Urodzony w 1975 roku. Trębacz, aranżer, kompozytor, doktor sztuk muzycznych. Absolwent gdańskiej i bydgoskiej akademii muzycznej. Na stałe współpracuje z Teatrem Muzycznym w Gdyni. Od 2023 roku prowadzi klasę trąbki historycznej w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.
Jako muzyk sesyjny współpracował m.in. z: Sylwią Grzeszczak, Eweliną Lisowską, Kamilem Bednarkiem, zespołami: Behemoth, Sound'n'Grease, Lady Pank, Coma, L.U.C. Z Sinfoniettą Consonus nagrał płytę „Exploration” z Jordanem Rudesem, klawiszowcem zespołu Dream Theater. W ramach projektu Rebel Babel tworzył aranżacje dla m.in.: Krystyny Prońko, Piotra Roguckiego, Kamila Bednarka, Igora Herbuta, Natalii Kukulskiej, Renaty Przemyk, Abradaba, Marka Piekarczyka, Kayah, Mateusza Pospieszalskiego, Micromusic, Voo Voo, Haliny Frąckowiak, Ani Rusowicz, etc.
W 2023 roku przygotował aranżacje i orkiestracje koncertowe do ścieżki dźwiękowej filmu „Chłopi”, wydanej też na płycie CD.
W latach 2004-2014 współtworzył kwintet dęty blaszany Hevelius Brass.
W latach 2009-2019 był pierwszym trębaczem Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie.
W 2012 roku otrzymał Stypendium Kulturalne Prezydenta Miasta Gdańska, które przyczyniło się do nagrania pierwszej solowej płyty pt: SANACJA – „Już taki ze mnie zimny drań’’, z przebojami polskiej muzyki z lat 20-tych i 30-tych XX wieku.
Wykonuje muzykę barokową i klasyczną na instrumentach historycznych. Jest pomysłodawcą i założycielem zespołu Tubicinatores Gedanenses, z którym koncertuje na wieżach kościołów i ratuszy, kontynuując starą gdańską praktykę grania z wież (Turmmusik). Dzięki mecenatowi Prezydenta Miasta Gdańska, zespół zrealizował dotychczas cztery płyty autorskie (2016, 2019, 2021, 2024).
Jest organizatorem festiwalu „Muzyka z gdańskich wież” (dotychczas 8 edycji).
Współpracuje z zespołem Goldberg Baroque Ensemble, gdzie realizuje nagrania muzyki pochodzącej z XVII i XVIII wiecznego Gdańska – 14 płyt (nagroda Opus Classic 2022 – Best World Premiere za płytę z muzyką Johanna Daniela Puklitza).
W październiku 2023 roku, wraz Filharmonią Zielonogórską im. Tadeusza Bairda pod dyrekcją Piotra Mazurka wykonał po raz pierwszy w Polsce koncert Es-dur Hob VIIe na trąbce klapkowej.
Zajmuje się opracowywaniem i rekonstrukcją starodruków muzycznych z XVII i XVIII wieku, znajdujących się w bibliotece PAN w Gdańsku, zbiorów biblioteki Hosianum w Olsztynie, a także zbiorów Biblioteki Diecezjalnej im. Biskupa Jana Bernarda Szlagi w Pelplinie.
Powołał do życia zespół Cappella Warmiensis Restituta prezentujący odrestaurowane muzykalia warmińskie, rozpoczynając serię wydawniczą Musica Warmiesis dla wytwórni DUX (voI. I - 2021, vol. II – 2022, vol. III – 2023, vol. IV – 2024)
Jest inicjatorem rekonstrukcji trąbki Johanna Wilhelma Stritzke – trąbomistrza, który miał warsztat w Gdańsku w latach 1730-1739. Instrument został zrekonstruowany przez Grahama Nicholsona i jest wystawiany obecnie w Muzeum Gdańska.
Jest kompozytorem Hejnału wykonywanego od 2017 roku na rozpoczęcie i zakończenie Jarmarku Dominikańskiego w Gdańsku, a także Hejnału skomponowanego w 2020 roku dla festiwalu Bydgoska Scena Barokowa.
W dorobku artystycznym ma około 60 nagrań płytowych, jako muzyk sesyjny, kameralista i solista.
opublikowano: 11.02.2025