Zarezerwuj miejsce

Wydarzenie odbędzie się z zachowaniem aktualnie panującego reżimu sanitarnego.
Liczba miejsc jest ograniczona. Prosimy o wcześniejsze przybycie celem obowiązkowego wypełnienia oświadczenia uczestnika.
Formularz można także POBRAĆ TUTAJ, uzupełnić, wydrukować i podpisany przynieść ze sobą na wydarzenie.
Przed wejściem na wydarzenie formularz należy wrzucić do urny przy drzwiach.

Wykonawcy:

Robert Kwiatkowski – skrzypce

Mała Orkiestra Symfoniczna

George Tchitchinadze – dyrygent

Program:

W. Lutosławski – Mała Suita (wersja kameralna, 1951)

W.A. Mozart – IV Koncert skrzypcowy D-dur KV 218

L. van Beethoven – I Symfonia C-dur op. 21

Organizator:

Wydział Instrumentalny


fot. Bartosz Kołaczkowski

 

Robert Kwiatkowski

Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie skrzypiec prof. Krystyny Jureckiej oraz w klasie kameralistyki prof. Anny Prabuckiej-Firlej. Dodatkowo kształcił swój kunszt pod kierunkiem wielu wybitnych polskich i zagranicznych artystów, takich jak Henry Meyer, Joseph Kalichstein, Sebastian Hamann, Marina Jaszwili, Jadwiga Kaliszewska czy Stefan Kamasa, a także zespołów LaSalle Quartet i Miró Quartet.

Robert Kwiatkowski to artysta o nietuzinkowej osobowości. Swoją charyzmą i umiejętnościami zdobywa serca słuchaczy, a swoim profesjonalizmem zyskuje szacunek i uznanie muzyków. Kultura pracy, rzetelność oraz niesamowita muzykalność – podkreślana wielokrotnie przez wybitne autorytety świata artystycznego – przyczyniają się do licznych sukcesów tego muzyka. Jako solista występował ponad czterdziestokrotnie z takimi orkiestrami, jak Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Orquesta Sinfónica de Tenerife, Orquesta Sinfónica de Chile, Sinfonia Iuventus, Polska Filharmonia Bałtycka, Radomska Orkiestra Kameralna, Orkiestra Kameralna Hanseatica, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Częstochowskiej i Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej. Na co dzień piastuje stanowisko koncertmistrza Orkiestry Symfonicznej Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, jest również często, bo już ponad siedemdziesięciokrotnie zapraszany do regularnej współpracy w takim charakterze przez uznane orkiestry w Polsce i na świecie. Wśród nich można wymienić: Orkiestrę Akademii Beethovenowskiej, Orquesta Sinfónica de Tenerife, Orquesta Sinfónica de Chile, Orquesta Sinfónica de Navarra oraz Orquesta Sinfónica de Galicia.

Istotnym elementem aktywności Roberta Kwiatkowskiego było pełnienie funkcji koncertmistrza i dyrektora utworzonej w 2003 roku Orkiestry Kameralnej Hanseatica. Zespół był wielokrotnie wyróżniany – otrzymał m.in. Nagrodę Gryfa Pomorskiego, Medal Prezydenta Miasta Gdańska oraz Nagrodę Marszałka Województwa Pomorskiego. Orkiestra z powodzeniem prezentowała się na festiwalach muzycznych w kraju i w całej Europie.

Muzyka kameralna stanowi główną oś zainteresowań Roberta Kwiatkowskiego, czego dowodem jest prowadzona z sukcesem klasa kameralistyki w Akademii Muzycznej w Gdańsku, w której w 2017 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki muzycznej, a w 2019 stanowisko profesora macierzystej uczelni. Już w czasie studiów odnosił sukcesy na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach kameralnych jako prymariusz kwartetu fortepianowego Dali. Obecnie podobnymi sukcesami mogą się pochwalić jego studenci. Jako muzyk kameralista występuje zarówno w Polsce, jak i za granicą – w Europie oraz obu Amerykach. Współpracował z najwybitniejszymi postaciami polskiej sceny muzycznej, a jego interpretacje i umiejętność uchwycenia istoty muzyki są doceniane przez publiczność, jak również przez krytyków.

 

Jest mistrzem mocnego i pięknego dźwięku – „Visionescriticas”

…posiada zmysł dramatyzmu, który w utworach jest wyjątkowo spójny i przekonujący – „Visionescriticas”

Kwiatkowskiego trudno słuchać bez wzruszenia – „Dziennik Bałtycki”

…muzycy orkiestry towarzyszący artyście spotkali się z najwyższym poziomem muzykalności – „Visionescriticas”

 

Jego dorobek fonograficzny obejmuje kilkanaście pozycji, wśród których wymienić można:

