Wydarzenie odbędzie się z zachowaniem aktualnie panującego reżimu sanitarnego.
Liczba miejsc jest ograniczona. Prosimy o wcześniejsze przybycie celem obowiązkowego wypełnienia oświadczenia uczestnika.
Formularz można także POBRAĆ TUTAJ, uzupełnić, wydrukować i podpisany przynieść ze sobą na wydarzenie.
Przed wejściem na wydarzenie formularz należy wrzucić do urny przy drzwiach.


Harmonogram:

 

26.11 / piątek 

  • godz. 10:00 / sala 304 w budynku żółtym
    Mistrzowski kurs interpretacji muzyki wokalnej dla śpiewaków i pianistów
    Prowadzenie: Marcin Kozieł
    W ramach programu Erasmus+
  • godz. 18:00 / Sala S1 w budynku żółtym
    Otwarcie Sali im. prof. Floriana Skulskiego (sala 206 w budynku żółtym)
    Wykład: mgr Wojciech Dowgiałło „Florian Skulski – człowiek, artysta, pedagog”

    Fotorelacja

27.11 / sobota 

  • godz. 10:00 / sala 304 w budynku żółtym
    Mistrzowski kurs interpretacji muzyki wokalnej dla śpiewaków i pianistów
    Prowadzenie: Marcin Kozieł
    W ramach programu Erasmus+

28.11 / niedziela

  • godz. 10:00 / Aula Koncertowa w budynku czerwonym
    Mistrzowski kurs interpretacji muzyki wokalnej dla śpiewaków i pianistów
    Prowadzenie: Marcin Kozieł
    W ramach programu Erasmus+
  • godz. 10:00 / Sala S1 w budynku żółtym
    Mistrzowski kurs interpretacji songu musicalowego
    Prowadzenie: Tomasz Steciuk 
  • godz. 18:00 / Aula Koncertowa w budynku czerwonym
    Koncert uczestników mistrzowskiego kursu interpretacji muzyki wokalnej dla śpiewaków i pianistów
    Fotorelacja

29.11 / poniedziałek 

  • godz. 12:00 / Platforma Zoom, Meeting ID: 627 296 8697
    Sesja naukowa
    Moderacja: prof. dr Andrzej Nanowski

    godz. 12:00 Tomasz Steciuk
    Aktor w musicalu  

    godz. 13:00 mgr Anastazja Simińska (aMuz w Gdańsku)
    Holistyczny rozwój aktora musicalowego na przykładzie własnych doświadczeń 

    godz. 14:30 dr hab. Małgorzata A. Szyszkowska (UMFC w Warszawie)
    Między Hamiltonem a Dear Evan Hansenem. Nowe-stare techniki wokalne między ekspresyjnością a terapią w poszukiwaniu wyrazu życia współczesnego 

    godz. 15:00 dr Miłosz Gałaj (aMuz w Gdańsku)
    Źródła estetyki śpiewu musicalowego w ujęciu historycznym 

    godz. 15:30 dr Aleksandra Zając-Kiedysz (aMuz w Gdańsku)
    Widowiskowość i nowe technologie we współczesnym musicalu

  • RECITAL ODWOŁANY Z POWODU CHOROBY ARTYSTY
    godz. 18:00
    / Sala Koncertowa w budynku żółtym
    Mistrzowski Recital Wokalny 

    Wykonawcy:
    Adam Palka – bas
    Marcin Kozieł – fortepian

    Program:
    Modest Musorgski – cykl „Pieśni i tańce śmierci”
    Charles Gounod – Vous qui faites l'endormie – z opery „Faust”
    Carlos Gomes – Di sposo, di padre – z opery „Salvator Rosa”
    Piotr Czajkowski – Gospod moi – z opery „ Jolanta”
    Giuseppe Verdi – Infelice, e tuo – z opery „Ernani”
    Arrigo Boito – Son lo spirito – z opery „Mefistofeles”

