Wydarzenie odbędzie się z zachowaniem aktualnie panującego reżimu sanitarnego.
Liczba miejsc jest ograniczona. Prosimy o wcześniejsze przybycie celem obowiązkowego wypełnienia oświadczenia uczestnika.
Formularz można także POBRAĆ TUTAJ, uzupełnić, wydrukować i podpisany przynieść ze sobą na wydarzenie.
Przed wejściem na wydarzenie formularz należy wrzucić do urny przy drzwiach.

Prowadzenie spotkania:

prof. dr hab. Piotr Kusiewicz

organizator:

Katedra Wokalistyki


fot. Tamara Wyrzykowska

dr Krzysztof Bobrzecki

Baryton. Absolwent Politechniki Białostockiej (Instytut Zarządzania i Marketingu) oraz Uniwersytetu w Białymstoku (studia podyplomowe w zakresie public relations). Swoje losy postanowił jednak związać z muzyką. Głos kształcił pod kierunkiem prof. Violetty Bieleckiej w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia w Białymstoku, a następnie w klasie śpiewu solowego prof. Ryszarda Minkiewicza w gdańskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki, którą ukończył w 2008 r. Swe umiejętności rozwijał biorąc udział w licznych kursach mistrzowskich.

Wśród jego muzycznych osiągnięć warto wymienić nagrania płytowe min. Litanii Ostrobramskich St. Moniuszki, Navidad Nuestra A. Ramireza, czy też odnalezionej po latach Pasji Gdańskiej G. Ph. Telemanna. W 2016 r. ukazał się na CD jego recital pieśni Shakespeare Songs, a 2019 pojawił się jako Maciej w Strasznym dworze Moniuszki, albumie wydanym z okazji jubileuszu Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. W 2020 r. jako owoc kilkuletnich badań ukazały się dwa wydawnictwa płytowe z zebranymi pieśniami Juliusza Wertheima, które artysta zarejestrował wraz z pianistką Anną Mikolon.

W szerokim repertuarze śpiewaka, obejmującym dzieła od Baroku po muzykę XXI w., znajduje się kilkaset pieśni (w tym kilkanaście cykli m.in. F. Schuberta, R. Schumanna, M. Ravela, C. Debussy’ego, J. Iberta, A. Dvořaka, E.W. Korngolda, G. Finziego, T. Bairda, W. Kilara). Ważne miejsce w artystycznej działalności Krzysztofa Bobrzeckiego zajmuje także muzyka oratoryjno-kantatowa.

W repertuarze operowym śpiewaka znajdują się m. in. partie Don Giovanniego (Don Giovanni Mozarta), Marcina i Serwacego (Verbum nobile Moniuszki), Leonarda (The Comedy of The Dumb Wife Z. Kasserna), Guglielma (Le Villy Pucciniego), Doktora Falke (Zemsta nietoperza J. Straussa), Markiza i Barona (La Traviata Verdiego). Oklaskiwany był jako Samuel w Balu Maskowym (Verdi), Melitone i Chirurg w Mocy przeznaczenia (Verdi), Crespel i Schlemil w Opowieściach Hoffmanna (Offenbach) oraz Shaunard w Cyganerii (Puccini). Chętnie powierza mu się role w operach współczesnych, brał min. udział w prawykonaniu opery Jana Michała Wieczorka Jan z Kolna (Mistrz Maszopski)uczestniczył w inscenizacji opery Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem Michaela Nymana (Doktor P.), a w 2013 roku w prawykonaniu światowym opery Przemysława Zycha Poiesis (Profesor).

Recenzenci jego występów obok muzykalności i umiejętności wokalnych podkreślają zwłaszcza warsztat aktorski, który zdobywał pod kierunkiem prof. Grzegorza Chrapkiewicza i st. wykł. Joanny Bogackiej. Jeszcze w trakcie studiów brał udział w studenckich spektaklach dramatycznych goszczących w gdańskim Teatrze Wybrzeże (Staroświecka komedia i Piaskownica w reż. G. Chrapkiewicza). Jako ceniony interpretator słowa zapraszany był wielokrotnie do udziału w wieczorach słowno-muzycznych, gdzie prezentował poezję i prozę ks. J. Twardowskiego, S. Wyspiańskiego, K. Wojtyły, Wł. Sebyły, K.I. Gałczyńskiego i in.

Od 2008 r. Krzysztof Bobrzecki jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, gdzie jest wykładowcą śpiewu. W 2015 r. uzyskał stopień doktora w dyscyplinie wokalistyka. Od 2020 r. jest Dziekanem Wydziału Wokalno-Aktorskiego.