Wydarzenie odbędzie się z zachowaniem aktualnie panującego reżimu sanitarnego.
Liczba miejsc jest ograniczona. Prosimy o wcześniejsze przybycie celem obowiązkowego wypełnienia oświadczenia uczestnika.
Formularz można także POBRAĆ TUTAJ, uzupełnić, wydrukować i podpisany przynieść ze sobą na wydarzenie.
Przed wejściem na wydarzenie formularz należy wrzucić do urny przy drzwiach.


DO POBRANIA – MATERIAŁY KONFERENCYJNE:


Harmonogram:

godz. 10:00-18:00 / Prezentacja referatów

Sala Senatu w budynku czerwonym aMuz (w Sali Senatu podczas prezentacji referatów może zasiadać publiczność – pod warunkiem spełniania rygorów sanitarnych) / ZOOM (Meeting ID: 980 5995 7657, Passcode: 138437)

godz. 10:00 Otwarcie sesji
Kierownik naukowy projektu, Prodziekan Wydziału Instrumentalnego – dr Mirosław Pachowicz
Kierownik Katedry Instrumentów i Perkusji – dr hab. Andrzej Wojciechowski


Panel I
godz. 10:15 – 12:45 „W poszukiwaniu nowych rozwiązań” – moderator dr Mirosław Pachowicz

  • dr Maja Miró-Wiśniewska
    Żaba – skok – plusk. Czego nauczyły mnie instrumenty historyczne? – ONLINE
  • dr hab. Agata Kielar-Długosz
    Theobald Böhm (1794-1881) – „ojciec” współczesnego fletu poprzecznego. Przełomowe dokonania w budowie instrumentu – ONLINE
  • dr Lorena Mac
    Nowe oblicze oboju przełomu XIX i XX wieku. Gdy chęć postępu zmienia niedoskonałą rzeczywistość – ONLINE
  • dr Krzysztof Krzyżewski
    Klarnet Es – poszukiwanie tożsamości – STACJONARNIE
  • dr Rafał Jędrzejewski
    „Oscylacje Multifoniczne” w grze na flecie – przykład nowych możliwości brzmieniowych osiąganych połączeniem współczesnych technik sonorystycznych – STACJONARNIE

Panel II
godz. 13:15 – 14:15 „Instrumenty dęte drewniane w twórczości kompozytorskiej” – moderator dr hab. Monika Karwaszewska

  • dr Mirosław Pachowicz
    Twórczość Henri’ego Dutilleux na instrumenty dęte drewniane i fortepian jako wyraz poszukiwań własnego stylu – STACJONARNIE
  • dr Paweł Kroczek
    Twórczość klarnetowa wybranych kompozytorów poznańskich XX wieku ze szczególnym uwzględnieniem dorobku Józefa Madei – ONLINE

Panel III
godz. 15:00 – 16:00 „Fundamenty – technika i aparat gry” – moderator – dr hab. Andrzej Wojciechowski

  • mgr Adam Wojtasik
    Jak pracować mądrzej, a nie ciężej? Rola ściśle określonych celów w konstruktywnym feedbacku na podstawie podręcznika „Jak ugryźć saksofon?" – STACJONARNIE
  • mgr Kornelia Nowak
    Oddech jako fundament rozwoju gry na instrumentach dętych – ONLINE

godz. 19:00 / Koncert LutosAir Quintet
Sala Koncertowa w budynku żółtym aMuz, STACJONARNIE


Wykonawcy:
LutosAir Quintet w składzie:
Jan Krzeszowiec – flet
Wojciech Merena – obój
Maciej Dobosz – klarnet
Alicja Kieruzalska – fagot
Mateusz Feliński – waltornia

Program koncertu:
Ch.E. Lefebvre – Suita na kwintet dęty op. 57
Th. Blumer – Kwintet dęty op. 52
M. Wośko – Kanały napowietrzające na kwintet dęty i elektronikę
L. Schifrin – La Nouvelle Oreans


Kierownik naukowy:

dr Mirosław Pachowicz

Opieka merytoryczna:

dr hab. Monika Karwaszewska

Organizator:

