Urodził się w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat. Ukończył teorię muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu i dyrygenturę symfoniczno-operową w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. Od 1966 do 1986 roku śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego.
W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „Affabre Concinui”. Od powstania do 1992 roku był kierownikiem artystycznym tego zespołu, występując na wielu estradach w kraju i poza granicami. W latach 1986-1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. W tym czasie założył Polski Chór Kameralny specjalizujący się w wykonawstwie muzyki wokalno-instrumentalnej baroku i klasycyzmu.
Jako dyrygent koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Filharmonii – Bałtycka, Koszalińska, Lubelska, Olsztyńska, Pomorska, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, a także poza granicami (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA).
W roku 1991 został zaproszony na Flandryjski Festiwal Muzyczny do wykonania z orkiestrą i chórem BRT, Philharmonia Choir i Polskim Chórem Kameralnym dzieła G. Ligetiego „Requiem”.
W 1992 roku otrzymał zaproszenie z Nantes, by wraz z Orchestre de Pays de la Loire wykonać IX Symfonię L. van Beethovena. W tymże roku był oficjalnym reprezentantem kraju w „Dniu Polskim” na światowej wystawie EXPO 92 w Sewilli.
Znaczącym wydarzeniem było zaproszenie w 1993 roku na Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Kyoto, gdzie z tamtejszą orkiestrą wykonał „Koncerty brandenburskie” J.S. Bacha i „Historię żołnierza” I. Strawińskiego.
Od października 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne, zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim i od 2017 na Wydziale Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki klasę dyrygentury symfoniczno-operowej w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Przygotował kilkadziesiąt premier operowych i oratoryjnych (H. Purcell, J.S. Bach, G.F. Haendel – polska premiera oratorium „Susanna”, „Belshazzar”, „The choice of Hercules” – polska premiera, J.A. Hasse „Cleofide” – polska premiera, G.B. Pergolesi, D. Cimarosa, J. Haydn, W.A. Mozart, G. Rossini, S. Moniuszko, G. Donizetti, G. Puccini, H. Czyż, T.Z. Kassern „The comedy of the dumb wife” – światowa prapremiera, G.C. Menotti – polska premiera ”The old maid and the thief„, M. Rimski-Korsakow – polska premiera ”Carska narzeczona" i in.).
Dokonał wielu nagrań dla polskich i zagranicznych RTV, a także CD (Muzyka polskiego Renesansu; G.F. Haendel – Mesjasz; W.A. Mozart – Requiem; T.Z. Kassern – Comedy of the dumb wife; J.M. Poniatowski – Mass in F „World Premiere Recording”; W. Żeleński – Sacred Choral Works „World Premiere Recording”).
W latach 1995-2000 współpracował z orkiestrą Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, z którą często koncertował w krajach Beneluksu, Francji i Hiszpanii.
Od 2010 jest kierownikiem artystycznym Chóru i Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie, a od 2011-2015 zespołu Camerata Lubelska. Z tymi zespołami dokonał kilkudziesięciu światowych prawykonań dzieł J. Wańskiego, J. Zeidlera, J.M. Poniatowskiego, W. Żeleńskiego, M. Mazurka, B. Stielera, A. Walickiego, H. Pachulskiego, F. Schoena, J. Bieleckiego, L.E. Yudo.
Z okazji Jubileuszu 100-lecia KUL opracował i wykonał muzykę do fragmentów Biblii Tysiąclecia skomponowaną przez Adama Walickiego. Koncert zatytułowany: „Ja Jestem” odbył się w lutym 2018 roku w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Wzięli w nim udział: Anna Dymna, Małgorzata Kożuchowska, Miłogost Reczek, Jerzy Trela, Ks. Antoni Dębiński, Leszek Zduń, Adam Woronowicz, Waldemar Barwiński, Wojciech Malajkat, Ewa Lalka, Stanisław Soyka, Bart Pałyga Band, Chór Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie.
aktualizacja: 6.05.2020