30.11 / wtorek 

  • godz. 10:00 / Platforma Zoom, Meeting ID: 627 296 8697
    Sesja naukowa
    Moderacja: dr hab. Bogumiła Weretka-Bajdor

    godz. 10:00 dr Karin Wiktor-Kałucka (AMKP w Krakowie)
    Liryka rosyjskiego Symbolizmu w aspekcie problemów interpretacji utworów wokalno-kameralnych na przykładzie Romansów op. 38 Sergieja Rachmaninowa 

    godz. 10:30 dr Zuzanna Lisiecka (aMuz w Gdańsku)
    Wpływ pracy z wokalistą na rozwój warsztatu pianisty

    godz. 11:00 dr Anna Sawicka (Opera Bałtycka, Zespół Szkół Muzycznych w Gdańsku-Wrzeszczu)
    Zadania wokalne w instrumentalnych utworach kompozytorów współczesnych – problemy wykonawcze 

    godz. 11:30 dr n. med. Maria Mielnik (Gdański Uniwersytet Medyczny)
    Wpływ prekursora laryngoskopii pośredniej Manuela Garcii na rozwój medycyny oraz wykorzystanie elementów techniki wokalnej rehabilitacji pacjentów z zaburzeniami mowy i głosu 

    godz. 12:00 dr Marta Gabryelczak-Paprocka (Studium Muzyki Kościelnej Archidiecezji Łódzkiej)
    Postrzeganie współczesnych solistów śpiewaków przez środowisko odbiorców kultury masowej 

  • godz. 14:00 / Platforma Zoom, Meeting ID: 627 296 8697
    Sesja naukowa
    Moderacja: ks. dr hab. Robert Kaczorowski

    godz. 14:00 Marta Błaszak (aMuz w Gdańsku)
    Hrabianka Maria Zamoyska – życie i twórczość muzyczna 

    godz. 14:30 mgr Magdalena Molendowska (aMuz w Gdańsku)
    Norwid w pieśni wczoraj i dziś 

    godz. 15:00 dr hab. Anna Mikolon (aMuz w Gdańsku) 
    Antoni Kątski (1816-1899) jako kompozytor pieśni 

  • godz. 18:00 / Sala Koncertowa w budynku żółtym
    Otwarcie Sali im. prof. Zofii Janukowicz-Pobłockiej (sala 301 w budynku żółtym)
    Fotorelacja

Organizatorzy:

Katedra Wokalistyki

Katedra Musicalu

Międzywydziałowa Katedra Akompaniamentu

Rada Naukowa Sesji:

prof. dr hab. Piotr Kusiewicz

prof. dr hab. Ewa Marciniec

prof. dr Andrzej Nanowski

dr hab. Bogumiła Weretka Bajdor


 

ADAM PALKA / bas
Urodzony w Wałbrzychu, gdzie w klasie wiolonczeli ukończył PZSM im. Stanisława Moniuszki.
Absolwent, a w latach 2007–2009 asystent w klasie śpiewu solowego profesora Floriana Skulskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.

Już w czasie studiów rozpoczął współpracę z Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Nova w Bydgoszczy oraz Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie. Po ukończeniu studiów również z Teatrem Wielkim w Poznaniu i Operą Wrocławską.
Koncertował w filharmoniach Narodowej w Warszawie, Bałtyckiej, Poznańskiej i Łódzkiej.

W 2009 roku za osiągnięcia artystyczne został wyróżniony Nagrodą Teatralną Marszałka Województwa Pomorskiego oraz nagrodą teatralną Miasta Gdańska.
W 2010 roku zdobył II nagrodę w kategorii głosów męskich na VII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie.
W 2011 roku został finalistą konkursu Placida Domingo – Operalia w Moskwie.

W sezonie artystycznym 2009/2010 był członkiem studia operowego przy Operze w Zurychu, gdzie doskonalił umiejętności wokalne pod kierunkiem Fransico Araizy. Następnie przez trzy lata należał do zespołu solistów w Deutsche Oper am Rhein w Düsseldorfie, gdzie występował m.in. jako Don Basilio, Leporello, Figaro i Colline (La Boheme).
Od sezonu 2013/2014 dołączył do zespołu Staatsoper Stuttgart, gdzie śpiewa takie partie, jak Walter (Luisa Miller), Don Basilio, Leporello, Rodolfo (Lunatyczka), Gremin (Eugeniusz Oniegin) Colline. Sir Giorgio (I Puritani), Borys (Boris Godunov) czy Mephistophele (Faust).

