish Joint Distribution Committee oraz Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny.