Majowy koncert z cyklu Nowa Muzyka w Starym Ratuszu będzie prezentacją projektu Akademia Performatyki, rozwijanego przez Małgorzatę Walentynowicz i Antoniego Michnika – duetu doświadczonych muzyków, performerów, kuratorów i badaczy współczesnej muzyki.
 
Koncert będzie stanowił połączenie eksperymentalnych utworów przygotowanych przez duet prowadzących Akademię oraz warsztatowych interpretacji konceptualnych partytur ze zbioru „Hausmusik Kollektive” pod redakcją Claudii Molitor, przygotowanych w trakcie wcześniejszych otwartych warsztatów 27.04 o g. 16-20 w Nadbałtyckim Centrum Kultury.
Do pierwszej grupy utworów należą dadaizujący „Laufzeitumgebung” Steffena Krebbera, eklektycznie-„nowodyscyplinowe” „Endless Shrimps” Jessie Marino, „Rituals”Sławomira Wojciechowskiego – napisany specjalnie dla Małgorzaty Walentynowicz i z wideo Doroty Walentynowicz – a także „Four-Directional Song Of Doubt For Five Voices” Emmetta Williamsa, który zostanie wykonany w specjalnej aranżacji z udziałem publiczności.
 
„Hausmusik Kollektive” to zbiór partytur powstałych w trakcie pandemicznego lockdownu – podczas warsztatów zastanowimy się, jak te kompozycje można zinterpretować na użytek postpandemicznego koncertu muzyki elektroakustycznej.
Zapraszamy do przesyłania zgłoszeń chęci udziału w warsztatach na adres antek_antek@poczta.onet.pl.
 

Program koncertu:

  • Steffen Krebber „Laufzeitumgebung” (2012) na talkbox, keyboard i wideo
    Małgorzata Walentynowicz – keyboard
    Antoni Michnik – talkbox
    Dariusz Mazurowski – realizacja elektroakustyczna
  • „Hausmusik Kollektiv I” realizacja partytur zebranych pod redakcją Claudii Molitor (2020)
    Małgorzata Walentynowicz, Antoni Michnik – koncepcja realizacji, praca warsztatowa, a także Nikola Freda, Marta Grodź, Izabela Pożoga, Malwina Pakuła, Bartosz Śpiewak, Wojciech Kubik oraz inni uczestnicy i uczestniczki otwartych warsztatów – performance
    Dariusz Mazurowski – komputer, realizacja elektroakustyczna
  • Sławomir Wojciechowski „Rituals” (2020) na fortepian, wideo (autorstwa Doroty Walentynowicz) i elektronikę
    Małgorzata Walentynowicz – fortepian
    Sławomir Wojciechowski – komputer, realizacja elektroakustyczna
  • Jessie Marino „Endless Shrimps” (2015) na 2 performerów, obiekty, video i ścieżkę stereo
    Małgorzata Walentynowicz – performance
    Antoni Michnik – performance
    Dariusz Mazurowski – komputer, realizacja elektroakustyczna
  • Emmett Williams „Four-Directional Song of Doubt for Five Voices”(1957) utwór z udziałem widowni, wersja przygotowana specjalnie na ten koncert
    Antoni Michnik – prowadzenie
    Dariusz Mazurowski – komputer, realizacja elektroakustyczna
  • „Hausmusik Kollektiv II” realizacja partytur zebranych pod redakcją Claudii Molitor (2020)
    Małgorzata Walentynowicz, Antoni Michnik, Nikola Freda, Marta Grodź, Izabela Pożoga, Malwina Pakuła, Bartosz Śpiewak, Wojciech Kubik oraz inni uczestnicy i uczestniczki otwartych warsztatów – performance
    Dariusz Mazurowski – komputer, realizacja elektroakustyczna

Realizacja elektroakustyczna:

Dariusz Mazurowski

Koordynacja artystyczna, produkcja:

Dariusz Mazurowski, Krzysztof Olczak, Monika Łajming

ORGANIZATOR:

Nadbałtyckie Centrum Kultury

Współorganizatorzy:

Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, Polskie Stowarzyszenie Muzyki Elektroakustycznej PSeME
 
Zrealizowano przy pomocy finansowej Województwa Pomorskiego
Zrealizowano ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego