Absolwentka klasy śpiewu solowego prof. Bożeny Harasimowicz Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Doskonaliła umiejętności wokalne biorąc udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez m.in.: Helenę Łazarską, Wojciecha Drabowicza, Ruth Holton, Paula Esswooda (Wielka Brytania), Susan Moninger (USA), Tony Shekerdjeva-Novak (Bułgaria). Współpracowała z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Warmińsko-Mazurską, Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Gdańsku, z Zespołem Muzyki Dawnej Cappella Gedanensis oraz licznymi orkiestrami kameralnymi. Współpracowała z takimi dyrygentami jak m.in.: Wojciech Rajski, Jerzy Salwarowski, Andrzej Straszyński, Waldemar Górski, Marek Rocławski, Marcin Tomczak, Tadeusz Wicherek, Eugeniusz Kus, Ziemowit Łajming, Maja Metelska.

Dokonała wielu prawykonań, m.in.: gdańskiej prapremiery barokowej Then Svenska Messan Johanna Heimlicha Romana, Portretów lirycznych Juliusza Łuciuka – wersji z 2009 r. na mezzosopran (rękopis kompozytora dedykowany wykonawczyni), cykli wokalno-instrumentalnych Lucjana Marzewskiego: Rapsodii Kopernikowskiej, Trzech pieśni lirycznych i Canzony oraz cyklu wokalno-instrumentalnego Joanny Bruzdowicz From the Fever-World. Obszarem jej szczególnych zainteresowań jest kameralistyka wokalno-instrumentalna. W stale wzbogacanym repertuarze znajdują się w znaczącej części dzieła muzyki współczesnej.

Od 2007 r. należy do Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu. Od 2003 r. prowadzi klasę śpiewu solowego w Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Gdańsku-Wrzeszczu (wiele Nagród Dyrektora za szczególne osiągnięcia dydaktyczne) oraz Emisję Głosu na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Muzyki Kościelnej, Edukacji Artystycznej, Rytmiki i Jazzu Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku. W 2011 r. na Wydziale Wokalno-Aktorskim macierzystej Uczelni uzyskała stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej – wokalistyka (tytuł pracy: Problematyka wykonawcza w kameralistyce wokalno-instrumentalnej współczesnych polskich kompozytorów drugiej połowy XX wieku na przykładzie wybranych utworów na mezzosopran i zespół instrumentalny, promotor – prof. Agnieszka Monasterska- Akademia Muzyczna Kraków). Otrzymała kilka Nagród Rektora za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktyczno-artystycznej.

Dokonała nagrań CD muzyki dawnej m.in. Georga Philippa Telemanna, Johanna Theodora Roemhildta oraz współczesnej: Dymitra Szostakowicza (cykl pieśni Z żydowskiej poezji ludowej op. 79), Juliusza Łuciuka (Litania Polska).

Od roku 2012 wydała 4 fonograficzne premiery światowe (Wydawnictwo Muzyczne Acte Préalable):

  • CD, na której znalazły się rzadko wykonywane cykle wokalno-instrumentalne współczesnych kompozytorów polskich: Tadeusza Bairda (Pieśni truwerów), Joanny Bruzdowicz (Rysunki z przystani), Zygmunta Krauze (Pantuny malajskie), Juliusza Łuciuka (Portrety liryczne) – APO274, 2012-13
  • CD – Pieśni francuskiego kompozytora pt.: Félix Fourdrain-Songs (APO323, 2013)
  • CD Joanna Bruzdowicz: String Quartet No.1 La Vita, From the Fever-World na mezzosopran, kwartet smyczkowy i fortepian do poezji Jehanne Dubrow oraz World– na głos i fortepian do poezji Czesława Miłosza, (APO329, 2014)
  • CD „Lella”-oratorio profane Joanny Bruzdowicz, (APO367, 2016) – Rola tytułowa w prawykonaniu nowej wersji utworu na Międzynarodowym Festiwalu w Céret (Francja) pod batutą kompozytorki.

W 2015 roku uzyskała stopień doktora habilitowanego na Wydziale Wokalno-Aktorskim im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.