Temat wykładu:

Tożsamość współczesnego_ej perkusisty_ki Form and Disposition – transkrypcja i reinterpretacja

Temat Warsztatu:

Strategie rozwoju indywidualnego i społecznego dzisiejszego_ej perkusisty_ki

Koordynator:

dr Paweł Nowicki

Organizator:

Katedra Instrumentów Dętych i Perkusji


Koncert na zakończenie warsztatów

26.10.2024, Nowe Muzeum Sztuki NOMUS

Karkowski Form and Disposition by Wnuk/Peszat, NeoArte Festival Albo Form and Disposition: Wnuk/Peszat/Karkowski


Aleksander Wnuk (*1987)

Multiperkusista, performer, improwizator, twórca dźwiękowy i doktor sztuki. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej, nowej, eksperymentalnej jako solista i kameralista. Jego zainteresowania repertuarowe ogniskują się wokół muzyki multiperkusyjnej i intermedialnej. Obejmują zarówno nowo zamawiane kompozycje, utwory ostatnich dwóch dekad, jak również klasykę literatury. Często skupia się na zagadnieniach post-instrumentalnych, pracy z obiektami i na cielesności wykonawstwa. Interesuje go przełamywanie praktyk tradycyjnych/akademickich i eksperyment. Tworzy autorską muzykę na pograniczach gatunków – Lupnik, Komentarz eufemistyczny, Seeking Mother. Zajmuje się swobodną improwizacją, performansem instrumentalnym, tworzeniem i wykonawstwem muzyki w spektaklach tanecznych (Manhattan, MISSPIECE) i spektaklach teatru dramatycznego (Art of Living, Niemęski, w których to produkcjach performuje role sceniczne). Publikował w magazynie o muzyce współczesnej Glissando i w Ruchu Muzycznym. Współpracował m.in. z Pierrem Jodlowskim, Sarą Nemtsov, Trondem Reinholdtsenem, Matthew Shlomowitzem, Wojtkiem Blecharzem. Pośród jego najistotniejszych dokonań jest światowe prawykonanie koncertu En Face na perkusję solo, narratora i orkiestrę Sary Nemtsov, autorska transkrypcja noisowej kompozycji na perkusję i live-electronics Form and Disposition Zbigniewa Karkowskiego (wraz z Piotrem Peszatem), liczne recitale solowe i koncerty kameralne na najważniejszych festiwalach muzyki nowej (MaerzMusik Berlin, Darmstadt, Warsaw Autumn, Unsound, Musica Electronica Nova, Sacrum Profanum, Sanatorium Dźwięku). Współtworzy zespoły: Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble (zdobywcy Ernst von Siemens Ensemble Prize 2021-22 i zespół rezydujący podczas Internationale Ferienkurse fur Neue Musik Darmstadt 2023) i Krakow Improvisers Orchestra, duety: z Pauliną Owczarek i z Michałem Lazarem (Surreal Voyagers). Gościnnie koncertował z Hashtag Ensemble i Orkiestrą Muzyki Nowej. Współpracuje z Narodowym Starym Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Wiele lat był członkiem Percurama Percussion Ensemble w Kopenhadze. Wykształcenie zdobył w Danii, Polsce, Austrii i Niemczech. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku i Królewskiego Konserwatorium Muzycznego w Kopenhadze, w renomowanej klasie prof. Gerta Mortensena, gdzie po studiach magisterskich ukończył prestiżową Soloist Class. Edukację uzupełniał na Internationale Ferienkurse für Neue Musik w Darmstadt, Academy for Contemporary Music impuls w Grazu, Ensemble Recherche Akademie we Fryburgu i IEMA. Pracę doktorską obronił na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, gdzie obecnie naucza w Katedrze Perkusji i Muzyki Współczesnej.

aleksanderwnuk.com
aleksanderwnuk.bandcamp.com

 

Aleksander Wnuk (*1987)

Multi-percussionist, performer, improviser, sound artist and phd in Arts, based in Krakow, Poland. He specializes in performing Contemporary, New and Experimental Music, as a soloist and chamber musician. His interests mostly revolve around multi-percussion and intermedia genres. His repertoir covers newly comissioned works, pieces of the last two decades, as well as classical and modern literature. He often focuses on post-instrumental issues, working with objects and on the corporeality of the performance. Aleksander is interested in braking traditional/academic practices and the experiment itself. He creates his own music combining musical genres – Lupnik, Komentarz eufemistyczny, Seeking Mother. His activity includes free improvisation, instrumental performance art, composing and performing music for dance performance (Manhattan, MISSPIECE) and dramatic theater (Art of Living, Unmanly, in which productions he also performs stage roles). Writings of his have been published in the magazines Glissando and Ruch Muzyczny. He collaborated, among others with Pierre Jodlowski, Sara Nemtsov, Trond Reinholdtsen, Matthew Shlomowitz, Wojtek Blecharz. Among the most significant achievements is the World Premiere of Sarah Nemtsov’s concerto for solo percussionist, narrator and large orchestra En Face, own transcription of Zbigniew Karkowski’s noise composition for percussion and live-electronics Form and Disposition (together with Piotr Peszat), numerous solo recitals and chamber performances at most prominent festivals for New Music (MaerzMusik Berlin, Darmstadt, Warsaw Autumn, Unsound, Musica Electronica Nova, Sacrum Profanum, Sanatorium of Sound). Currently he is a member of Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble (holder of Ernst von Siemens Ensemble Prize 2021-22 and ensembe in residence at Internationale Ferienkurse fur Neue Musik Darmstadt 2023), Krakow Improvisers Orchestra, duos: with Paulina Owczarek, and with Michał Lazar (Surreal Voyagers). As a guest artist he co-operated with Hashtag Ensemble and New Music Orchestra. He is collaborating with The Helena Modrzejewska National Stary Theatre in Krakow. He was a member of Percurama Percussion Ensemble for many years. He obtained education in Denmark, Poland, Austria and Germany. This includes Academy of Music in Gdansk and Royal Danish Academy of Music in Copenhagen (reputable class led by Prof. Gert Mortensen, where he also completed prestigious Soloist Class), Internationale Ferienkurse für Neue Musik in Darmstadt, impuls Academy in Graz, Ensemble Recherche Akademie in Freiburg and IEMA. He defended his doctoral thesis at the Krzysztof Penderecki Academy of Music in Krakow, where he currently teaches in the Department of Percussion and Contemporary Music.

aleksanderwnuk.com
aleksanderwnuk.bandcamp.com