Oklaskiwała go publiczność teatrów: New National Theater Tokio, Oper Köln, The Bolshoi Theater (Moskwa) – Figaro – Le Nozze, Opernhaus Zürich – Leporello/Don Giovanni, Grand Théâtre de Geneve, Teatro Real w Madrycie, Staatsoper Wien – Mephisto – Faust, Opera National de Paris – Skula – Prince Igor, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, Royal Opera House Covent Garden w Londynie Il Commendatore – Don Giovanni.
Jego debiut w wiedeńskiej Staatsoper w roli Mephistophelesa w Fauście Gounod'a został okrzyknięty przez krytyków jako odkrycie sezonu.

Współpracuje m.in. z Münchner Philharmoniker, Tonhalle Orchester Zürich, Radiophilharmonie Hannover, Malmö Symphony Orchestra.

Najbliższe plany artystyczne to m.in. debiut w monachijskiej Staatsoper, oraz powroty do Royal Opera House, Opera de Paris, Teatro Real w Madrycie i Gran Teatre del Liceu w Barcelonie.

 


MARCIN KOZIEŁ
Mieszka i pracuje w Wiedniu, gdzie studiował na Uniwersytecie Muzycznym (akompaniament pieśni) oraz w Konserwatorium Muzycznym (korepetycje operowe).

Współpracuje z najważniejszymi austriackimi instytucjami kulturalnymi m.in. Theater an der Wien i Wiener Kammeroper, w której pracuje jako pianista koncertujący oraz korepetytor solistów. Od marca 2010 prowadzi klasę korepetycji wokalnej na Universität für Musik und darstellende Kunst.

Akompaniował osobowościom polskiej estrady i sceny operowej (m.in. Andrzej Hiolski, Izabella Kłosińska, Anna Lubańska, Urszula Krygier, Łucja Prus, Danuta Błażejczyk, Jerzy Połomski, Aneta Łastik, Agnieszka Fatyga, Hanka Bielicka) oraz wielu zagranicznym artystom (m.in. Matjas Robavs, Klemens Sander, Daniela Fally, Angelika Kirschschlager, Miriam Albano).

Towarzyszył śpiewakom podczas konkursów wokalnych m.in. w Atenach, Zwickau, Wiedniu, Nowym Sączu, Warszawie, Bydgoszczy i Lublinie, zdobywając niejednokrotnie laury za najlepszy akompaniament.

Współpracuje z nauczycielami śpiewu (m.in. Heleną Łazarską, Gerhardem Kahrym, Margreet Honig, Rudolfem Piernayem, Claudią Viscą, Grace Bumbry), towarzysząc im podczas kursów wokalnych na całym świecie (m.in. Salzburg, Melk, Kraków, Lubeka, Reykjavik).
Artysta prowadzi również wysoko cenione, autorskie kursy dla śpiewaków i pianistów (uczelnie muzyczne w Bydgoszczy, Poznaniu, Reykjaviku, akademia chóralna w Lubece).

Na co dzień w stolicy Austrii udziela wielu konsultacji muzycznych śpiewakom z całego świata. Podczas wiedeńskich produkcji operowych z Placido Domingo artysta bardzo często proszony jest o pomoc w przesłuchaniach śpiewaków, którzy chcą zaprezentować się przed Maestro.

W Kammeroper w sezonie 2015/16 objął stanowiska opiekuna muzycznego i wokalnego przy szkole operowej (Junges Ensemble) powstałej w Theater an der Wien. Przez następne sezony towarzyszył wszystkim śpiewakom w kolejnych edycjach szkoły operowej w ich recitalach solowych. Wykonywał bogaty repertuar – utwory od francuskiego baroku, poprzez hiszpańskie zarzuele i argentyńskie tanga, aż do światowych premier utworów napisanych specjalnie dla wiedeńskiego studia operowego.