  • Wolfgang Amadeus Mozart – Pearls from Paris (płyta prezentuje 6 Sonat na fortepian i skrzypce KV 301–306 W.A. Mozarta w wykonaniu Roberta Kwiatkowskiego – skrzypce, Radosława Kurka – fortepian; krążek ukazał się nakładem wydawnictwa Anagram w 2015 roku),
  • Double Concertos – Mendelssohn, Chausson (album wydany przez Acte Préalable w 2016 roku zawiera Koncert podwójny d-moll na skrzypce, fortepian i smyczki F. Mendelssohna Bartholdy’ego oraz Koncert na skrzypce, fortepian i kwartet smyczkowy op. 21 E. Chaussona w wykonaniu Roberta Kwiatkowskiego – skrzypce, Dominiki Glapiak – fortepian, kwartetu smyczkowego Messages i Orkiestry Kameralnej Progres pod dyrekcją Szymona Morusa)
  • Simon Laks – In Between (krążek z twórczością kameralną Szymona Laksa w wykonaniu m.in. Roberta Kwiatkowskiego – skrzypce i Dominikę Glapiak – fortepian; płyta wydana w 2018 roku przez wydawnictwo CD Accord).

Robert Kwiatkowski to artysta nieustannie poszukujący, którego kunszt oraz wysokie normy artystyczne popychają w coraz to nowe kierunki. Poświęca się zarówno muzyce klasycznej, w której wykonywaniu dąży do perfekcji (czego wyrazem są m.in. wydane w 2016 roku kadencje jego autorstwa do wszystkich koncertów skrzypcowych W.A. Mozarta), jak i muzyce nowej, także twórczości dawniejszej, dopiero przywracanej na estrady koncertowe. W 2017 roku otrzymał odznakę honorową Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Zasłużony dla Kultury Polskiej” – wyróżnienie, które wspaniale podsumowuje jego dotychczasowe osiągnięcia na polu artystycznym i pedagogicznym. W roku 2021 otrzymał statuetkę Gryfa Pomorskiego jako laureat Pomorskiej Nagrody Artystycznej za 2020 rok w kategorii Kreacje Artystyczne. 


facebook.com/Robert.Kwiatkowski.violinist

 

 

fot. Gela Megrelidze

 

George Tchitchinadze

George Tchitchinadze jest jednym z najbardziej lubianych artystów Gruzji, który błyskawicznie zdobył uznanie publiczności i krytyków ze względu na imponujące muzyczne umiejętności, smaki, wyobraźnię, charyzmę, a jednocześnie ciepło i wrażliwość w kontaktach z publicznością i z muzykami.

Maestro rozpoczął swoją karierę jako dyrygent operowy w 1998 roku, prowadząc Koncert Galowy w czasie Międzynarodowego Festiwalu Operowego w Tibilisi. Obecnie prowadzi klasę dyrygentury i  stoi na czele Wydziału Operowego w Państwowym Konserwatorium w Tibilisi.

George Tchitchinadze współpracował z kilkoma polskimi orkiestrami, takimi jak Sinfonia Iuventus, Sinfonia Varsovia czy Orkiestra Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu. W ostatnim czasie poprowadził świąteczno-noworoczne koncerty Gruzińską Orkiestra Kameralną w niemieckim Ingolstadt i z Orkiestrą Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu, z którą często koncertuje. Odbył wiele tras koncertowych, m.in. po Izraelu z Państwową Operą i Baletem Tbilisi, występując w Jerozolimie, Quiriat Haim, Herzelii i Rishon LeZion. Maestro Tchitchinadze prowadził takie orkiestry, jak Litewska Narodowa Orkiestra Symfoniczna, Litewska Narodowa Orkiestra Kameralna, Państwowa Orkiestra Symfoniczna Azerbejdżanu czy Syryjska Narodowa Orkiestra Symfoniczna.

George Tchitchinadze prowadził też orkiestrę Państwowej Opery i Baletu w Tbilisi, dyrygując między innymi „Aidą” Verdiego, „Pajacami” Leoncavalla czy „Don Giovannim” Mozarta. Współpracował także z Orkiestrą Kameralną św. Krzysztofa w ramach wileńskiego festiwalu “Alternatywy”. Pełnił też funkcję Dyrektora Muzycznego Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego w Saga (Japonia), podczas którego poprowadził sławną Orkiestrę Muzeum Ermitażu z Sankt Petersburga.

George Tchitchinadze prowadził także Duńską Radiową Orkiestrę Symfoniczną i Holenderską Orkiestrę Symfoniczną w Enschede. Maestro Tchitchinadze współpracował z Sinfonią Varsovią w Warszawie, Bilbao, Mińsku i Japonii – wraz z nią debiutował na festiwalu La Roque d' Antheron w sierpniu 2010 roku. La Tribune de Genève August 2010 napisała: “Po przerwie Sinfonia Varsovia będąca w doskonałej formie, z jednolitym dźwiękiem i doskonałym wyczuciem balansu muzycznego, fascynowała w trakcie wykonania pełnej majestatu, przekonującej interpretacji V Symfonii Beethovena. Inspirujący gruziński dyrygent George Tchitchinadze, od pierwszej do ostatniej nuty precyzyjny, sprawny, o wielkim wyczuciu muzycznym, odniósł całkowity sukces. Długie owacje przyniosły skutek w postaci powtórzenia na bis finałowej części, co stało się wspaniałym zakończeniem tego niezapomnianego wieczoru”.

 

georgetchitchinadze.com