Katedra Instrumentów Dętych i Perkusji


POPRZEDNI Komunikat

Katedra Instrumentów Dętych i Perkusji Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku zaprasza do udziału w sesji naukowej „Instrumenty Dęte Drewniane: historia – praktyka – dydaktyka”. Odbędzie się ona w dn. 28-30.10.2021. Sposób jej przeprowadzenia zależy od aktualnej sytuacji epidemicznej. Dopuszczamy wydarzenie w formie zdalnej (platforma ZOOM), stacjonarnej lub hybrydowej. Adresatem są wykładowcy akademiccy różnych specjalności (instrumentaliści, teoretycy muzyki, muzykolodzy), muzycy-praktycy, doktoranci i nauczyciele, którzy chcą zaprezentować swoje badania lub refleksje w jednym z trzech paneli:

  • twórczość na instrumenty dęte drewniane w ujęciu dziejowym, włączając także budownictwo instrumentów i instrumenty dawne;
  • praktyka wykonawcza, technika gry i tzw. wykonawstwo historycznie zorientowane;
  • nauczanie gry na instrumentach dętych drewnianych.

Rejestracja prelegentów możliwa jest do 15 października 2021 r. przez formularz. Należy podać imię i nazwisko referenta, tytuł wystąpienia, jednostkę zatrudniającą lub miejsce studiów doktoranckich oraz przesłać streszczenie w języku polskim (do 250 słów), które zostanie opublikowane w Księdze Abstraktów. Samo wystąpienie powinno zamknąć się w 10–20 min. Po każdym referacie przewidziany jest czas na zadawanie pytań lub krótką dyskusję. Jednocześnie organizator zastrzega sobie możliwość odrzucenia prezentacji bez podania przyczyny.

 

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, a prelegenci będą mogli przesłać swoje referaty do publikacji, której wydanie w formie drukowanej i e-booka planowane jest do końca 2021 r. Osoby, które zdecydują się na takie rozwiązanie muszą to zadeklarować oraz wysłać pełen tekst do 15 października zgodnie z wytycznymi. Przede wszystkim powinien on być oryginalny i nie może być wcześniej opublikowany w części lub w całości. Nie może przekroczyć 40 tys. znaków razem z bibliografią. Powinien zawierać bibliografię cytowaną, notę biograficzną w j. polskim (do 150 słów), abstrakt w j. polskim i j. angielskim (do 250 słów), oraz słowa kluczowe w j. polskim i j. angielskim (od 3 do 6). Nota biograficzna powinna zawierać afiliację autora/autorów, adres e-mail, nr ORCID ID (jeśli autor posiada).

 

Instrukcja wydawnicza do przygotowania tekstu znajduje się na stronie Wydawnictwa pod linkiem: https://amuz.gda.pl/akademia/biuro-ds-nauki-rozwoju-kadr-i-wydawnictwa/wydawnictwo,79

 

Uczestnictwo bierne – jako słuchacz – również należy zgłosić przez formularz, nie później jednak niż do 20 października 2021 r. W takim przypadku istnieje możliwość uzyskania zaświadczenie o biernym udziale w sesji.

 

Sesji towarzyszyć będą koncerty, które zależnie od aktualnych obostrzeń obędą się w Auli Koncertowej i Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku lub na kanale Uczelni na YouTube. Przewidujemy wystąpienie m.in. uczniów zaprzyjaźnionych i zaproszonych szkół muzycznych oraz kwintetu dętego LutosAir.

 

Liczba miejsc na koncertach jest ograniczona. Prosimy o wcześniejsze przybycie celem obowiązkowego wypełnienia oświadczenia uczestnika. Formularz można także POBRAĆ TUTAJ, uzupełnić, wydrukować i podpisany przynieść ze sobą na wydarzenie.
Przed wejściem na wydarzenie formularz należy wrzucić do urny przy drzwiach.



Wszelkie pytania prosimy kierować w formie mailowej na adres: m.pachowicz@amuz.gda.pl