Podczas wieloletniej współpracy z festiwalem Schleswig-Holstein oraz Chor Akademie Lübeck jako śpiewak a potem przede wszystkim jako korepetytor prowadził próby do wielu dzieł oratoryjnych. Pracował u boku wybitnych osobistości muzyki klasycznej takich jak m.in. Sir Neville Marriner (Missa cellensis J. Haydna), Enoch zu Guttenberg (Pory roku J. Haydna), Sir Roger Norrington (Msza h-moll J.S. Bacha, Daphnis e Chloe M. Ravela), Christoph Eschenbach (IX Symfonia L. van Beethovena), Helmut Rilling (Bachowska Pasja św. Jana), Krzysztof Penderecki (VIII Symfonia – Pieśni przemijania).

Artysta współpracował również z wieloma ważnymi polskimi centrami kulturalnymi: w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej przygotowywał solistów do oper współczesnych i niemieckojęzycznych (Elektra R. Straussa, Medeamaterial P. Dusapina, Jakob Lenz W. Rihma) oraz współpracował z tamtejszym studiem operowym. Dla Filharmonii Narodowej przygotowywał solistów oraz chór do koncertowych wykonań wielkich dzieł: Ariadna na Naksos R. Straussa, Tristan i Izolda oraz Walkiria R. Wagnera (dwa ostatnie przygotowywane i wykonane również w Filharmonii Poznańskiej), a także Der Silbersee K. Weilla. Dla Teatru Wielkiego w Poznaniu przygotowywał z solistami Parsifala R. Wagnera. Opera Bałtycka zaprosiła go do współpracy przy najnowszej produkcji Fidelio L. v. Beethovena. Z Krakowem związany jest przez współpracę z festiwalem Muzyka Polska oraz Opera Rara (przygotowanie solistów, kursy mistrzowskie, recitale). Latem 2020 roku w Filharmonii Warmińskiej nagrał komplet pieśni Italienisches Liederbuch H. Wolfa.
Przygotowywał solistów do wielu międzynarodowych projektów. Były to m.in.: Czarodziejski flet W.A. Mozarta (tournée po Japonii, 2006), L'enfant et les sortilèges M. Ravela (Theater Akzent, Wiedeń, 2006), The Maid And The Thief C. Menottiego (Osnabruck, 2006), Ifigenia w Taurydzie C. W. Glucka (Stadttheater Wien, 2007), Zemsta nietoperza J. Straussa (Y. Menuhin Festival, Gstaad, 2008 oraz Comödie Theater, Nürnberg, 2009), Der Prinz von Homburg H.W. Henzego (Theater an der Wien, 2009). Ostatnie produkcje artysty to Wilhelm Tell G. Rossiniego, światowa premiera opery Hamlet A. Schreiera w Theater an der Wien, Dziewica orleańska P. Czajkowskiego, Rusałka A. Dvořáka, Halka S. Moniuszki na Rok Moniuszkowski z Piotrem Beczałą w roli Jontka, Fidelio L. van Beethovena na Rok Beethovenowski w Wiedniu oraz Porgy and Bess G. Gershwina.

Od marca 2021 regularnie współpracuje również z największymi obecnie gwiazdami scen operowych: Ramonem Vargasem, Josifem Eyvazovem oraz Anną Netrebko, z którą studiuje przede wszystkim wymagającą niemieckojęzyczną literaturę operową.

Artysta otrzymał w 2021 niezwykle zaszczytny w niemieckojęzycznym świecie muzycznym tytuł Kammersaenger.

TOMASZ STECIUK

Absolwent Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni.

Od 1990 roku związany z Teatrem Muzycznym w Gdyni. Już w czasie studiów zagrał rolę Mariusza w Nędznikach, Perczyka w Skrzypku na dachu i Chino w musicalu West Side Story. W 1994 został laureatem Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Wykonawca głównych ról w musicalach: Evita (Che) i Jesus Christ Superstar (Judasz). Grał główne role w licznych przedstawieniach muzycznych, m.in. Czarnoksiężnik z krainy Oz, Wichrowe wzgórza, Szachy. Od 2000 roku aktor Teatru Muzycznego ROMA, w którym zagrał takie role jak: Szef w Miss Saigon, Anioł w Grease, Kot Gus w Kotach, Pan Kleks i Filip Golarz w Akademii Pana Kleksa, Upiór w Upiorze w Operze, Thenardier w Les Miserables, Dżin w Aladynie. Zagrał brata No Moe w musicalu Pięciu braci Moe w reżyserii O. Lubaszenko. Odtwórca roli Laurentego w musicalu J. Józefowicza Romeo i Julia w Teatrze Buffo. Zagrał Fagina, główną rolę w musicalu Oliver! w reżyserii M. Piekorz, w Teatrze Rozrywki w Chorzowie. Zagrał rolę Janusza Korczaka w musicalu Korczak, rolę Upiora i dyrektora opery Andre w realizacji Upiora w Operze i Mordki w Skrzypku na dachu w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Wcielił się w postać Edwina Kolanki w polskiej prapremierze musicalu Zły w reż. W. Kościelniaka w Teatrze Muzycznym w Gdyni. Zagrał główną rolę, Gomeza Adamsa, w musicalu Teatru Muzycznego w Gliwicach Rodzina Addamsów w reż. J. Mikołajczyka.

