Perkusista, obecnie związany z Polską Filharmonią Bałtycką im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, gdzie od 2016 roku pełni funkcję kotlisty (I głos). Wcześniej, w latach 2011-2016, pracował jako kotlista oraz kierownik sekcji perkusji w Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa.
Absolwent wydziałów Instrumentalnego (klasa prof. G. Jurczyka, W. Franczyka) i Dyrygentury Chóralnej i Edukacji Muzycznej, specjalność: Prowadzenie Zespołów Jazzowych i Muzyki Rozrywkowej (klasa prof. dra hab. Piotra Biskupskiego) w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.
Brał udział w licznych koncertach oraz nagraniach w kraju i za granicą, w tym w projekcie „Cykl Symfonii Krzysztofa Pendereckiego”, który zdobył Nagrodę International Classical Music Award, pod batutą samego mistrza. Od 2017 roku regularnie uczestniczył w warsztatach organizowanych przez Wielanda Welzela, kotlistę Berliner Philharmoniker, i kształcił się u takich profesorów jak David Corkhill, John H. Beck czy Lance Drege.
Współpracuje z wieloma renomowanymi orkiestrami (m.in. Kammersymphonie Berlin, Sinfonietta Cracovia) i teatrami (Teatr Polski, Teatr Klasyki Polskiej, Teatr Muzyczny Buffo w Warszawie). Jest również aktywnym uczestnikiem licznych projektów muzycznych i telewizyjnych m.in Adam Strug Kompania, Orkiestra festiwalowa Top of the Top, Monodia Polska, Karolina Skrzyńska, Combo Adama Lemańczyka, Orkiestra Jacka Tarkowskiego, Hanimal, Random Percussion Group, Kapela OldNova.
Oprócz działalności koncertowej, prowadzi warsztaty dotyczące studiów orkiestrowych, etnicznych instrumentów perkusyjnych, zarówno na poziomie szkolnym, jak i akademickim. Zajmuje się także produkcją ręcznie robionych pałek do kotłów symfonicznych (S.Mallets), którymi grają kotliści prestiżowych orkiestr (Berliner Philharmoniker, Danish National Symphony Orchestra, Teatro alla Scala, Malmö Symphony Orchestra).
Tomasz Skrętkowski to muzyk o wielkim doświadczeniu i pasji, którego działalność artystyczna oraz edukacyjna przyczyniają się do rozwoju muzyki orkiestrowej i perkusyjnej na poziomie międzynarodowym.
opublikowano: 28.02.2025