Fagocista urodzony w 1984 r. Lublinie. Tam też ukończył Szkołę Muzyczną I i II st. im. T. Szeligowskiego. W 2003 r. rozpoczął studia na Wydziale Instrumentalnym w Akademii Muzycznej w Gdańsku pod kierunkiem prof. Wojciecha Orawca, a rok później – na Wydziale I tejże uczelni w specjalności teoria muzyki (promotorem pracy magisterskiej był prof. dr hab. Marek Podhajski). Oba kierunki ukończył z wyróżnieniem odpowiednio w latach 2008 i 2011.
Już od pierwszych chwil po przeniesieniu się do Gdańska bardzo chętnie angażował się w działalność artystyczną. Jego największe sukcesy z okresu studiów to przede wszystkim zakwalifikowanie się do grona półfinalistów dwóch międzynarodowych konkursów: I Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej (2007) oraz III Międzynarodowego Konkursu Oboistów i Fagocistów w Łodzi (2008). Był także stypendystą Ministra Kultury i Sztuki w roku akademickim 2009/2010.
W ramach programu Socrates-Erasmus odbył roczne stypendium w Erasmushogeschool – Koninklijk Conservatorium w Brukseli w klasie fagotu prof. Luca Loubry’ego.
Od 2007 r. przez 15 lat pracował jako pierwszy fagocista Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina w Gdańsku. Odbył z nią kilka tournee zagranicznych: do Mińska i Kijowa, Chin, Rosji, Niemiec, Szwecji i USA. Grał pod batutą wybitnych dyrygentów m.in.: Maksima Vengerova, Sir Neville’a Marrinera, Michaela Zilma, Jacka Kaspszyka.
Współpracuje także z innymi orkiestrami: Elbląską Orkiestrą Kameralną, Filharmonią Gorzowską, Orkiestrą Opery Bałtyckiej w Gdańsku, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej i Polską Filharmonią Kameralną Sopot (tournée w Niemczech z Krystianem Zimermanem jako solistą w 2014 r.).
Obecnie skupia się na działalności solisty i kameralisty. Na swoim koncie ma liczne koncerty z fortepianem, organami i klawesynem. Występował także z towarzyszeniem orkiestr wykonując koncerty na fagot W.A. Mozarta, A. Vivaldiego, A. Joliveta. W 2019 r. po ponad 20 latach od gdańskiej premiery, wraz z Orkiestrą Polskiej Filharmonii Bałtyckiej prowadzonej przez J. M. Zarzyckiego, przypomniał trójmiejskiej publiczności Koncert na fagot i małą orkiestrę A. Panufnika – dzieło poświęcone pamięci bł. ks. J. Popiełuszki. Wraz z Orkiestrą Kameralną Progress we wrześniu 2021 r. przedstawił polskim słuchaczom nigdy wcześniej niewykonane w kraju dzieło Musique Élégiaque Piotra Mossa. Krajowa premiera tego niezwykłego utworu odbyła się podczas zorganizowanego z własnej inicjatywy koncertu pamięci gdańskiego bohatera – bł. ks. F. Rogaczewskiego. Wraz z zespołem wokalnym Simultaneo występował w Islandii na Skalholt Summer Concerts (2019) i jako solista zagrał partię fagotu w kompozycji T. Kõrtvisa Batlic Elegies oraz prawykonał napisany na swoje zamówienie utwór Bartosza Witkowskiej – Obrazek nr 3 – Scherzo na fagot solo. Koncert ten został zarejestrowany przez Islandzkie Radio.
W 2013 roku wraz z Martą Różańską i Andrzejem Wojciechowskim utworzył Gdańskie Trio Stroikowe. Zespół koncertował w kraju i za granicą, a jego największymi sukcesami były: zdobycie III nagrody głównej podczas Malta Music International Competition 2014 oraz I Nagrody i Nagrody Specjalnej za wykonanie kompozycji powstałej po 1960 r. na 25. Young Musician International Competition „Città di Barletta” (Włochy).
Z zespołem występował na wielu festiwalach. Wzięli m.in. udział w III Międzynarodowym Festiwalu-Konferencji Doktorantów Muzyków w Wilnie, gdzie zaprezentowali gdańską twórczość na trio stroikowe i prawykonali Impresję z tematami ludowymi A. Rocławskiej-Musiałczyk. W 2019 wzięli udział w projekcie „Muzyka naszych czasów” odbywającym się w Europejskim Centrum Muzyki im. K. Pendereckiego w Lusławicach, gdzie dokonali premierowy kompozycji „Im Namen…” Bartosza Witkowskiego.
Występuje także w duecie ze skrzypkiem Łukaszem Peruckim (m.in. podczas Kazimierskiego Festiwalu Organowego w 2020 r. – rejestracja przez TVP3 Lublin, czy Pasymskiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej) oraz akordeonistką Elżbietą Rosińską. Na specjalne zamówienia duetu z akordeonem powstają dedykowane im kompozycje (m.in. I. Battistona, J. Pawlaka czy Z. Pniewskiego).
W 2018 r. uzyskał stopień doktora sztuki, a rok później objął stanowisko adiunkta w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Z uczelnią tą związany jest zresztą od lat. Wykłada fagot, kameralistykę i inne przedmioty specjalistyczne. Od września 2021 r. pełni funkcję prodziekana Wydziału Instrumentalnego. Prowadzi kursy, wykłady i prelekcje w kraju i za granicą. Jest także zapraszany w charakterze jurora (m.in. podczas I Międzynarodowego Konkursu im. W. Szalonka oraz przesłuchań Centrum Edukacji Artystycznej).
We wrześniu 2019 wskrzesił klasę fagotu w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. F. Chopina w Olsztynie, którą z powodzeniem i sukcesami prowadzi do dzisiaj.
Jest jednym z inicjatorów oraz dyrektorem artystycznym cyklu koncertowego „Muzyka Europy w kościele gdańskiej Polonii”, który nieprzerwanie od 2013 r. odbywa się w świątyni pw. Chrystusa Króla w Gdańsku.
Jego wielką pasją są podróże i lotnictwo. Prowadzi autorskiego bloga www.wloczykij-vagabond.pl, w którym regularnie publikuje opowieści i przewodniki z dalekich i bliskich wypraw. Hobbystycznie zajmuje się także dziennikarstwem turystycznym. Jego teksty ukazywały się w miesięcznikach „Poznaj Świat”, „Together” i na portalu pasazer.com.