Osobną sferą jego aktywności zawodowej jest praca w dubbingu filmowym, gdzie stworzył blisko sto kreacji, m.in. Prosiaczek w Disneyowskim Kubusiu Puchatku, Szeregowy w Pingwinach z Madagaskaru, role w filmach: Happy Feet: Tupot małych stóp, Charlie i fabryka czekolady, Disco Robaczki, Shrek, Lorax. Ma za sobą szereg ról w polskich serialach, takich jak Miodowe Lata, Król Przedmieścia, Klan i inne. W 2017 roku zagrał główną rolę, Komarowskiego, w Doktorze Żywago w Operze w Białymstoku oraz Biggleya w Jak odnieść sukces zbytnio się nie wysiliając w Teatrze Rozrywki w Chorzowie. W 2018 roku na deskach warszawskiego teatru Syrena zagrał główną rolę, Darylla Van Horna, w musicalu Czarownice z Eastwick, w którym to spektaklu był również drugim reżyserem. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu występuje w Evicie (Peron), Zakonnicy w przebraniu (Curtis), Rodzinie Addamsów (Gomez).


KOMUNIKAT

Sesja naukowa w ramach XI Gdańskich Dni Wokalistyki Musica Vocale 2021
29-30 listopada 2021

 

Już po raz jedenasty Wydział Wokalno-Aktorski, tym razem przy współpracy z Międzywydziałową Katedrą Akompaniamentu, organizuje święto wokalistyki w murach Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Obok koncertów i warsztatów zaplanowano również sesję naukową, która odbyć się ma w dn. 29-30 listopada 2021 r. Będzie ona okazją do spotkania osób zainteresowanych wymianą poglądów, wiadomości i wyników badań nad problematyką szeroko rozumianej muzyki wokalnej.

Proponowane bloki tematyczne:

  • WCZORAJ I DZIŚ historia wokalistyki i muzyki wokalnej: dzieła (w tym również musical), postaci (twórcy, wykonawcy); nowa i najnowsza muzyka wokalna; obecne trendy i przyszłe perspektywy;
  • KNOW HOW problematyka wykonawcza; muzyka wokalna a inne dziedziny sztuki (literatura, sztuki piękne, film, teatr); różne aspekty techniki wokalnej; współczesne techniki wokalne;
  • ZAGRAJMY RAZEM partnerstwo w muzyce wokalnej; perspektywa pianisty/instrumentalisty -współwykonawcy muzyki wokalnej

Zgłoszenia chęci uczestnictwa wraz z proponowanym tematem prezentacji i abstraktem prosimy nadsyłać na załączonej karcie udziału do dnia 15 października 2021 na adres k.bobrzecki@amuz.gda.pl.

Osoby, których zgłoszenia zostały zakwalifikowane do programu Sesji, powiadomione zostaną drogą mailową do dnia 22 października odrębnym komunikatem. Informujemy również, że czas wystąpień nie powinien przekroczyć 25 minut. Językiem konferencyjnym jest język polski.

Za udział w Sesji należy uiścić opłatę konferencyjną w wysokości 180 zł, na konto wskazane w komunikacie, najpóźniej do dnia 31 października 2021.

 

Pobierz:

Sesja naukowa w ramach XI Gdańskich Dni Wokalistyki Musica Vocale 2021_KARTA ZGŁOSZENIA